דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלות בג'ונגל העירוני 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2309 פעמים ]

אין מקום לבנות דירות בערים, הכל בניינים וגורדי שחקים. אין מקום לגינה, בקושי חניה וישנם אין ספור הגבלים על הדרך בה מותר לבנות. וגם כאשר עוברים למגרשים שמציעים בישובים הקהילתיים מגלים שיש פערי גובה במגרש שמשפיע על הבנייה, תכנוני ביוב שיש להתחשב בו ובאופן כללי שניים או שלושה דגמים לפיהם ניתן לבנות את דירת החלומות.

בקיצור, להיות אדריכל בימינו אנו זה לא קל ואפילו מסובך, במיוחד אם אתה רוצה שהלקוח, למרות כל ההגבלים, ירגיש שעשו בשבילו את הכל. אז מה עושים? לומדים הכי טוב שאפשר ומפתחים, לצד השינון של החוקים וההגבלים, גם הרבה יצירתיות ודמיון. אדריכל טוב הוא כזה אשר יכול לראות מעבר לחללים החשופים ולהעביר את החזון ללקוח.

אדריכל טוב לוקח הפרשי גובה ויוצר מהם מפלס מעניין ונעים לעין, הוא מסדר את החלונות תוך התחשבות בסביבה ובכיווני הרוח והשמש, והוא מוציא מרפסת שניתן לראות ממנה הכל, רק לא את הדיירים עצמם. האתגר הגדול של האדריכלים כיום הוא עיצוב דירות קטנות למעמד הבינוני אשר לא יכול להרשות לעצמו בניית דירות. עיצוב ותכנון דירות פונקציונאליות אשר מחירן לא יהיה גבוה והן עדיין ישדרו חמימות ומודרניות הוא הדבר הבא. אנשים רבים היום מעוניינים בחיי העיר או בחיים פשוטים בישובים קהילתיים ולא ממהרים לשפוך הון על דיור.

הרוב מעוניינים לקנות דירה קטנה ולשים את הכסף בכל חודש על משכנתא ולא על שכירות וכל שנותר הוא לספק את מבחר הדירות שכה חפצים בו. אדריכלים אשר ישתפו פעולה עם מעצבי פנים או שהינם גם מעצבי פנים או לפחות בעלי ראייה עיצובית טובה יוכלו למצוא שפע של עבודה, במיוחד עם המגמה האחרונה. בנוסף, גם שיפוץ דירות עירוניות קטנות היא באופנה וגם לכך צריך עין טובה אשר תעלה את ערך הדירה מבלי להתפרע ומבלי שהשיפוץ יהיה מיותר או לא רלוונטי לעוד כמה שנים.

לימודי תואר ראשון באדריכלות כוללים את כל האלמנטים שהוזכרו כאן, אפילו לימודי אומנות. אבל מעבר להכל, הראייה והיכולת הפנימית של הפרט היא שתביא אותו לראש רשימת האדריכלים או לתחתית שלה. ונציין שלמרות שראש פתוח ויצירתי הוא חשוב ביותר מרבית הלימודים הינם ריאליים ועוסקים בפיזיקה, מתמטיקה, חוזק חומרים וכדומה. להיות אדריכל במדינת ישראל זה כולל להתעסק עם הרבה פרוצדורה ואישורים. זה כולל לחשוב כל בזמן על הבידוד של הבית כי חם פה בקיץ, לחשוב על כך שחייבים להכניס את הרוח לבית מהחלונות כי מזגן זה יקר ולדעת שהלקוחות הקטנים שרוצים רק שלושה חדרים הם מרבית העם.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב