דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעשיה וניהול בהייטק 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 2894 פעמים ]

הנדסת תעשייה וניהול הוא תחום יוקרתי המתמקד בנושאים שונים מתחום התעשייה והניהול. אחד התחומים אשר קולטים הכי הרבה בוגרים של לימודי הנדסה תעשייה וניהול הוא תחום ההיי טק. חברות רבות מעולם ההיי טק מחפשות מהנדסים צעירים עם ראש יצירתי ויכולות ניהול לצד ידע מעשי בתחום.

אם אתם חולמים לעבוד בתחום ההיי טק ומתעניינים לגבי לימודי הנדסה, זהו התחום בשבילכם! מדובר בלימודים מאתגרים ומרתקים המקנים לכם מקצוע מיד עם סיום התואר. מטרת המאמר הבא היא לעשות מעט סדר בתהליך ההחלטה שלכם ולדון בנושאים הבאים בין היתר:


    • מה בעצם עושים בתחום הנדסת תעשייה וניהול
    • איפה לומדים תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול
    • משרות בתחום ההיי טק לבוגרי התואר

ראשית, מה לומדים ובמה עובדים?

לימודי הנדסה תעשיה וניהול שונים מעט ממקצועות הנדסה אחרים משום שהם עוסקים לא רק במערכות פיזיקאליות, אלא גם באנשים הפועלים בתוך מערכות התעשייה והשירותים. מסיבה זו מהנדס התעשייה לומד להיות בעל ידע רחב בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה וכן בתחומי מדעי החברה והניהול.

לאחר הלימודים, המקצוע הנדסת תעשייה וניהול עוסק בתכנון, בהפעלה, בבקרה ובשיפור של מערכות ארגוניות ובתהליכים או פרויקטים המשלבים אנשים, חומרים וציוד להשגת יעדים שונים. בוגרי הנדסת תעשייה וניהול עוסקים במגוון תפקידים כמו ניתוח ושיפור תהליכים וגופים וניתוח צורכי המחשוב והתקשוב ומערכות המידע. בוגרי תואר זה משתלבים בארגונים יצרניים כמו גם ארגונים עסקיים כגון בבנקים וחברות ביטוח.

אז איפה לומדים תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול

בישראל כיום מציעות אוניברסיטאות ווכן מספר מכללות לימודי הנדסה במסלולים שונים ומגוונים. לימודים אלו מכשירים ומסמיכים מהנדסים בתחומים שונים. מהנדסים מקבלים הכשרה במהלך לימודיהם הכוללים קורסים עיוניים רבים, כמו פיזיקה ותכנות. הלימודים נמשכים לפחות 4 שנים ונחשבים ללימודים ברמה גבוהה ביותר.

המשכורת שניתנת למהנדסים עם סיום לימודיהם נחשבת לגבוהה ביותר ולכן לא מפתיע שצעירים רבים בוחרים בלימודים אלו על פני לימודי הנדסאים. בין היתר ניתן ללמוד באוניברסיטת בן גוריון, תל אביב, במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ואפילו באוניברסיטה הפתוחה. מומלץ לקרוא היטב על המיקוד שניתן בכל מוסד אקדמי ועל תוכנית הלימודים כדי לבחור במקום הנכון ביותר בשבילכם.

משרות בתחום ההיי טק לבוגרי התואר

לאחר סיום לימודיהם, בוגרי התואר יכולים לבחור ממגוון רחב ביותר של משרות בתחומים שונים. אחד מהתחומים הפופולאריים ביותר הינו תחום ההיי טק. חברות היי טק רבות מציעות תפקידים ניהוליים ויצירתיים לבוגרי תואר זה ומחפשות עובדים בעלי ראש גדול ויצירתיות, מצד אחד, ויכולת ארגון ועבודה מערכתית גבוהה, מצד שני.

משרות ההיי טק מציעות משכורות גבוהות לעובדים שלהם, ולכן לא מפתיע שצעירים רבים נמשכים דווקא לתחום זה. בנוסף, היתרון של עולם ההיי טק הוא בכך שהינו תחום רחב ומגוון בפני עצמו. כך יוכלו בוגרי תואר הנדסת תעשייה וניהול למצוא עבודה המתמקדת בניהול בהיי טק או לחלופין עבודה שדווקא שמה דגש על תהליך היצירה וההנדסה בעולם המחשבים. שיהיו לימודים מהנים ועבודה נעימה!

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב