דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפוליגרף של הכאב 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 3359 פעמים ]

הפוליגרף של הכאב

לנושא הכאב יש השפעה משמעותית בתחום הפיזי, הפסיכולוגי והכלכלי. עלות הטיפולים וההוצאות מוערכות ב- 61.2 ביליון דולר לשנה בארה"ב בלבד. ביליוני דולרים יורדים לטמיון כל שנה להוצאות רפואיות, לטיפולים ותרופות מיותרות, לפיצויים ותשלומים שונים ונזקים כלכליים כתוצאה מהיעדרות מהעבודה.

כאב כרוני מהווה "כאב ראש" לחברות הביטוח, בעיקר בגלל הקלות בה ניתן להגיש תביעות שווא. מצד שני כאב כרוני אמיתי גורם לאבדן ימי עבודה ויש צורך בטיפול מתמשך ויקר. בשנים האחרונות ישנה עליה בתביעות השווא והעלויות לחברות הביטוח בארה"ב הם מעבר לשלושה ביליוני דולרים לשנה. "חברות ביטוח בארה"ב משלמות היום למכוני כאב כ-2-3 אלף דולר פר-פציינט, כדי לאבחן את הכאב וגם לנסות למנוע תביעות שווא", אומר ד"ר גיורא רם, הבעלים והמנכ"ל של חברתGeneral  Imexco.

מכשיר ניטור כאב חדשני ה- Neuro - CPDTM - Chronic Pain Detector יחד עם מתודולוגיה אבחונית, פותח ע"י ד"ר רם שמאמין כי מכשיר דיאגנוסטי זה יביא למהפכה בתחום ניטור, אימות וטיפול בכאב כרוני.

"מכשיר זה עשוי לחסוך בארה"ב בלבד כ-25 ביליון דולר לשנה בהוצאות מיותרות. כמו כן, חברות התרופות זקוקות למערכת כזו שתאפשר הערכה אובייקטיבית של יעילות תרופות משככי כאב" אומר ד"ר רם. לדבריו, בעזרת המוצר ניתן לעקוב אמפירית אחר השיפור בכאב בעקבות טיפולים שונים וכך לבחור את הטיפול היעיל ביותר. חברות תרופות יכולות להשתמש במכשיר כדי לתת תוקף כמותי מדויק יותר ליעילות התרופות ויכול גם לשמש כלי חשוב במגוון ניסויים קליניים המתבצעים על ידם.

בארה"ב יש כ-100 מיליון אנשים הסובלים מכאב כרוני. כ-80% מהאמריקאים סובלים מכאב כלשהו במשך חייהם. לפיכך השוק הפוטנציאלי למכשיר ניטור ואימות כאב הוא ברור.

נושא הכאב הוא תחום מאוד מורכב, ולכן מערכת הניטור משלבת אותות פיזיולוגיים מגוונים, שכל אחד אמור לתרום מידע מסוים וביחד מתקבלת תמונה מדויקת יותר לגבי מצב הכאב. בין כל אלה יש מדד אחד שהוא החשוב ביותר והוא המוח. "המוח הוא האיבר שחש את הכאב ויודע על קיומו ומיקומו", מסביר ד"ר רם. "גם כאבי פאנטום, שנובעים למשל מאיבר שכבר אינו קיים, מהווים כאב אמיתי ומעובדים דרך המוח."

בנוסף לעיבוד האותות הפיזיולוגיים המתקבלים בזמן-אמת ובתנאים אמבולטוריים, המערכת משתמשת גם באלגוריתם מתחום האינטליגנציה המלאכותית המאפשרת אבחון מדויק יותר. הייחודיות של המכשיר מתבטא גם בעובדה שהוא מבוסס בין השאר גם על מערכת ניטור נוירולוגי ? ה"נויריטור" שפותח ע"י ד"ר רם. ה-Neuritor הנו מכשיר לניטור, אבחון ורישום גלי מוח (,(EEG שקיבל אישור של הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA. רישיון (לא בלעדי) להפצתו נמכר לחברת בת של התעשייה האווירית שהונפקה ונסחרת בנאסד"ק.

מכשיר זה הנו רק שלב ראשון בבניית מערכת, שלא רק תאבחן את קיום הכאב ועוצמתו, אלא גם תבצע מיד טיפול מתאים. 

"אני מחפש שותפים, חברה שנותרה ללא פעילות, או חברות שנמצאות בתחום ומחפשות מוצר נוסף", אומר ד"ר רם.
_________________

ד"ר גיורא רם הוא מדען בין-תחומי בפיזיקה, מתמטיקה, מדעי המחשב וברפואה. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, מכון ויצמן למדע, רחובות ובית הספר לרפואה המלכותית, (Royal Postgraduate Medical School) שליד בית החולים האמרסמית' (Hammersmith) שבלונדון, אנגליה. הדוקטוראט שלו בתחום פיזיקה רפואית ועבודותיו פורסמו בכתבי עת בינלאומיים. (מקור: ויקיפדיה)

ד"ר גיורא רם 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב