דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג אישי- אלמנטים משפיעים מרכזיים ותרגיל המשך לעבודה אישית 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 694   [ נצפה 1753 פעמים ]

מיתוג אישי- אלמנטים מרכזיים/ קורל שחר

 

לפני כמה שבועות קבעתי עם תופרת שנמצאת ליד ביתי למסירת מספר בגדים לתיקון. בטלפון היא נשמעה חביבה מאוד, סבלנית ונראה היה כי השירות אצלה עומד להיות נעים במיוחד. להפתעתי, כאשר הגעתי למתפרה שמאחורי ביתה, גיליתי אישה שאומנם נעימה וחביבה, אבל מרושלת מאוד, עם מכנס בעל רוכסן קרוע מעט, חולצה חסרת צורה ווילון תא מדידה קרוע לגמרי. המחשבה הראשונה שעברה בראשי היא: "אם היא יודעת לתפור כל כך טוב, למה הכל קרוע אצלה..."? ההתרשמות שלי נפגעה והתופרת החביבה נתפסה בעייני, אפילו מבלי שעוד הספיקה לבצע את עבודתה, כלא מקצועית וכמרושלת. לא היה לי נעים ולכן השארתי לה מכנס אחד מתוך חמשת הפריטים אותם הייתי אמורה להשאיר וקיוויתי לטוב. המכנס אכן תוקן בצורה טובה, אך בכל זאת לא הרגשתי נוח להשאיר לה בגדים נוספים והעדפתי ללכת למתפרה אחרת בה אהיה רגועה יותר.

הדוגמא הזו נוגעת כולה במיתוג אישי- מה המסר אותו נותן השירות מעביר? האם הוא בעל מראה יוקרתי או מרושל, האם השפה בה הוא מדבר גבוהה או סלנגית ולא תקינה, מהי שפת הגוף שלו- האם הוא חסר ביטחון שאינו מסתכל בעיניים, מתרגש תוך רעידות, או שהוא בטוח בעצמו, מישיר מבט, מדבר באסרטיביות ונראה רגוע ובטוח? כל אלו הם עזרים לקביעת מיתוג אישי- התקשורת המילולית (שפה וטונציות) והתקשורת הבלתי מילולית (שפת גוף, תנועות, מבט וכו') מעבירים מסר ברור מבחינת המיתוג האישי. כך גם הלבוש מעביר מסר של מיתוג אישי, כך גם המראה הכללי שלנו מעביר מסר של מיתוג אישי- כל מה שאנחנו עושים, לובשים ואומרים- הכל מעביר מסר של מיתוג אישי לטוב ולרע.

כנותני שירות ובעלי עסקים, חשוב שלצד המקצועיות ושיווק העסק והמוצרים, נקפיד על השיווק שלנו אנו ועל המיתוג האישי. עורך דין חייב תמיד לשדר יוקרה- תיק, שעון, עט ולבוש מוקפד עושים את ההבדל בין רושם של עורך דין מצליח לבין רושם של עורך דין כושל. יכול להיות שהעורך דין המרושל הוא דווקא מצליח מאוד ופשוט חסר טעם בבגדים או חסר רצון להשקיע בתחום המראה, אך לצערנו זה אחד הדברים שמשפיעים מאוד על הרושם ועל המיתוג האישי ויכולים לעיתים רבות להקשות על סגירת העסקה.

בנוסף למראה, לשפה בה אנו משתמשים ולשפת הגוף, חשובה לא פחות ההתנהגות הארגונית וההתנהגות האישית בה אנו נוקטים. יועץ שלא מדייק לפגישות לדוגמא, או עונה למספר שיחות טלפון במהלך פגישה, עלול לשדר מסר שהוא מזלזל בזמן הלקוח וכך הלקוח יכול לחוש שהיועץ גובה יותר ממה שהוא עבד. מעצבת פנים שעובדת בצורה לא מסודרת, מעבירה מסר של חוסר ארגון דבר שנוגד את הרצון והצורך הראשוני של רוב הלקוחות. מיתוג אישי מושפע מהדברים הללו ומדברים נוספים, שיכול להיות מאוד שאנו אפילו לא מודעים להם.

חשוב אם כן לשים לב למיתוג האישי ולמסר האישי אותו אנו מעבירים, כמובן בהתאם לתחום בו אנו עוסקים. רואה חשבון שילבש שרוואל וחולצה טריקו לבנה יראה לנו מוזר ותימהוני במיוחד, אבל אם מטפל הוליסטי ילבש את הבגדים הללו- המיתוג האישי שלו לא יפגע, אלא להיפך, המיתוג האישי יפרח וישדר את מה שאנו מצפים לו- איש רגוע, רוחני ונעים. שימו לב לדברים הקטנים- לבוש מגוהץ ומוקפד, ריח נעים, שפת גוף שמשדרת ביטחון (ישנם ספרים רבים המדברים על שפת גוף, אני ממליצה עליהם בחום לבעלי עסקים שנוטים לשדר חוסר ביטחון ובכך לפגוע במיתוג האישי), התנהגות שירותית ונעימה, דיוק בהגעה לפגישות, סדר בעבודתכם, עמידה בהבטחותיכם ועוד. כל אלו יוסיפו או יפגעו למיתוג האישי שלכם וכתוצאה מכך יקלו או יקשו אף מאוד על סגירת עסקאות.

תרגיל המשך: בצעו קבוצת מיקוד בה תבקשו מקרוביכם להפגיש אתכם עם מספר מכרים שלהם שאינם מכירים או שמעו עליכם, למטרת הרצאה שלכם בנושא עסקכם (לדוגמא: בנושא מיומנויות למידה לאלו שהעסק שלהם הוא הוראה פרטית, או בנושא עיצוב במידה והעסק הוא גרפיקה או עיצוב פנים וכדומה). הרצו במשך 20 דקות על נושא בו אתם נוגעים בעסק שלכם והקצו זמן לשאלות. בסיום ההרצאה בקשו מהמשתתפים לעזור לכם ולרשום משוב עליכם אישית- מהו הרושם שהם קיבלו בזמן המפגש והאם לדעתכם לאחר מפגש כזה היו פונים אליכם לקבלת שירות ולמה. בקשו מהם לכתוב על כך על דף ולהיות כנים כמה שניתן. בצורה כזו תוכלו ללמוד מהו הרושם הראשוני אותו אתם משאירים ולקבל מידע חשוב לגביי המיתוג האישי שלכם.

דבר דומה תוכלו לעשות על לקוחותיכם- בקשו מלקוחות קבועים איתם אתם מרגישים נוח לכתוב עליכם משוב כנה ולימדו במה אתם חזקים ובמה אתם חזקים פחות מבחינת האלמנטים המשפיעים על המיתוג האישי.  

 

מעבר לפורום שיווק ופרסום

 

קורל שחר לשעבר מקימת מנהלת מחלקת התוכן השיווקי בmsn ישראל, בעלת ניסיון רב בתחומי העסקים, המכירות והשיווק, מרצה במט"י ויועצת שיווק לעשרות עסקים, חברות ועמותות, מעניקה ייעוץ שיווקי מקיף, הכולל: ייעוץ שיווקי ליזמים, ייעוץ שיווקי לעסקים קיימים, הקמת מערכי מכירות, שיפור מערכי מכירות קיימים, אפיון וליווי בניית אתרים, כתיבת תכנים לאתרים ולעיתונים, כתיבה שיווקית, מיתוג מחדש של עסקים, ניהול אתרים ופורומים, כתיבת תוכנית שיווקית וייעוץ נקודתי. www.coralsha.co.il רוצים לשפר את המכירות? קבעו עוד היום פגישת ייעוץ ראשונה ללא תשלום וללא התחייבות 077-9100646, 0523-986467




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב