דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסקאות חכמות במולטי ברטר . היתרון שלך. 

מאת    [ 20/08/2011 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 3884 פעמים ]

להרים את ההון העצמי הוא אסטרטגיה של מולטי ברטר. אסטרטגיה שבה אנחנו לוקחים פריט  ובאמצעות ידע נוסף,  אנחנו מגדילים את הערך האמיתי או הנראה לעין של פריט, לרמה שבה באמצעות מכירת הפריט במחיר ערך מוסף חדש, אתה יכול להגדיל ההון האישי שלך.

שוחחתי עם חבר לא מזמן והוא סיפר לי על עסקה שהוא ביצע לאחרונה במולטי ברטר. חבר במולטי ברטר שלו בעל מלונית (Resort) צלצל להתייעץ מה אפשר לעשות ברשת העסקית לגבי מכסחת דשא מקצועית גדולה (מעין טרקטור מכסח דשא), הוא ברר לגבי עלות וקיבל מחיר סביב 6,000 דולר אוסטרלי. המחיר גבוה והוא היה מעוניין לקבל עסקה במסגרת המולטי ברטר.

לאחר זמן מה הוצע לבעל המלונית העסקה הבאה:

"נספק לך מכסחת הדשא כרצונך ואתה תתן לנו חדרים ללינה בשווי של 12,000 דולר אוסטרלי."

בעל המלונית ידע שחדרים בשווי של 12,000 דולר אוסטרלי יעלו לו רק 2,400 דולר אוסטרלי (ניקיון חדר, סבון שמפו, כביסה וכדומה), יתרה על כך האורחים החדשים ירכשו כנראה מוצרים במזומן כגון ארוחת בוקר או ערב, ואולי יחזרו כי נהנו מהמקום. כמו כן כמעט תמיד היו חדרים ריקים, כך שהברטר הוא למעשה החלפה של חדרים ריקים כך שהוא הסכים לבצע את העסקה.

כעת הסיפור הולך ונהייה יותר מורכב, למעשה מציע ההצעה רכש את מכסחת הדשא במחיר סיטונאי של 5,000 $ אוסטרלי במזומן. ולמעשה קיבל סחורה בשווי של 12,000 דולר אוסטרלי, כבר היה ברווח גבוה, אבל חכו להמשך....

הצעד הבא היה שהוא חילק את הלילות ל 3 חלקים והציע אותם לתחנת רדיו, עיתון ובית דפוס והחליף את הלילות במוצרי פרסום ביחס של 2 ל  1, (בדיוק מאותן סיבות של בעל המלונית) כך שכעת תמורת 5,000 המקוריים יש לו חבילות פרסום בשווי של 24,000 דולר אוסטרלי. אבל זה ממשיך: הוא בצע עסקה נוספת במולטי ברטר החליף את מחצית מחבילות הפרסום, שוב ביחס של 2:1 לבעל המלונית בתמורה ללילות בשווי של  24,000 דולר אוסטרלי. את יתרת חבילות הפרסום מכר ללקוח חיצוני שלו בהנחה של 20% כלומר תמורת 9,600 דולר אוסטרלי.

אז כמו שהגששים במערכונם המופלא אמרו: אז מה היה לנו שם ?מה קרה לחבר בסופו של יום ?

הוא הוציא 5,000 במזומן, קיבל בתמורתם: 9,600 במזומן, חדרים במלונית בשווי של 24,000 דולר אוסטרלי והרבה תודות מאלו שרכשו ממנו את חבילת הפרסום בהנחה.

דוגמא זו מועתקת מתוך פעילות של אחד מבעלי המולטי ברטר באוסטרליה, הסיפור אמיתי.

מקרה אחר הוא של בעל חברה, יבואן של חלקי חילוף למכוניות אשר מכר סחורה לאחד המוסכים, המוסך לא שילם ליבואן והוא פנה אל חברת מולטי ברטר לעזרה מאחר והעדיף שלא לפרנס עו"ד לבזבז זמן בתי משפט וכד'. חברת המולטי ברטר פנתה למוסך וביררה האם הוא יהיה מוכן לשלם את החוב ליבואן בתמורה לעבודות פחחות חדשות, המוסך הסכים. היבואן זוכה מיידית בסכום החוב במטבע הוירטואלי וביצע בעזרתו מוצרים ושירותים אשר קודם לכן שילם עבורם במזומן.

ברשת העסקית הייתה חברה להשכרת רכבים אשר הסכימה להפנות את הרכבים שלה אשר היו זקוקים לפחחות לאותו מוסך בתמורה למטבע ברשת העסקית. בוצעו עסקאות. המוסך שיפר את תוצאותיו העסקיות ונחשף ללקוחות חדשים אשר ביצעו אצלו עבודות שונות. היבואן המשיך לאחר מכן לעבוד עם אותו מוסך תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות, (מידע עסקי, ביטוח אשראי וכד') אשר את חלקם רכש במסגרת המולטי ברטר.

סוג זה של עסקאות נראה קל אך הוא מצריך לא מעט: להיות יצירתי, בעל קשרים במקומות הנכונים, בעל ידע, גמישות, סבלנות, לפעמים לקיחת סיכון – אמנם סיכון מחושב אך סיכון, כל אלו יכולים ליצור תשואה מדהימה חלקה במזומן וחלקה בסחורה - בשווי מזומן (אשר גם אותם ניתן להחליף למוצר סחיר אחר או פשוט למכור בהנחה במזומן).  במסגרת הרשת העסקית ניתן לבצע פעולות מגוונות אשר יתרמו לפעילות העסקית של כל עסק. 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב