דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לעבור ל-Windows 7? בעד ונגד 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 3165 פעמים ]

המאמר הבא הוא תקציר מתוך תחקיר מתוך תחקיר מקצועי, מרוכז ומתומצת בנושא Windows 7. 

 

אלו השיקולים העיקריים, שבעד אימוצה:• התחזקות הניידות - Windows 7 תומכת במולטי טאץ' ומסכי מגע, שעושה אותה אטרקטיבית לארגונים. עד סוף השנה, אמור לצאת דגם סמארטפון של נוקיה, עם חלונות 7 לניידים.  

• 64 ביט - קיימת מגמה בשנים האחרונות לעבור למעבדי 64 ביט. משמעות הדבר, היא יכולת שימוש בנפח זיכרון גדול יותר. החסם העיקרי לכך, הוא תאימות תוכנות למערכת. חלונות 7 תומכת גם בכך, בכל גרסאותיה מלבד Starter.

• ריבוי ליבות - בשנים האחרונות קיימת מגמת ריבוי ליבות למעבדים (גם בהתקנים הניידים) במטרה להאיץ ולשפר  ביצועים. מערכת ההפעלה נדרשת לנצל את ריבוי הליבות, ויש לבנות אותה בהתאם לכך. Windows 7 מנצלת את ריבוי הליבות של מעבדים בצורה טובה יותר מהגרסאות הקודמות. 

• קונסיומריזציה - עובדים שמתנסים עם Windows 7 בביתם, דוחפים את מחלקת ה-IT לאמצה גם בארגון. לפי מיקרוסופט, ההצלחה בשוק הפרטי היא שהביאה את Windows 7 לחדור לארגונים. זה הוא יתרון באימוצה.

• הוצאת גרסאות ישנות של חלונות מהשוק - באפריל 2009 הופסקה התמיכה הרגילה ב-XP. עד 8 אפריל 2014, תמשיך להיות זמינה רקExtended Support , שכוללת רק עדכוני אבטחה בחינם ושאר התמיכה בתשלום. תמיכה זו, היא עבור XP בגרסת SP3 או XP 64 ביט בגרסת SP2. 

• הצלחה בשוק הרחב - חלונות 7 נמכרה כבר במעל 400 מיליון עותקים. זאת, תוך פחות משנתיים ובכך, על פי מיקרוסופט, היא הופכת למערכת ההפעלה שנמכרת בקצב המהיר בהיסטוריה -                  itportal.co.il/article-3051

  ואלו השיקולים העיקריים, שעולים כנגד אימוצה:

• Windows 8 - עתידה של מערכת ההפעלה הבאה מבית מיקרוסופט איננו ברור עדיין, מבחינת מועדי יציאה לשוק ואפילו מבחינת שמה, אבל היא תציג שיפורים משמעותיים, להם ייתכן שעדיף לחכות. להרחבה, ראה ידיעה 51.

• התיישנות המחשבים - ישנו תהליך מתמשך של תחלופה טבעית של מחשבים שהתיישנו והם יוחלפו בהמשך במילא, במחשבים חדשים עם חלונות 7. 

• שינוי תמהיל התקני הקצה - שינוי תמהיל המחשבים בארגון ומעבר מדגש על PC, להתקנים ניידים. התחנה הממוצעת לא תהיה יותר PC, אלא מחשב נייד או סמארטפון. התקנים אלה, יצמצמו שימוש בחלונות לגרסאותיה השונות.

• פחות שימוש במערכת ההפעלה - נראית ירידה בהיקפי השימוש במערכת ההפעלה, מצד המשתמשים. כיום כבר לא משתמשים כמו בעבר ביישומים מובנים במערכת, כמו מנהל קבצים והדגש עובר במקום זה לכיוונים חדשים אחרים, כמו עבודה באינטרנט, ברשתות חברתיות ובסמארטפונים (שם עובדים בעיקר ישירות מהיישומים). 

• לקוחות רזים / VDI - מתרחב השימוש בעבודה מול שרת מרוחק, באופנים שמקטינים את הצורך בהתקנה מקומית של מערכת הפעלה.     שני שיקולים נוספים, יכולים להיחשב "בעד" או "נגד":

• האצת הוצאת הגרסאות - זהו צעד מתבקש לאור התחרות המתמדת בתחום ה-PC הפרטי מצד אפל, בתחום השרתים מצד לינוקס, ובתחום המתפתח במהירות של המחשוב הנייד הזעיר (שמתחת ללפטופים). יש לכך היבט בעד השדרוג (שיפור ביצועים) ונגדו (ההגיון בהמתנה לגרסה שאחריו, גדל).

• השפעת הענן - במקום כמה יישומים שהיו בויסטה (בהם Windows Mail ויוצר הסרטונים) Windows 7 כוללת הפניה לאוסף השרותים המקוון Windows Live. יש לכך היבט בעד השדרוג והיבט נגדו (פחות ערך מוסף ותלות בחיבור אינטרנט).

 

עוד הרחבות ופירוט כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים על הנושא בקישור http://www.pcon.co.il/windows7?utm_source=articles&utm_medium=debreif&utm_campaign=articles_windows7_22tip1658082111

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב