דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחני קבלה לעבודה בחברות הייטק 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4494 פעמים ]

כיום ישנם בשוק אלפי בוגרים של לימודי הייטק, אשר מחפשים עבודה בתחום. עומדות בפניהם שתי אופציות עיקריות: האחת, לפנות אל חברות השמה הייטק - חברות שעובדות מול חברות הייטק שונות ומאתרות עבורן עובדים. האופציה השנייה היא לשלוח קורות חיים באופן ישיר. שתי האופציות יפגישו בדרך כלל את המועמדים עם מבחני קבלה לעבודה.

 חשוב לקחת בחשבון כי בשתי האופציות תדרשו לעבור מבחן קבלה. הן חברות ההשמה והן חברות הייטק שולחות את המועמדים שנראים להם כמתאימים, לעבור מבחני קבלה לעבודה. חלק מהמבחנים מועברים במשרדי החברה עצמה וחלק מהחברות ישלחו את המועמדים לחברות חיצוניות אשר מתמחות בביצוע מבחנים כאלו.

מבחנים אלו אורכים מספר שעות וכוללים כמה תחנות בדרך. למשל: מבחני אישיות, מבחני אינטליגנציה, דינאמיקות קבוצתיות וראיון אישי. המטרה במבחנים אלו היא לקבל כמה שיותר נתונים על המועמדים ועל היכולות האישיות שלהם ולאחר מכן להחליט מי מהם יתקבל לעבודה ומי לא.

 קצת על מה שמצפה לך בדרך...

 חשוב לדעת כי מבחנים אלו הם תנאי הכרחי לקבלה לעבודה בארגונים מסוימים. לא רק מועמדים חיצוניים נדרשים לגשת אליהם, אלא גם מועמדים מתוך החברה עצמה, למרות שעל פניו, ניתן לומר שהחברה מכירה אותם ואת היכולות שלהם. המטרה ברורה: מבחנים כאלו מבטיחים לחברה סינון מיטבי של כוח האדם שבחרה להעסיק.

 כפי שאמרנו קודם, מבחני קבלה לעבודה כוללים מספר שלבים. לא כל המועמדים ידרשו לעבר את כל השלבים. בין שלב לשלב, יערוך הצוות סינון ויודיע למועמדים, מי ממשיך לשלב הבא ומי סיים את יום המבחנים. תוצאות סופיות יתקבלו בדרך כלל לאחר שבוע- שבועיים.

 איך להתמודד עם מבחני קבלה לעבודה?

 כדאי לקרוא מראש מעט אינפורמציה על יום ממוצע של מבחני קבלה לעבודה, על מנת לא להיות מופתעים באותו היום. כמו כן, מומלץ להגיע ערניים ולהביא איתכם בקבוק מים ואוכל, כדי שתוכלו במהלך ההפסקות הקצרות להתרענן ולקבל אנרגיה להמשך היום.

 כאשר מדובר בתפקידים בכירים ובמשרות נחשקות, חלק מהמועמדים אף מחליטים לעבור קורס קצר אשר ממש מכין אותם למבחנים אלו, דרך סימולציות, טיפים ועצות. גם זו דרך יעילה להתכונן לקראת מה שמצפה לכם.

מה נבדק במהלך מבחני קבלה לעבודה? 

מבחני קבלה לעבודה קיבלו בשנים האחרונות את השם מרכז הערכה. המטרה ביום הזה היא לבדוק ולהעריך עד כמה שאפשר מהי מידת ההתאמה של כל מועמד לתפקיד הן מבחינת האישיות שלו, הן מבחינת התנהגות שלו בקבוצה והן מבחינת היכולות האינטליגנטיות שלו.

דינאמיקה קבוצתית תבחן למשל את הסגנון האישי של כל מועמד. האם הרעיונות שלו מתקבלים על ידי הקבוצה? האם הוא תרם למשימה הקבוצתית? מהי הדרך בה התנהל? נתונים אלו יכולים להעיד האם יש ביכולתו לנהל צוות באופן אסרטיבי ובו זמנית חברי ונעים, או שמא הדרך שלו תוקפנית מידי ואין ביכולתו לתפקד כחלק מצוות.

מבחני קבלה לעבודה – טיפים ועצות 

ראשית, זכרו: מבחני קבלה לעבודה בודקים תמיד את ההתנהגות שלכם ולא של הקבוצה. גם אם אומרים לכם שהמטרה היא פתרון קבוצתי, זכרו כי הבוחנים בודקים כיצד כל פרט מתנהל ומהי דרכו להתמודד עם המשימה. שנית, זכרו לא להיכנס ללחץ ולשמור על אנרגיה טובה. אם אתם חשים ירידה בריכוז, בקשו מהבוחנים לצאת להפסקה על מנת להתרענן.

המאמר מוגש בחסות חברת Pacific Software - חברה המתמחה בהכשרת אקדמאים מתחומי מדעי המחשב והטבע לעבודה בתוכנה.  פרטים אודות הסבת אקדמאים לתוכנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב