דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון ותכנון טיול לתיירים 

מאת    [ 19/08/2011 ]

מילים במאמר: 945   [ נצפה 8220 פעמים ]

תכנון וארגון טיול בארץ (או בשיולב עם מדינות שכנות : ירדן, מצרים וטורקיה) אינו דומה כלל ועיקר לתכנון טיול לאלו האוחזים דרכון ישראלי. ההבדלים בין התייר הישראלי לתייר הזר באים לכדי ביטוי כמעט בכל תחום: משך הטיול, נקודת התחלה וסיום,שפת ההדרכה, מע"מ - ישראלי נתון לתשלום מע"מ בעוד התייר פטור ממע"מ, מסלול הטיול וכמובן אופי המדריך, מיותר לציין כי גם הפרשי שעות ופערים מנטליים יש בנקודות אלו כדי להעצים את הפערים הנדרשים ממארגן תיירות נכנסת לסוכן נסיעות שכונתי

התמצאות בנהלי אשרות כניסה לישראל ע"י מארגן הטיול יכולה לחסוך אף היא שורת אי נעימויות, מה עשוי להיות מביך יותר מהגעת תייר ארצה וסירובו בשל העדר אשרת כניסה מתאימה???

במאמר זה אסקור בקצרה את התהליך אותו אנו מבצעים בכל בקשה של תייר מחו"ל או של מארח ישראלי אליו מגיעים תיירים מחו"ל (או לקוחות עסקיים):

- תכנון הטיול, עם קבלת המידע אודות הטיול המבוקש - כמות מטיילים, אזרחות, שפת הדרכה מבוקשת, רמת קושי של המסלול, סוג הטיול (טיול פרטי, טיול קבוצתי, טיול נוצרי, טיול יהודי, טיול מדבר, טיול טבע, טיול בדגש תנ"כי, טיול בנושא התיישבות, טיול חקלאי וכו'), רמת ההלנה המבוקשת כחלק מהטיול (מלון 3, 4 או 5 כוכבים? לינה כפרית? לינת שטח? מלון בוטיק? אכסניה? לינה קיבוצית?) ומועד הטיול אנו מכינים הצעת מסלול tour itinerary בנקודות המגובה במחיר, לאחר שהתייר או המארח הישראלי המממן את הטיול מאשר את המסלול והתמחור (Israel Tour itinerary & quote), אנו עורכים את המסלול לפרטי פרטים בשפה זרה (אנגלית לרוב אך ייתכן גם בספרדית, רגמנית, רווסית וכד' על פי צורך) - מסלול הטיול הוא למעשה החוזה שביננו כמארגני תיירות לבין התייר, תכנון שגוי עשוי לגרום לכשלון הטיול ולהתגלעות ויכוחים ותלונות. את תכנון הטיול אנו עושים יחד עם מורה דרך ארצי מיומן ע"מ להבטיח כי התוכנית ניתנת לביצוע מבחינת עומס, שעות וימי פתיחת אתרים ומרחקי נסיעה. למרות הידע הרב שצברנו כמארגני תיירות נכנסת מנוסים אנו תמיד מתייעצים עם מורי דרך בטרם נסכם תוכנית טיול מורכבת וזאת ע"מ להבטיח את הצלחת הטיול ושביעות רצון המטיילים.

- העברות - טיולים פרטיים אותם אנו מארגנים יכולים להתחיל מכל שערי הכניסה של מדינת ישראל - משדות התעופה (נתב"ג, אילת, עובדה, חיפה או שדה דב), מנמלי הים (נמל אשדוד, נמל חיפה, נמל אילת) או אפילו ממעברי הגבול היבשתיים (יצחק רבין - ערבה הסמוך לאילת, מסוף טאבה, מעבר הגבול גשר אלנבי או מעבר הגבול נהר הירדן הסמוך לבית שאן), חשוב מאוד לארגן בקפידה את ההעברה מנקודת ההגעה לבית המלון הראשון בו ישהו האורחים מחו"ל. כניסה לנמלי הים למשל מחייבת תיאום מבעוד מועד - מארגן תיירות נכנסת חייב להתמצא גם בנהלים אלו, התאמת סוג הרכב הנכון להעברה תוך התחשבות בכמות המטען שהתייר עשוי להגיע עימו,, בחירת נהגים אדיבים ודוברי שפות הלבושים באופן מכובד והמחזיקים רכב נקי - כל אלו חיוניים. ההעברה משדה התעופה או מעבר הגבול הינה שרות שולי נהוג לסבור אך קבלת הפנים הראשונית של התייר בארץ זרה עשוייה להיות חשובה בהרבה ממשקל השרות עצמו. ביצוע העברה באופן יסודי מחייב מעקב אחר לוח הטיסות, בחירת נהג ורכב נכונים וביצוע כל התיאומים הנחוצים.

- מלונות - בחירת מלון שמתאים לצרכי הלקוח הן בהיבט המחיר אך יותר מכך בהיבט איפיון מאפייני המלון אל מול צרכיו של התייר הינה חשובה עד מאוד ומהווה משימה למקצוענים. לתיירים רבים המאפיין החשוב ביותר בבית המלון הינו קיום אינטרנט חופשי, לאחרים מיקום מרכזי, ישנם תיירים שרוצים להארח במלונות בוטיק בלבד בעוד אחרים מבקשים מלונות יוקרה כגון המלך דוד בירושלים, חלק מהתיירים רוצים ללון במנזרים, חלקם בקיבוצים או לינה כפרית, חלק בקמפינג וארחים בצימרים מיוחדים...

אתרים - אתרים כגון מוזיאון הפלמ"ח או מנהרות הכותל מחייבם תיאום מבעוד מועד, הגעה לאתר כזה ללא תיאום עשויה לגרום לאכזבה שמארגן תיירות מיומן יוכל למנוע מראש, אתרים רבים בארץ סגורים בימי שבת (יד ושם, עיר דוד ועוד) בעוד אתרים נוצרים רבים סגורים בימי ראשון - תשומת לב תמנע את כשלון הטיול.

- מורי הדרך - החשוב ביותר בכל טיול הוא הצוות - מורה הדרך והנהג הנכונים, איפיון מורה הדרך חייב להתמקד בשני מישורים: שפת ההדרכה והתאמת מורה הדרך לתייר. לטובת תיירים המבקשים לכלול חלק משמעותי מהטיול שלהם בארץ בהתנסויות חקלאיות מה יתאים יותר ממורה דרך קיבוצניק או מושבניק הבקיא ברזי החקלאות הישראלית? לטובת תיירים המבקשים לחקור אתרי ארכיאולוגיים ברחבי הארץ יתאים מורה דרך בעל ידע או אף תעודה והתנסות בתחום וכן הלאה. שילוב של מורה דרך הדובר את שפת האם של התייר ושהינו בעל ידע נרחב בתחומי העניין של התייר הינם מתכון לטיול מוצלח ומשובח!

ירדן, מצרים, רשות פלשתינאית, טורקיה - הסכמי השלום עם שכנינו ותדירות גבוהה של טיסות בין ת"א לאיסטנבול מאפשרת לנו להציע תוכנית טיול מגוונת ומרתקת לתיירים הכוללת את תורכיה, ישראל, ירדן (פטרה, ואדי רם, גראש ועוד) ומצרים (קהיר, אלכסנדריה, שייט בנילוס). כמו כן שילוב של אתרים מרכזיים ברחבי הרשות הפלשתינאית בדגש על בית לחם ויריחו הפך דבר מקובל המציג בפני האורחים שלכם מחו"ל תמונה מאוזנת ונעימה של שת"פ כלכלי - תיירותי - אנושי בין ישראלים לשכניהם.

שרותי קונסיירג' Concierge Services -ירידה לפרטים הקטנים, טיפול אישי בכל בקשה של האורח שלכם מחו"ל, שרותי קונסיירג' איכותיים ע"י מארגן התיירות הנכנסת (כדוגמת אהלן אולימפוס בע"מ) עשוי להפתיע את האורחים שלכם, תשומת לב תמיד עושה טוב לתייר...

בבחירת מארגן תיירות נכנסת כדאי לבחון האם החברה מבוטחת (ביטוח אחריות מקצועית וצד ג''ואם כן באיזה היקף)?, האם החברה משתייכת לארגוני תיירות משמעותיים כגון ASTA או לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל?, האם לחברה ניסיון כלשהו? מי עומד מאחוריה? האם זה עסק של איש אחד או מערכת של אנשי מקצוע? האם לחברה ניסיון בארגון טיולים מורכבים? מי בעליה של החברה?

האם החברה מספקת קו טלפון USA TOLL FREE LINE מה שעשוי ללמד על סטנדרט שרות גבוה... האם החברה מספקת מענה של מנהל תורן מעבר לשעןת פעילות המשרד? בחינת נקודות אלו עשויה לסייע לכם בקבלת ההחלטה בידיו של מי להפקיד את האורח שלכם מחו"ל

 

 

 

 

 

כפיר שורץ - מנכ"ל חברת אהלן אולימפוס 08-6347022 שרות מצויין לאורחים מחו"ל בארץ, בירדן ובמצרים, שרות מיוחד לדוברי ספרדית, תיירות פרימיום וניהול אתרי תיירות, חבר בלשכת מארגני תיירות נכנסת בישראל IITAO ובעל ניסיון עשיר בתכנון וביצוע טיולי איכות בישראל, מצרים וירדן לקבוצות ואף לבודדים, חברה מקצועית בתיירות עסקית, חברים ב ASTA, שרותי קונסיירג', Concierge & VIP services allover Israel, Egypt, Jordan & Turkey




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב