דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על פנינים אמיתיות ,פנינים טבעיות ,ופנינים יפניות 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 7568 פעמים ]

כיום , קיים בלבול גדול בקרב הצרכנים , באשר לטבען של הפנינים; ודאי שמעתם בעבר את המונחים : "פנינים אמיתיות" , “פנינים מתורבתות", "פנינים טבעיות" . אחת הסיבות שהצרכן נעשה מבולבל , היא כיוון שהוא נכנס לחנות של תכשיטים ,ושם , אנשי המכירות זורקים לאויר כל מיני מושגים "גרנדיוזים" על מנת להרשים את הצרכן . מותר לציין , שלא כל אנשי המכירות מבינים בעצמם מה שהם אומרים ,אלא גם הם מצוטטים את המושגים ששמעו מעולם האופנה. לא אחת אני שומע אנשים שאומרים "יש לי שרשרת פנינים יפניות והן טבעיות".. כמובן שבמשפט זה ישנן כמה טעויות בסיסיות. ראשית ,אם היו לו פנינים טבעיות ,רוב הסיכויים שהם לא יפניות ,ושנית , אין לא פנינים טבעיות כיוון שאף אחד לא מוכר כיום פנינים טבעיות!

פנינים טבעיות

 

המושג לעיל , מתייחס לפנינים אשר נשלו ממעמקי הים על ידי דולי פנינים מקצועיים.פנינים אלו ,גדלו בטבע ללא כל התערבות אנושית . הן פשוט נוצרו בטבע בדרך מקרה. הסיכוי להיווצרות פנינים בטבע מוגדר כסיכוי של 1% מכלל הצדפות שישנן בטבע. נוסיף לכך את העובדה שכל פנינה בטבע שונה מחברתה בגודל,באיכות,ובצבע, ונבין שיצירת שרשרת תואמת תהיה כמעט בלתי אפשרית. בעבר , לפני שהייתה טכנולוגיה לתרבות פנינים , נחשבה הפנינה ליקרה יותר מכל אבן חן אחרת, ורק מלכות ובנות אצולה יכלו להרשות לעצמן פנינים. כיוון שהתאמת שרשרת פנינים היא קשה במיוחד, הפנינים היו נאספות עם השנים עד להשלמת השרשרת. כיום , פנינים טבעיות אינן נסחרות כלל בחנויות תכשיטים , והן נחלתן של אספנים בלבד . מלבד זאת , מחירן נע בסכומים של מאות אלפי דולרים, והן נמכרות לרוב במכירות פומביות.

 

פנינים מתורבתות

 

כאמור לעיל , מחירי פנינים טבעיות היו מאז ומתמיד מרקיעי שחקים. מה שגרם לאנשים לנסות ולגדל פנינים בעצמם. בתהליך גידול הפנינה , ניסו לחקות את אותו התהליך המתרחש בטבע; הצדפה שוכבת לה במעמקי הים , ואיכשהו מצליח גוף זר לחדור את מעטה השריון שלה ולהכנס לתוך הרקמה שלה. לאחר שהצדפה מבינה שיש בתוכה פולש זר ,היא תנסה לבודד אותו ,באמצעות חומר מיוחד שהיא מפרישה , ותצפה אותו שכבה אחר שכבה- וכך היא יוצרת פנינה. משהבין זאת האדם , הוא ניסה להחדיר לתוך הצדפה גוף זר בעצמו ,ולאחר מכן לשים אותה בסביבה מבוקרת ולחכות שתגדל בתוכה פנינה. נדגיש ,כי תהליך החדרת השתל הוא תהליך מורכב ומסובך ,למרות שהוא נשמע קל למדי . ברבות השנים הצליח האדם במידה רבה לחקות את התהליך בטבע , בצורה מבוקרת ומותאמת לתנאים מתורבתים ומסודרים יותר מאשר הים הכאוטי ,ומכאן נגזר השם "פנינים מתורבתות". אם כן , ההבדל היחידי הקיים בין פנינים מתורבתות לפנינים טבעיות הוא ב"טריגר" שהוא תהליך השתילה; בעוד שבטבע ,הצדפה יכולה לשכב ולחכות שנים לגוף זר- שאף לא יבוא לעולם , בפנינים המתורבתות מוחדר בצורה כירורגית שתל לכל צדפה, ונותנים לצדפה להמשיך לחיות ולגדל בתוכה פנינה. בשני התהליכים הפנינה גדלה בתוך צדפה. לכן שניהן נחשבות לפנינים אמיתיות לכל דבר .

 

פנינים יפניות

 

הפנינים הראשונות שתורבתו בהצלחה היו יפניות , מהסוג הידוע הקרוי "אקויה" . הראשון שהצליח לגדל פנינים מתורבתות בקנה מידה מסחרי בהצלחה היה איש יפני בשם מיקימוטו.במשך שנים רבות הוא שמר על סוד גידול הפנינים , וכל הפנינים המתורבתות בעולם, היו יפניות .בשנות השבעים , כבר היו למיקימוטו מתחרים רבים מכל מיני מקומות בעולם ובינהם ,אוסטרליה ,סין ,מלזיה ועוד. לכן ,נהוג לכנות את סוג הפנינים שתרבת מיקימוטו (פניני אקויה) בשם "פנינים יפניות" . למרות , שכיום היצרנים הגדולים ביותר של פניני אקויה הם סינים.

 

מסקנה וסיכום

 

אם כן , פנינים אמיתיות, מוגדרות כיום כפנינים שגדלו בתוך צדפה ,ולא יוצרו באמצעות סינטוז או תהליך כימיקלי או פיסיקלי. פנינים טבעיות ,פנינים מתורבתות,יפניות,סיניות -כולן עומדים בקריטריון הזה . כיום ,פנינים טבעיות -אינם יותר. לא משנה מה יגידו לכם החנות התכשיטים- רוב הסיכויים שהם בעצמם לא מבינים את ההבדל. פנינים יפניות—הן פניני אקויה ,ורוב הסיכויים שגדלו בסין, אבל זה לא משנה ,הן איכותיות באותה מידה בדיוק אם לא יותר 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב