דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם אם יש אהבה - התנהגות בלתי צפויה פוגעת אנושות באמון בין בני זוג 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 3061 פעמים ]

גם אם יש אהבה - התנהגות בלתי צפויה פוגעת אנושות באמון בין בני זוג

 

 

התנהגות בלתי צפויה היא מכה אנושה ליחסים זוגיים

 

יש אנשים שמאמינים - בטעות - שהתנהגות בלתי צפויה, דרמות, מאבקים ותחרותיות "תורמים" לזוגיות ומייצרים "אש" ועניין. כמובן שאין שחר לדברים הללו. התנהגות בלתי צפויה היא מכה אנושה ליחסים הזוגיים ולאמון הזוגי.

 

זוגיות שעולה ויורדת כל הזמן, שמלווה בויכוחים ובמאבקים, בפרידות חוזרות ונשנות, בצעדים ובהחלטות חד-צדדיות - זוגיות כזאת היא זוגיות שסיכויי ההישרדות שלה הם נמוכים ביותר. התנהגות בלתי צפויה שוחקת את האמון הזוגי ומובילה כמעט בהכרח לפרידה - אפילו אם בני הזוג אוהבים אחד את השני - כי הבסיס לכל קשר זוגי הוא האמון ההדדי, וברגע שהאמון הזוגי נשבר ללא תקנה האהבה מתקשה להחזיק את הקשר הזוגי לבדה, והיא פשוט "קורסת" למטה. 

 

 

 

"אני עוזבת!"

 

יחסים בין אנשים ובפרט בין בני זוג מבוססים על אמינות, עקביות, יציבות וגבולות. כל אדם רוצה לדעת היכן הוא עומד, מה הוא יכול לצפות מהצד השני ומהם גבולות הקשר.

 

כאשר שני בני הזוג מערערים את הבסיס הזוגי, את הליבה של היחסים, ויוצרים מציאות שבה אין בסיס ידוע או מוסכם ליחסים ואין כללים או גבולות שלא מפרים אותם בשום מקרה - הם גורמים במו ידיהם לערעור כל מערכת היחסים ביניהם, ולמצב שבו לאורך זמן הם כבר לא יאמינו אחד בשני ולא יהיה להם אמון אחד בשני.   

 

 

 

יש מחיר לטריקת דלת

 

זה קל לטרוק את הדלת ולעזוב. זה קל לאיים ולנופף בהבטחות סרק. זה קל לומר דברים איומים. אבל חשוב להבין שלכל הדברים הללו יש מחיר, והמחיר אינו נגבה בהכרח מייד. הוא נצבר בחשבון של הזיכרון, בכספת הרגש, בקופסת הפחדים.

 

לאורך זמן, אנשים מפתחים טראומות, פחדים וחששות מבני הזוג שלהם. אם היחסים מעורערים ובעייתיים, מאוד קשה לשקם את האמון הזוגי כאשר המציאות הזוגית היא כאוטית ומלווה בסערות ובדרמות. התוצאה היא, שגם אם יש אהבה, יש משיכה ויש רצון להיות יחד - הפחד, החשש מההתנהגות הבלתי צפויה של הצד השני והמתח מהפתעות לא רצויות ביחסים גורם לאנשים רבים שלא לקחת את הסיכון ולא להמשיך ביחסים מסוג שכזה.

 

 

 

כדי לשמור על אמון ביחסים יש לנהוג בצורה יציבה, צפויה ועקבית

 

התנהגות בלתי צפויה, הפרה מתמשכת של הבטחות, חוסר יציבות בהתנהגות, מהפכים חדים, דרמות, סערות ופרידות חוזרות ונשנות - הם המתכון הבטוח לאובדן היחסים הזוגיים.

 

מי שמעוניין לשמור על אמון ביחסים הזוגיים או בנישואים שלו חייב לנהוג בצורה יציבה, צפויה ועקבית כדי לבנות בסיס אמון, מסגרת של ערכים ומערכת של הבנות שברור לשני בני הזוג שהן לא ישתנו לעולם.

 

 

וטיפ לסיום: לכל קשר יש בסיס אמון עליו הוא עומד. אם מערערים את הבסיס הזה על ידי התנהגות בלתי צפויה וקפריזית, היחסים עצמם יפלו וגם האהבה הגדולה ביותר עלולה לקרוס יחד איתה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב