דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האלבום הראשון של קורין אלאל 

מאת    [ 15/10/2007 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 5135 פעמים ]

קורין אלאל- קורין אלאל (מותק),1984.

אלבום הסולו הראשון של קורין אלאל הנו אלבום קשה לעיכול,קר,מתכתי ,חד ואנטי מסחרי בעליל. אם נהוג לומר ש"במקום הכי נמוך בתל אביב" של אסתר שמיר שיצא שנתיים קודם לכן הוא אלבום הרוק הנשי הראשון שיצא בארץ, הרי אלבומה של אלאל מציג שילוב של תוקפנות ורוך מזן שעדיין לא נראה במחוזותינו עד אז ובמובן מסויים מתחיל שושלת שנמשכת עד היום שכוללת את ענבל פרלמוטר,דנה ברגר ,אורית שחף ואחרות.
אלאל פותחת את האלבום בבעיטת שפיץ שלוחה הישר אל מפשעתו של השוביניסט הגברי המצוי. שפת הדימויים העשירה,החלקלקה והמחליאה בשיר "מותק", מציבה מראה לא מחמיאה אל מול השיח הגברי-נשי המצוי במקומותינו. שאריות פאנק ניכרות בשירה הלא מתחנפת והמתריסה של אלאל שבוחרת ליצור בוחרת בקונספט מתריס הן מבחינת עיבוד והן מבחינת טקסט והגשה.
שורות כמו "מטפל לה בחזה" המזכירה מוסכניק הנובר בקרבי במ.וו. אדומה ונוצצת,"מתגלשת לבד לגרון ושורטת" ו"גוף כמו מכונה משומנת", לא דומות לאף עשייה מוסיקלית נשית עד אותו אלבום. כך גם השן התותבת המוזכרת בסוף השיר,אולי כתוצאה מאלימות מצדו של אותו מלקק. זהו שיר מפתח בתולדות הרוק הישראלי.
אחד משיאי האלבום בעיני הוא השיר "חיה בתוך קופסא" עם השפעות של מריאן פייתפול בשילוב קול מלנכולי וצרוד וסיפור קשה אך אופטימי. שורות כמו "חברה שהייתה לי השתגעה וקפצה מהצוק;תינוק שהבאתי לך משכנתי בשוק" הן שורות מצמררות ונהמת הלב של אלאל כמבצעת ניכרת בו יותר מבכל שיר אחר.על אף המוטו הבנאלי לכאורה של השיר: "להתקדם וללכת הלאה;לא משנה איזה כיוון תפסת",הוא מצליח לייצר אמירה משמעותית מכל בחינה,בוודאי אם לוקחים בחשבון את אלאל של היום כאומנית מובילה,משפיעה וכזו שמהווה מודל לחיקוי עבור יוצרים ויוצרות צעירות.

אלאל מרגשת מאד גם ב"תמונה בכחול",בלדה מפתיעה ברכותה, מהזן הנדיר של "שיר לשירה","קשר הירח" והשיר הצרפתי מ"אנטרקטיקה". שיר יפהפה וספוג געגוע. אולי,שביב אופטימיות. רק אולי.
גם בשיר הנועל את האלבום,"ציפור" של דורי בן זאב,אלאל ממשיכה לתור אחרי קשר וחיבור. על הצד האחורי של העטיפה מופיעה צללית של אלאל כציפור , לכן לא תהיה זו הגזמה להניח שהציפור היא אלאל ולהפך. אולי זו רק משאלת לב אך נראה שאלאל אכן האמינה כי "ציפור דרכה לחופש ציפור דרכה לאור " וכי הקושי שבולט משיריה אינו בלתי ניתן להכנעה.
יזהר אשדות כמפיק מוסיקלי ולורי אנדרסון ומריאן פייתפול כמקורות השראה מתאימים בדיוק לביצוע הישיר והלא חנפני של אלאל. זוהי כבר לא קורין המתוקה שנעה לצלילי הבוסה של "ארץ טרופית יפה" או מלווה את אריק איינשטיין ב"עטור מצחך". כאן כבר פועלת יוצרת עצמאית,אסרטיבית ואם תותר לי המטאפורה הגסה, עם ביצים.








מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב