דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ אסטרטגי ושיווקי לחברות 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1817 פעמים ]

הצורך בייעוץ

כל חברה שמוכרת מוצר מסוים, או מספקת שירות מסוים, צריכה להגיע לקהל הלקוחות שלה. לדוגמא חברת תנובה, שהיא אחת החברות היחידות כאן בארץ שמייצרות מוצרי חלב, וממילא קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה הוא בעצם כל מי שחי במדינת ישראל. מדובר במיליונים אחדים של תושבים שכל אחד מהם צורך מוצרים מהסוג שתנובה מייצרת, בין אם זה חלב נוזלי, או גבינה לבנה, קוטג', מעדן חלב, גבינה צהובה וכו'.

חברה כזו לא די לה שיש ביכולתה לייצר כמויות אדירות של מוצרי חלב על בסיס יומיומי, אלא עליה גם להפיץ את מוצריה בכל מקום בארץ וכמו כן היא צריכה להביא לתודעת הלקוחות כל מוצר ומוצר, בפרט כאשר היא מפתחת מוצר חדש שלא היה קיים עד כה.

כל האתגרים האלה שהחברה ניצבת מולן אינם דברים שאפשר להעלים עין מהם, ומוטל על החברה – אם היא רוצה להצליח ולהרוויח – להתייחס אליהם בכובד ראש ולהשקיע בהם הרבה מחשבה ולאחר מכן מעשים בשטח.

ככל שעובר הזמן השוק נעשה תחרותי יותר ויותר. חברות כמו תנובה קלטו זאת כבר מזמן והבינו שהן זקוקות לייעוץ אסטרטגי וייעוץ שיווקי על מנת למצות את כל היכולת העומדת לרשותן לצמוח, להרוויח ולהצליח.

חברות רבות, גדולות וקטנות, נעזרות ביועצים מומחים לאסטרטגיה ולשיווק על בסיס קבוע ותמידי מתוך הכרה בתועלת שמביאים לה היועצים, בין אם אלה יועצים פנימיים ובין אם יועצים חיצוניים.

מהות הייעוץ

נוכל לחלק את הייעוץ לשני חלקים עיקריים: ייעוץ שיווקי וייעוץ אסטרטגי.

ייעוץ שיווקי מהותו היא מתן עצות נבונות בנוגע לשיווק המוצר שאותו אנו רוצים למכור. לדוגמא, אם המוצר הוא מעדן חלב שהחברה פיתחה, היועץ מייעץ לחברה כיצד למתג את המוצר, איזה מבצעים או הנחות כדאי לעשות כדי למשוך קונים, האם כדאי להציב דוכני טעימה למוצר החדש ומה תהיה פריסת הדוכנים, בתוך רשתות הסופר-מרקט או בקרנות רחוב הומות אדם וכדו'.

ייעוץ אסטרטגי הוא מבט רחב יותר על דרכי הפעולה של החברה, על המוניטין שלה, מה ציבור הלקוחות חושב עליה, מהי מידת שביעות רצונו ממוצרי החברה, באיזה פעולות נוקטים המתחרים כדי למשוך אליהם נתחים מקהל הלקוחות של החברה, מה הלקוחות חושבים על המתחרים, למה הם יותר מרוצים או פחות מרוצים ממוצרי המתחרים, סקרי דעת קהל וכדו'.

לאחר שמבצעים מחקר שוק וכמו כן חוקרים את כל הפרמטרים שהוזכרו - יחד עם היועצים – מגבשים מסקנות ומתחילים ליישם אותן וליצוק אל תוך השטח את התוכן המעשי שלהן שמשפיע גם על דרכי השיווק הממוקד הפונה אל הלקוחות ברמה האישית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב