דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטפלות לקשישים 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3760 פעמים ]

על פי חוק סיעוד של הביטוח הלאומי, זכאים גברים בני 67 ומעלה ונשים בנות 62 ומעלה הזקוקים לעזרה מתמדת בביצוע פעולות שגרתיות כמו אכילה, התלבשות ושאר פעולות שגרתיות ומוגדרים כסיעודיים, לקבל סיוע בביצוע פעולות אלה. סוע זה ניתן על ידי מטפלות לקשישים, ישראליות או זרות, על פי צרכיו של הקשיש. ישנם כאלה הזקוקים רק לסיוע חלקי וזכאים לסיוען של מטפלות לקשישים רק במשך מספר שעות ביום, וישנם כאלה הזקוקים לסיוע ולהשגחה 24 שעות ביממה, וזגאים לסיוע של מטפלת במשך כל שעות היממה.

תפקידי המטפלת

בין אם מדובר בהעסקת מטפלות לקשישים במשרה מלאה או במשרה חלקית, התפקידים שעליהן לבצע הינם זהים:

·         שמירה על היגיינה – על המטפלת לדאוג לכך שהמטופל יהיה נקי. הטיפול כולל סיוע ברחצה, טיפולים כמו גזיזת ציפורניים ובמקרי הצורך גם החלפת מוצרי ספיגה.

·         לבוש – על מטפלות לקשישים לעזור לקשיש להתלבש ולהתפשט, כמו גם בבחירת בגדים מתאימים למזג האוויר וכן בכיבוס הבגדים ובגיהוצם.

·         אכילה – על המטפלת לדאוג לכך שהקשיש יאכל על פי צרכיו, כולל סיוע באכילה, הכנת אוכל ורכישת מוצרי מזון בעבורו.

·         ניקיון – המטפלת צריכה לבצע עבודות ניקיון קלות ובסיסיות, הכוללות סידור של חדר השינה כולל החלפת מצעים, שטיפת כלים וסידורם בארונות ובאופן כללי – שמירה על מראה נקי ומסודר של הבית. עבודות ניקיון יסודי אינן מתפקידה.

·         ליווי צמוד – המטפלת צריכה לספק לקשיש ליווי צמוד וללכת איתו לכל מקום גם בבית וגם בחוץ. כמו כן עליה לגשת איתו לבדיקות אצל הרופא ולביצוע סידורים אחרים, על מנת לדאוג לשלומו ולוודא שכל הדברים שצריך לעשות אכן נעשים.

ישראלית או זרה?

כמו שידוע לכולנו, היום הרבה מטפלות לקשישים הינן עובדות זרות המוצאות בעבודתן זו דרך מצוינת להתפרנס ולפרנס את משפחותיהן שבדרך כלל נשארות בארץ המוצא וזקוקות לכסף. יש ביניהן עובדות מסורות מאוד, אשר מספקות לקשישים בהם הן מטפלות את כל מה שדרוש להם על מנת להמשיך להתקיים בכבוד. למרות זאת, כבר שמענו סיפורים לא מעטים על מטפלות לקשישים שהתעללו במטופליהן, ולכן חשוב מאוד לשכור אך ורק את שירותיה של מטפלת מהימנה. אמנם אי אפשר להיות בטוחים לגמרי, אולם שכירת שירותיה של חברה המתמחה בהשמת עובדים זרים יכולה מאוד לעזור כאן. זאת משום שחברות שכאלה מבצעות בדרך כלל מבחני מיון והתאמה, ודואגות לבחור אך ורק מטפלות לקשישים שעוברות את המבחנים ונמצאות מתאימות לביצוע העבודה.

למרות שמרבית המטפלות הינן זרות, חשוב לדעת שישנן גם מטפלות לקשישים ישראליות שמחפשות עבודה בתחום. אולי קשה יותר למצוא אותן, אבל במקרים רבים ובפרט במקרה שבו הקשיש אינו דובר שפה אחרת פרט לעברית, הדבר חשוב שבעתיים. על מנת לקבל כלים והכוונה למציאת מטפלות לקשישים ישראליות, ניתן להיעזר בנציגי הביטוח הלאומי.

והעיקר – יש לוודא עם הקשיש שהמטפלת מבצעת את תפקידה נאמנה ומטפלת בו כיאות. בכל מקרה של חשד אסור להזניח ויש לבצע את כל הדרוש על מנת לברר את העניין עד תומו. בהצלחה ובבריאות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב