דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שואלים את עצמכם איך לשמור על אורח חיים בריא? 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2713 פעמים ]

כיצד מוצרי המזון הותאמו לעידן הבריאות החדש?

כל מוצר מזון מסומן כיום בטבלת ערכים תזונתיים, קריאה וברורה לכל צרכן. בנוסף, מקבל הצרכן כלי כמו תו "הבחירה הנכונה" אשר תפקידו למעשה לעזור לזהות את המוצרים המכילים את המרכיבים הבריאותיים. תו "הבחירה הנכונה" עומד לרשות הצרכן, ומהווה סטנדרט בינלאומי המסמן תזונה נכונה המאושרת על ידי רופאים ואנשי מקצוע. כיום הצרכנים כבר אינם שואלים האם לשמור על אורח חיים בריא, אלא כיצד לעשות זאת. שינוי תפיסתי מהסוג הזה מהווה קפיצת דרך, ולמעשה מייצג את האופן בו הבריאות תופסת חלק בלתי נפרד מחיינו. לאחר שמגיעים למסקנה כי אורח חיים בריא הוא עניין של החלטה, כדאי לבדוק איך עושים זאת.

 

סיבים תזונתיים: מרכיב חיוני בדרך לחיים בריאים

ראשית, חשוב להבחין בין מרכיבי מזון אותם צריך להפחית לבין מרכיבי מזון אותם צריך להגביר. סיבים תזונתיים כתחליף לשומנים הם אחד מהצעדים הראשונים בהם יש לנקוט. סיבים תזונתיים מסייעים לפעולות העיכול ומגבירים את תחושת השובע, ונמצאים בשלל מוצרי מזון - החל מקליפות ירקות ופירות ועד דגני בוקר מלאים. באופן כללי, אורח חיים בריא חייב להיות מלווה באכילת מזונות עתירי סיבים תזונתיים. סיבים תזונתיים דומים מבחינה כימית לפחמימות, ואינם נעכלים במערכת העיכול העליונה. בדרך כלל כאשר שואלים איך לשמור על אורח חיים בריא יותר לא מתכוונים רק לדיאטה, אלא גם להימנעות ממחלות. בנושא הזה מהווים סיבים תזונתיים פתרון מושלם, משום שצריכתם משפיעה על כמות השומנים בדם, מפחיתה את הסיכוי למחלות לב ואף מצמצמת את הסיכון למחלות מעי גס כמו סרטן.

 

הבריאות לא קשורה רק למוצרי המזון

בסופו של דבר, כולם רוצים להיות בריאים אך לא כולם יודעים איך לעשות זאת. אך אורח חיים בריא אינו קשור רק לתפריט מאוזן, צריכה נכונה של מזון או היכרות עם קבוצות המזון השונות. גם פעילות גופנית היא חלק חשוב משמירה על אורח חיים בריא, וגם הקפדה על שעות שינה, שתייה מרובה של מים ואכילה מסודרת. חיים בריאים הם אמנם תוצאה של תהליך וסבלנות, אך כאשר שומרים על איזון בין העקרונות בריאותיים מרגישים את התוצאות גם בטווח זמן מיידי. התזונה הנכונה היא מרכיב מרכזי בחיים בריאים, ולדעת רבים אפילו המרכיב החשוב ביותר, אך היא בוודאות לא המרכיב היחיד. זכרו זאת כאשר אתם מחליטים להקפיד על אורח חיים בריא, משום שהתמקדות רק במרכיב אחד והזנחת מרכיבים אחרים לא תשיג עבורכם את המטרה. במידת הצורך תוכלו גם לפנות אל הדרכה מקצועית, או להתייעץ עם חברים ובני משפחה וכך למצוא את התפריט האידיאלי עבורכם. המטרה של אורח חיים בריא היא להביא לחיים עשירים ומהנים יותר, ולא לגרום לכך לתחושת תסכול. רק כאשר תצליחו ליהנות מהתהליך תבטיחו השגת אורח חיים בריא, שביעות רצון וסיפוק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב