דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנות מס בין ישראל לבין פנמה ומלטה 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2624 פעמים ]

בהמשך להודעת משרד האוצר מחודש ספטמבר 2010 בדבר כוונתו לקיים משא ומתן לכריתת אמנה למניעת כפל מס עם פנמה (ראו מבזקנו מס' 367), הודיע משרד האוצר בימים אלו על חתימה בראשי תיבות על אמנה כאמור. לפנמה אמנות מס עם ספרד, ברבדוס ומקסיקו והיא חתומה על אמנות מס (עדיין לא בתוקף) עם הולנד, צרפת, לוקסמבורג, איטליה, סינגפור, פורטוגל ועוד. פנמה עתידה להיכנס למשא ומתן לכריתת אמנה גם עם ארה"ב (עמה פנמה כבר חתומה על אמנה לחילופי מידע), יוון, אוסטרליה ומדינות נוספות.

על פי דיווח משרד האוצר, שיעור הניכוי במקור הקבועים באמנה בגין תשלומי ריבית, דיבידנדים ותמלוגים הינו 15%. נדגיש כי פנמה מנהיגה ניכוי במקור בגין ריבית, דיבידנד, תמלוגים ודמי ניהול בשיעורים שאינם מבוטלים (5%-25%), אולם רק כאשר מקור תשלומים אלו בהכנסות שהופקו בפנמה. לפיכך, בפועל, לא חל ניכוי במקור במקרים של תשלומים מחברות החזקה פנמיות ומחברות פנמיות הפועלות מחוץ לפנמה. שיעורי הניכוי במקור המופחתים שנקבעו באמנה יועילו לתושבי חוץ המחזיקים בחברות ישראליות באמצעות חברות פנמיות ולתושבי ישראל הפועלים בפנמה, אך לא ישנו את מצבם של ישראלים הפועלים ברחבי העולם באמצעות חברות פנמיות, שכן ממילא במקרים אלו, גם בהעדר אמנה, לא נוכה מס במקור בפנמה על פי הוראות הדין הפנימי.

לאותם ישראלים חשוב להזכיר כי באמנת המס החדשה קיים סעיף חילופי ידיעות בין המדינות המתקשרות; על פי רוב, סעיפי חילופי מידע באמנות מאפשרים להחליף בין המדינות המתקשרות מידע על פי דרישה (מידע הנדרש בנוגע למקרה ספציפי), מידע אוטומטי (העברה שיטתית של מידע בנוגע להכנסות שמקורן במדינה המתקשרת) ומידע ספונטני (כאשר אגב ביקורת או חקירה מגלה מדינה מידע אשר למדינה האחרת עשוי להיות אינטרס בו). להערכתנו, לתושבי ישראל רבים ישנן חברות בפנמה ולפיכך, מומלץ להזדרז ולבחון את מעמדן המיסויי בישראל בטרם יגיע המידע דרך פנמה.

עוד הודיע משרד האוצר כי נחתמה האמנה למניעת מסי כפל בין ישראל למלטה, שנחתמה בראשי תיבות בנובמבר 2010 (לפירוט ראו מבזקנו מס' 378).

נזכיר כי קיים יתרון למשקיעים ישראלים באמצעות שימוש בחברה מלטזית, כתכנון מס בינלאומי, לצורך ביצוע השקעות ומתן שירותים במדינות ברחבי אירופה והעולם. זאת, הן לאור משטר המס הנהוג בה (לדוגמא, הדין הפנימי המלטזי בעת חלוקת דיבידנדים), והן לאור העובדה שמלטה הינה חברה באיחוד האירופי זה מספר שנים וככזו, נהנית מהחלת הדירקטיבות השונות הקימות למדינות האיחוד.

נציין לבסוף כי הואיל והליך אישור האמנות טרם הושלם (הן בישראל והן בפנמה ובמלטה, לפי העניין), הן עדיין אינן בתוקף.

נכתב ע"י רו"ח ועו"ד גדי אלימי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב