דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הובלות בתקופת הקיץ 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2439 פעמים ]

התקופה הזו בשנה שוב הגיעה. הקיץ בישראל הולך ונעשה חם יותר משנה לשנה, ומה לעשות, איתרע מזלכם, חוזה השכירות של הדירה שלכם מסתיים בשיא החום ולא הצלחתם להגיע לעמק השווה עם בעל הבית. שוב אתם נאלצים להיכנס ללופ האין סופי של משא ומתן מול בעלי דירות אחרות, סידורים, חיפושים, ביורוקרטיות וניירות.

בנוסף, אתם מסתכלים סביבכם ורואים כיצד מתפתחת תופעה מעניינת ומסקרנת: יותר ויותר אנשים, במיוחד משפחות, מחליטים לעבור דירה דווקא בעונת הקיץ. תופעה נוספת, שהיא שעלויות העברת הדירה בקרב חברות ההובלה הן גבוהות בהרבה מאשר יתר עונות השנה. אבל מה הסיבה לכך? האם גם בתחום של הובלות יש מושג שנקרא "עונה"?

הובלות: למה דווקא בקיץ?

הסיבה שבגללה מחירון הובלות הופך ליקר יותר בעונת הקיץ נעוצה בהרגלי המגורים של רוב המשפחות בישראל. אם כך, מדוע כל כך הרבה משפחות בוחרות, או אולי נאלצות, לבצע את מעבר הדירה דווקא בעונת הקיץ, החמה, והיקרה יותר עבור הובלות?

הסיבה העיקרית לכך היא פשוטה. בדרך כלל, מעבר הדירה מביא עימו מעבר לאזור מרוחק יותר ושונה מסביבת המגורים הנוכחית. משפחות אשר בהן יש ילדים אשר לומדים במסגרת חינוכית, מעדיפות לעבור דירה בקיץ, וזאת על מנת לא לפגוע ברצף הלימודים של הילדים. ההורים מעדיפים, ובצדק, שבראשון בספטמבר, הדירה כולה תהיה מוכנה, והילד יוכל ללכת למסגרת החדשה בראש שקט.

בל נשכח שעבור ילדים, מעבר דירה הוא מאורע אשר עלול להיזכר אצלם כטראומתי. במיוחד אם מדובר במעבר בין עיר לעיר, למשל. הם עוזבים את החברים ועליהם להתאקלם במסגרת חינוכית וחברתית חדשה לגמרי. מדובר בתהליך לא קל ולכן עדיף שהוא יתבצע בבת אחת ובמינימום זעזועים.

סיבה נוספת, שולית כביכול, חבויה באופי של עונת החורף. אנשים פשוט לא אוהבים לעבור דירה ולהזמין הובלות בעונת החורף הקרה. עליהם לעשות סידורים רבים מחוץ לבית, להזמין בייביסיטר שתשגיח על הילדים, וכל התהליך הופך לפחות נעים. יש גשם, רוחות, מזג האוויר גורם לשינויים גם במצבי הרוח, והדבר הזה, שולי ככל שיישמע, משחק תפקיד די מרכזי בשיקול של מתי לעבור דירה.

אז מדוע הובלות יקרות יותר בקיץ?

 כדי לענות על שאלה זו ניקח דוגמא מעולם החתונות והאירועים. מדוע דווקא בקיץ עריכת אירוע נחשב ליקר יותר? מכיוון שהביקוש הוא גבוה יותר. זו בדיוק הסיבה שבגללה הובלות יקרות יותר בעונת הקיץ. בגלל הסיבות שפירטנו קודם לכן, הביקוש הוא גבוה ולכן המחירים בהתאם. לכן, תמיד מומלץ להזמין הובלות כמה חודשים מראש ולשריין את המועד הרצוי.

הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כאשר מדובר על הובלות בתל אביב. באזור גוש דן אוכלוסיית שוכרי הדירות היא עצומה, וזוהי אוכלוסייה אשר עוברת דירות בתדירות גבוהה יותר מאשר כל חלק אחר בארץ. תוסיפו את זה למצב שבו ייתכן ומדובר במשפחה עם ילדים אשר שוכרת את הדירה, ותקבלו זינוקים עצומים בהזמנת הובלות בעונת הקיץ.

אבל לא רק משפחות מעדיפות לעבור דירה דווקא בעונת הקיץ. גם סטודנטים. הם לומדים במסגרות אינטנסיביות, וכמו בתי ספר, הם יוצאים לחופשת סמסטר במהלך הקיץ. לכן זוהי ההזדמנות עבורם להזמין הובלות במהלך החופשה ולהגיע למצב שבו עם תחילת שנת הלימודים החדשה הם בדירה החדשה ופנויים לאתגר הבא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב