דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תעריכו איזו תוכנה לשליטה על כיתה היא הטובה ביותר בשוק 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 891   [ נצפה 2327 פעמים ]

בזמן האחרון אנו עדים לתופעה מצד חברות המשווקות פתרונות תוכנה לשליטה על כיתה, אשר יוצרות מצג שווא לגבי יכולות המוצר שלהן ומורידים מערכן של התוכנות המתחרות.

ברור לנו שמצדכם אין לכם את היכולת לבדוק מי צודק ומי טועה, למי המוצר האיכותי יותר ולמי היכולות העשירות יותר ובסופו של דבר, אתם מסתמכים על השורה התחתונה שהיא – המחיר.

הרי ברור לכולנו, שאם נבקש לרכוש רכב חדש לא נסתפק לבדוק רק את מחירו, אלא נברר גם מאיזה דגם הרכב, מה הן היכולות והביצועים שלו, מי היצרן, האם יש לו ממליצים ועוד... המחיר גם הוא אומר הרבה על איכות הרכב ומעיד על איכות החלקים, טיב השירות, בטיחות ועוד.

עד היום תוכנות לשליטה על כיתה היו עבורכם כמו בקבוק מים: זה לא באמת משנה אם תקנו בקבוק מים של מי עדן, נביעות או עין גדי – זה הרי רק מים, לכולם יש את אותו הטעם, ריח, רק לבקבוק יש צורה קצת שונה.

אנחנו, בחברת Greenware Technologies, מבינים את עמדתכם ומעוניינים לעזור לכם להבין מדוע תוכנות שליטה לכיתה זה לא כמו בקבוק מים, אלא יותר כמו רכישת רכב (רק הרבה יותר זול...).


    • 1.      ממשק המשתמש עם הפנים למורה

ממשק המשתמש צריך להיות פשוט וקליל לקהל היעד שלו – המורים. הם אלו שמשתמשים בתוכנה באופן יומיומי ונדרשים לבצע את הפעולות הבסיסיות ולכן חשוב שהיכולות הבאות יהיו פשוטות:


    • ·         כפתור שמאפשר הצגת מסך המורה לכל התלמידים.
    • ·         כפתור שמאפשר הצגת מסך אחד התלמידים לכל שאר הכיתה.
    • ·         כפתור שמאפשר נעילת העמדות של כל התלמידים בכיתה או של מסכים נבחרים.
    • ·         כפתור שמאפשר החשכת מסכים ונעילת העמדות.
    • ·         כפתור להצגת סרטי וידאו לכל הכיתה.
    • ·         ניטור אחר המסכים של התלמידים בגדלים נוחים שניתן להבחין בפעולות התלמידים.
    • ·         כפתור שליחת קבצים למחשבי התלמידים בצורה נוחה.
    • ·         כפתור לחסימת אתרי אינטרנט עפ"י רשימות שחורות/לבנות או חסימת מוחלטת של הגלישה.

 


    • 2.      כפתורים זה לא הכל, צריך גם יכולות

מאחורי הכפתורים צריכות לבוא גם יכולות והן חייבות להיות בעלות איכות גבוהה על מנת שהשליטה בכיתה תהיה אפקטיבית וזורמת:


    • ·         כשהמורה מציג את המסך שלו ליתר הכיתה, התצוגה אצל התלמידים חייבת להיות שוטפת, ללא עצירות או עיכובים. הצגת אתרי אינטרנט, מצגות עם מולטימדיה ושימוש בתוכנות עם אובייקטים בתלת מימד חייבים להופיע אחד-לאחד במסכי התלמידים, אחרת השליטה של המורה מאבדת את האפקטיביות שלה.
    • ·         כשתלמיד מבקש את עזרת המורה, ההשתלטות חייבת להתבצע במהירות וכך גם העבודה המרוחקת. למורה צריכים להיות כל הכלים האפשריים לעזרה: העברת קבצים ממחשב המורה לתלמיד בגרירה (Drag-n-Drop), ביצוע פעולות כאילו שנמצא על המחשב של התלמיד ממש, צילום מסך בלחיצת כפתור ועוד.
    • ·         כל אותן יכולות חייבות לעבוד בכל סביבות הרשת הקיימות היום: רשת קווית ורשת אלחוטית ללא יוצא מן הכלל וללא שינוי של הגדרות מצד המשתמש. מבחינת נקודת מבטם של המורים, הם הגיעו ללמד ולא משנה להם היכולות הטכניות של התוכנה – הם רוצים שהיא תעבוד. נקודה.
    • ·         באותו אופן, כל שאר היכולות חייבות לעבוד ללא דופי בכל סביבות העבודה: אם מדובר על חסימת אתרים בכל הדפדפנים הקיימים כיום בשוק ולא רק Internet Explorer, אפשרות לראות את מסכי כל התלמידים ולשנות את גדלי התצוגה לפי הצורך ועוד...

 


    • 3.      יכולות טכניות

    • ·         תאימות לכל מערכות ההפעלה זו איכות נדרשת וחשובה מאין כמוה. נדרש שלא יהיה הבדל בין גרסה לגרסה עבור מערכת הפעלה ב-32bit וכזו ב-64bit. תתארו לעצמכם מצב שהיום הקמתם מעבדת מחשבים חדשה עם מערכת הפעלה 32bit וכעבור חודש אתם מבינים שיש לשדרגה ל-64bit כדי שתתאים לדרישות הגוף שבו אתם עובדים. האם זה נשמע לכם הגיוני שיהיה עליכם לרכוש תוכנה לשליטה על כיתה חדשה - גם לנו לא...
    • ·         בבתי ספר שבבעלותם מספר כיתות מחשבים, יש צורך בשליטה מרכזית של מנהל המחשוב כדי שיוכל לבצע בקרה ושליטה מרכזית של כל העמדות שתחת אחריותו, יוכל לספק עזרה למורים שנתקלו בבעיה כלשהיא ולבצע פעולות תחזוקה כמו: התקנת תוכנות באופן מרוחק, כיבוי והדלקה של מחשבים, קבלת רשימת מלאי (Inventory) של התחנות ועוד...
    • ·         עוד ועוד בתי ספר מאבזרים את כיתות הלימוד שלהם במחשבים ניידים ומטמיעים  למידה באמצעות מחשב כדרך עיקרית. כיתות לימוד ניידות מהוות אתגר לתוכנות השליטה על כיתה, שעד כה המחשבים היו סטאטיים בכיתה וכעת הגדרת הכיתה הפכה להיות דינאמית לחלוטין: המורה שולט בכל פעם בסט אחר של מחשבים. תוכנת השליטה חייבת להכיר בתצורת הכיתה הדינאמית ולאפשר יכולות בחירת תלמידים עפ"י הצורך.

 


    • 4.      יכולות נוספות הן פלוס גדול

בסופו של יום, רוב המורים ישתמשו באחוז קטן בלבד מהיכולות של התוכנות לשליטה על כיתה, אך אלו שישכילו להכיר את היכולות הנוספות יעשירו את מערך השיעורים שלהם ויוסיפו ערך רב לתלמידים. להלן חלק מהיכולות הנוספות שמעשירות תוכנת שליטה לכיתה:

 

עריכת סקרים מיידים

חלוקת הכיתה לקבוצות למידה עצמאיות

שליחת קבצים ואיסופם ממחשבי התלמידים

הקלטת מסך המורה בעת הקרנה

אישור ו/או מניעת עבודה בתוכנות

שרטוט על גבי לוח (White Board)

רישום תלמידים בכיתה

עריכת בחינות אמריקאיות

יכולות שליטה על הסאונד במחשבי התלמידים

 

לסיכום, ברור לנו שלרובכם לא קיימת האפשרות לבצע בחינת מוצרים מעמיקה, אך אנו מקווים שהצגנו לכם באמצעות ארבעת הנקודות שלעיל את היכולות החשובות שיהיו בתוכנת שליטה לכיתה ושבאמצעות מאמר זה תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ותרכשו את ה"רכב" הטוב ביותר.

חברת Greenware Technologies מטמיעה ומיישמת פתרונות תוכנה ייחודיים המאפשרים חיסכון והתייעלות בתחום המחשבים וששומרים על איכות הסביבה. בין הפתרונות: מולטיפוינט סרבר - חיסכון בהקמת כיתות מחשבים, תוכנת שליטה על כיתה – התוכנה הטובה בשוק ובעלת היכולות המתקדמים ביותר

Greenware Technologies http://www.greenware.co.il/ Office: 04-6750696 Email: info@greenware.co.il חברת Greenware Technologies משווקת באופן בלעדי בישראל פתרונות תוכנה ייחודיים המאפשרים חיסכון וייעול אדירים בתחום המחשבים. BeTwin - פיצול מחשב אישי למספר תחנות עצמאיות לחלוטין ע"י תוכנה בלבד. WinConnect - כל מחשב אישי הופך במהירות ובקלות לשרת טרמינלים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב