דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטינג ועיצוב באינטרט 

מאת    [ 19/08/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2170 פעמים ]

יש בעולמנו הטוב מעצבי אתרים שנוטים להזניח את אחד הנושאים החשובים בבניית אתר מצליח – השילוב בין קופירייטינג מוצלח לעיצוב שתומך בו ומדגיש את מסריו החשובים. המאמר הזה ידון בחשיבות שילובם הנכון בבניית אתר.

נטייתם של מעצבי אתרים רבים היא לטפל בשילוב הטקסט באתר ממש בסוף התהליך, הם יהפכו הרים וגאיות בכדי ליצור עיצוב מדליק לאתר שיראה מיליון דולר, אך ישקיעו דולר בקופירייטינג ובשילוב נכון של הטקסט והעיצוב. הטקסט העלוב, או שילובו של הטקסט האיכותי בצורה לקויה, יגרמו לכך שהאתר נחשף לאנשים רבים שאינם גולשים אליו בגלל המראה, ובורחים בגלל שהמסר השיווקי לא עבר אליהם כפי שבעל האתר היה רוצה. הגולש המצוי אינו מומחה לעיצוב, הוא אומנם חש כשהעיצוב מוצלח וכשהאתר נראה טוב, אך תחושתו הכללית לגבי האתר מתקבלת משילוב הנראה בשילוב הנקרא. הגולש אינו רואה "עיצוב" ואינו רואה "טקסט", הוא רואה אתר שמכיל את השניים. יש לזכור שהגולשים "הנורמליים", כבר מתורגלים בקריאה ובכתיבה באינטרנט, הרבה יותר מאשר באבחנה בין עיצוב טוב יותר או פחות, את זה הם בעיקר מרגישים. עובדה היא שרבים הם האנשים שמקימים אתר ובוחרים את המעצב לא בהכרח לפי טיב העבודות שלו, אלא בהתאם למה ואיך שהוא שמספר על העסק שלו.

עיצוב אתר שלא לוקח בחשבון טקסט, כרוך בפעולות לא רצויות כגון מיקום תיבת טקסט בלי לדעת מה ייכתב בה. אחת הדרכים היעילות לעיצוב אתר המתחשב בטקסט נעשית בצורה הבאה: כתבו תוכן לאתר ונסו למקם את הטקסט בעמוד בלי לעצב דבר. כתבו כותרות, טקסט לתיבות טקסט, מאפיינים, מאמרים, לשוניות, פריטים קטנים המהווים פתרון מתוחכם לצורך מוגדר, קטגוריות וכל מה שתוכן האתר זקוק לו. עכשיו נסו למקם את הכול, ללא עיצוב, ללא גרפיקה כלשהי, באמצעות עורך טקסט פשוט. רק אחרי שאתם חושבים שהצלחתם, התחילו לצקת לטקסט עיצוב מסוגנן: צבעים, טקסטורות, צורות וכל מושג גרפי אחר שיעיר את הטקסט לחיים. זו דרך יעילה מאוד לעצב אתר וזאת כי העיצוב ישרת את המסרים של האתר כפי שהם נכתבו מראש. יתרה מכך, שיטת עיצוב אתר כזאת תוביל לעיצוב מקורי יותר, כי העיצוב אינו נשען על עיצובם של אתרים אחרים באותה קטגוריה.

מה שלא תבחרו לעשות, ואיך שכן או לא תעשו זאת, זכרו שישנו עיקרון אחד חשוב באתרי אינטרנט טובים. עיקרון ה"שקיפות". שקיפות מתייחסת גם לעיצוב וגם לטקסט. אם הגולש הבחין בעיצוב שלכם יותר מדי, העיצוב כנראה מפריע לו. אם הטקסט רועם מדי, קולני, "מעכרי", עילג או צעקני – נפגמה השקיפות ונפגע הרושם הראשוני. על הטקסט, כמו גם על העיצוב, להיות שקופים במידה כזו שחוויית הגלישה באתר היא קלילה, נעימה, אינפורמטיבית ויעילה.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב