בואו נסביר דבר ראשון מהו קידום אורגני ואז נכנס לשאלה החשובה האם הוא עדיין יעיל. קידום אורגני הוא תהליך סיזיפי שבו המקדם עובד על האתר ומחוצה לו על מנת לקדם אותו בתוצאות הרגילות של מנועי החיפוש. אני אומר סיזיפי היות ומדובר בדי הרבה עבודה, צריך לעבור עמוד, עמוד באתר ולראות שהוא מותאם לגוגל, כתוב בצורה נכונה ומכיל את התגיות המתאימות. בנוסף את התוצאות לא רואים באופן מיידי, זה לוקח מספר חודשים כך שאם פטרתם את המקדם כי לקח לו יותר משבוע תחשבו שנית.
בגלל העבודה הרבה שכרוכה בו הקידום האורגני אינו זול ומצריך לא מעט משאבים מעסק קטן. עד פה הקיטורים, עכשיו אני אתחיל להסביר למה לא שווה לדעתי להקים אתר שלא מקודם בצורה יעילה. היום הגולשים כבר למדו להבדיל בין התוצאות בצד שמאל לתוצאות המרכזיות, רבים מהם לא נכנסים לתוצאות מצד שמאל כי הן פחות איכותיות. לכן התנועה שנובעת מקידום אורגני בדרך כלל תהיה יותר איכותית מאשר התנועה מקידום ממומן. אחוז ההמרות שלנו יהיה יותר גבוה, המרות נספרות על ידי מספר היחידות שנמכרות ביחס לכניסות לאתר.
הפירות של קידום אורגני נשמרים לאורך זמן
כאשר אתר הופך להיות מוקד משיכה של גוגל זהו דבר שנשמר לאורך זמן. נכון שצריך לתחזק קידום על מנת לשמור על חלק מהדירוגים אבל חלקם ישמרו לאורך זמן גם בלי הרבה מאמץ. בנקודה זו חשוב לדעת איזה שירות אנחנו הולכים לקבל מחברת הקידום והאם הם הולכים להוריד את כול הקישורים לאתר ברגע שהם מסיימים את ההתקשרות איתנו.
הנוהג של הורדת הקישורים נראה לי מעט לא הוגן היות ומשלמים הרבה כסף בעבור השירות. חלק מהחברות לא מורידות בגמר שירות אבל צריך לבדוק זאת מבעוד מועד. אם הקידום יעיל נבנה לעצמנו תשתית שיווקית בתחום שלנו שתשתמש במשך שנים. לכן התשובה לשאלה המוצגת למעלה היא שמדובר באמצעי יעיל אבל צריך לבחון טוב ממי להזמין אותו.
איל פרומו