דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלילת פיצויי פיטורין בגין גלישה באינטרנט 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 3247 פעמים ]

רוצים לדעת מהם זכויות עובד בהתייחס אל פיצויי פיטורין? מה מותר ומה אסור לעשות במקום העבודה ומתי מעסיק חייב לתת פיצויים לעובד לאחר התפטרות מצידו? מהו חוק פיצויי פיטורין ומה לגבי הלנת פיצויי פיטורין בעקבות איחור בתשלום הפיצויים? המאמר הנוכחי נציג בפניכם מידע בנושאים הבאים:

1. פיצויי התפטרות

2. הלנת פיצויי פיטורין

3. שלילת פיצויי פיטורין בגין גלישה באינטרנט

מהן פיצויי התפטרות

בהתאם לחוק פיצויי פיטורין זכאי העובד המפוטר לפיצויים בשיעור של חודש אחד לכל שנת עבודה. נכון להיום אין התייחסות של ממש לזכויות פיצויים של אדם שהתפטר, ולכן קשה לקחת צעד שכזה. אם זאת, קיימים כמה מקרים המוגדרים בהם העובד העוזב את מקום עבודתו זכאי בכל זאת לפיצויים. בין היתר מתייחס החוק למצב בו עובדת התפטרה תוך תשעה חדשים מיום שילדה, על מנת לטפל בילדה. במצב כזה יראו את התפטרותה כפיטורים, והיא תהיה זכאית לפיצויים.

מקרה נוסף שבו העובד המתפטר זכאי לפיצויים, הוא כאשר התפטרות הינה לרגל העתקת מגורים, כאשר העתקת מקום המגורים הינה לרגל נישואי העובד . מדובר במקרים של ישוב בישראל בו היה גר בן-זוגו, או לישוב חקלאי מישוב שאינו חקלאי, או לישוב באזור פיתוח מישוב שאינו באזור פיתוח. סיבות נוספות לדוגמא של התפטרות המצדיקה פיצויים הוא במקרה של הרעה מוחשית בתנאי עבודה כמו למשל הרעה משמעותית בתשלום השכר.

שלילת פיצויים בעקבות גלישה באינטרנט

חשוב שתדעו כי מעילה באמונו של המעסיק ויכולה להיחשב כעבירת משמעת חמורה הפוגעת ביחסי העבודה. בין היתר, גלישה באינטרנט יכולה להיחשב למעילה באמון מסוג זה. החוק קובע כי גלישה באינטרנט שלא לצרכי עבודה מהווה עבירת משמעת מובהקת.

עוד נקבע כי גלישה באינטרנט לצרכים פרטיים מהווה שימוש במשאבי המעביד שלא לצרכי עבודה. העובד בעצם מקבל כך שכר בעבור שעות בהן אינו מבצע את עבודתו. מסיבה חשוב שתדעו כי עובד שנתפס במעשה זה ומפוטר בעקבות כך, לא יזכה לפיצויים.

חוקים במקרה של הלנה בפיצויים

אם מגיעים לכם פיצויים והמעסיק שלכם לא משלם לכם אותם, מגיע לכם פיצוי גם על כך. החוק קובע כי המועד לתשלום פיצויי פיטורים לעובד, הוא יום סיום יחסי עובד ומעביד. להלן טבלה המסבירה את החוקים במקרים אלו:

חישוב פיצויי הלנת פיצויי פיטורים

שיעור פיצויי הפיטורין המשולמים לעובדת נקבעים בהתאם לחוזה העבודה ואופן קבלת המשכורת:

עובדים בשכר חודשי (חודשי) יקבלו תשלום של משכורת חודשית (משכורת אחרונה לאותה שנה) על כל שנת עבודה, כפול מספר שנות העבודה. עובדים בשכר יומי/ שעתי יקבל שיעור פיצויים בהתאם למשכורת האחרונה באותה שנה, אם כי במידה ונעשו שינויים בהיקף המשרה או השכר החישוב יהיה ממוצע ימים או שעות עבודה בשנה האחרונה (12 החודשים האחרונים) בהתאם לתעריף ליום/ לשעה ביום הפיטורים.

* לקבלת מידע נוסף אודות סוגים נוספים של עובדים (המוגדרים בהתאם לחוזה העסקה שלהם) ואופן חישוב פיצויי הפיטורין ניתן לקרוא באתר של עו"ד אריק שלו (עו"ד מהמובילים בארץ בתחום דיני העבודה, זכויות עובדים ותביעות פיצויי פיטורין)- law-shalev.co.il או באתר משרד התעשיה והמסחר.

מועד תשלום הפיצויים שיעור פיצויי ההלנה עד היום ה-15 מהמועד לתשלום אין פיצויי הלנה בין היום ה-16 ליום ה-30 הפרשי הצמדה

לאחר היום ה-30 הפרשי הצמדה +20% לכל חודש

נסכם ונאמר כי פיצויי פיטורין מורכבים מחוקים רבים שמומלץ מאוד להיות בקיאים בהם כדי לקבל את מירב הזכויות המגיעות לכם, ועם זאת לדעת להיזהר מהמקרים בהם זכויות אלו ישללו. דרך טובה להתכונן למצב כזה היא על ידי גלישה באינטרנט והאתרים השונים המרחיבים על החוקים השונים בהתייחס למקרה הרלוונטי עבורכם.

עוד מומלץ לקרוא בפורומים השונים כדי לקרוא חוויות אישיות של מעסיקים ומעבידים במקרים הדומים לשלכם. החוויה האישית והסיפור ממקור ראשון הם הדרכים הטובות ביותר להיות מוכנים תמיד. בהצלחה.

המאמר נכתב באדיבות אתר lawline.co.il פורטל המידע המשפטי המוביל בישראל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב