דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר בבורסה - שוק הפורקס 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2076 פעמים ]

בתוך כל אפיקי ההשקעה בשוק ההון והאופציות השונות של מסחר בבורסה, נמצא לו אפיק די נסתר, שאין לו די יחסי ציבור חיוביים ושלמרות היותו מרכיב מרכזי בכלכלה העולמית וכמעט כל אדם פרטי, חברה או מדינה קשורים אליו בקשרים עבותים וסבוכים,הוא עדיין בגדר רב הנסתר מן הגלוי ומדובר, למי שלא הבין עד כה, בשוק המטבעות, הסחורות ומדדי המניות, או, כפי שהוא מכונה בעולם של מסחר בבורסה ושל חלוקה לשווקים- שוק המט"ח, FOREX בלעז (Foreign Exchange).

הכל מסביבנו נע סביב שערי המטבעות והסחורות בעולם. החל מעלות האורז שמשתנה עקב עליה או ירידה בערך הדונג הוייטנאמי או היואן הסיני ועד ליציאה למערכה צבאית עקובה מדם כנגד שינוי שליטה על שדות נפט בכווית. כל החלטה, פעולה או שינוי מגמה של מסחר בבורסה לאורך היום מושפעים מהודעות כלכליות של נגידים וסוכנים מרכזיים של תאגידים ומדינות הנוגעות לשערי מטבע ולשינויי מדד, כך שלהתעלם מקיומו של שוק רחב היקף ומימדים שכזה כאשר מתעניינים באופציות מסחר בבורסה הוא לעג לרש וזלזול בעולם שלם של אפשרויות השקעה מעניינות ופוטנציאל רווח לא מבוטל.

מסחר בבורסה מתקשר אצלנו, באופן אוטומטי, למניות ולהעברת פקודות והוראות לברוקרים היושבים בחדרי העסקאות בבנקים וגוזרים עמלות וקופונים על כל הוראה שלנו, בין אם בוצעה ובין אם לא יצאה אל הפועל. גם הבנקים יודעים זאת ולכן ככל שהולכת ומתרחבת הפופולאריות של מסחר בבורסה של המט"ח העולמי, כך הולכת ומתחזקת הפעילות האופוזיציונית למסחר זה ומעורבים בו סוכנים פיננסיים רמי דרג המזהירים את ציבור המשקיעים מפני ספקולטיביות וסכנת יתר בשוק הזה ובסוג מסחר בבורסה שכזה. האמת חייבת להיאמר, בעוד שניהול מסחר בבורסה רגילה אינו אפשרי ללא מתווך שהוא חבר בורסה, הרי שמסחר במטבעות, בסחורות או במדדי מניות הוא נגיש ופתוח לכל אדם שיש לו גישה לרשת, תוכנת מסחר וסכום כסף מינימאלי להשקעה ממונפת, אך עובדה זו היא גם החיסרון העיקרי של מסחר בבורסה מסוג זה- חוסר הניסיון והמחשבה שאם כל אחד יכול אז גם אני מסוגל, ומכך אסור להתעלם כאשר מנסים לבדוק את תועלות שוק המט"ח על פני שוקי ההון האחרים הפועלים בספירה הכלכלית הגלובאלית.

חוסר ההבנה של שוק המט"ח דומה מאוד, במהותו, באופיו ובמימדיו, לחוסר הידע של הציבור הרחב בכל הנוגע להשקעות הון "מסורתיות" כמו קופות גמל, קרנות נאמנות ומניות. כל מי שניסה להתעמק פעם בשורות הצפופות והקטנות של חוזה או הסכם בנקאי סטנדרטי לחלוטין, אפילו כזה שנשלח פעם בחודש לבית ומעדכן על שינוי של 30 אגורות בחיסכון הפק"מ, ראה כי זהו מסמך מקצועי ומבלבל שנכתב לגובה העיניים של כלכלנים ולא לכלל הציבור, וכנ"ל לגבי התוכניות השונות שמציעים הבנקים ללקוחות ועל מנת להבינן לעומק צריך דוקטורט מביה"ס לכלכלה בלונדון או לפחות לתואר בכלכלה ממכללה מוכרת בישראל.

קל לנחש כי מגמת ההתרחבות של שוק המט"ח תלך ותגבר עם השנים ועם התקדמות הטכנולוגיה והגלובליזציה של המידע, וככל שנקדים לפעול באפיק הזה של מסחר בבורסה, כך ניצור יתרון משמעותי לעתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב