פיתוח מקורות גיוס חדשניים בעולם ה- web2.0
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פיתוח מקורות גיוס חדשניים בעולם ה- web2.0 

מאת    [ 11/10/2007 ]
מילים במאמר: 466   [ נצפה 3074 פעמים ]

 
 
רשתות חברתיות מקוונות כמקור גיוס
תהליך "חבר מביא חבר" הינו מקור הגיוס היעיל, האיכותי והזול ביותר לארגון. מניסיוננו, חברות המפעילות תהליך זה בצורה יצירתית וחדשנית, יכולות להפוך מקור גיוס זה למקור העיקרי שלהן ולהגיע למעל ל-50% מכלל הגיוס של החברה.
התפתחות הכלים המאפשרים ליצור רשתות חברתיות במרחב הווירטואלי, פותחים אפשריות חדשות לאיתור וגיוס מועמדים מתאימים. מההיבט של מנהל הגיוס, הקישור הישיר והעקיף בין מיליוני אנשים בעולם, מהווה כר נרחב לחיפוש מועמדים מתאימים לתפקידים השונים בחברה.
אחד האתרים הנפוצים הינו האתר www.linkedin.com המכיל 14 מליון חברים, בהם עשרות אלפים מישראל, ומאפשר לכל משתמש להרשם לאתר על ידי מילוי פרופיל. הפרופיל ברוב המיקרים כולל מידע לגבי תפקיד נוכחי ותפקידים קודמים, תחומי עיסוק ותחומי עניין. לכל משתמש ישנה אפשרות לחפש אנשים ברשת המורחבת שלו. החיפוש יכול להתבצע על פי קריטריונים כגון: מיקום גיאוגרפי, שם חברה בה הוא עובד או עבד בעבר, הגדרת התפקיד ועוד.
בכדי להקל על החברות המגייסות החלה Linkedin לספק שירותי פרסום ואיתור מועמדים פוטנציאלים דרך האתר שלה. אחד היתרונות באיתור מועמדים דרך המערכת הינו שעבור כל מועמד ניתן לבדוק מי עבד עם המועמד ומכיר אותו ולקבל עליו חוות דעת.

ה"בלוג" כמקור גיוס אסטרטגי
העובדה שבחמש השנים האחרונות קמו מליוני בלוגים להם עשרות מיליוני קוראים, הופכים את הכלי לכזה שלא ניתן להתעלם מהמשמעויות שלו ומהשפעתו על עולם הגיוס.
כתיבה נכונה של בלוג, ויצירת קבוצת קוראים, תחסוך זמן וכסף ביצירת מיתוג לחברה, בהפצת מידע לגבי מוצרים יחד עם תקשורת עם מועמדים פאסיביים פוטנציאלים.
מייקרוספט הייתה לאחת החברות הראשונות שעודדה את עובדיה לכתוב בלוגים - וכיום ישנם במיקרוסופט אלפי עובדים שכותבים בלוגים על נושאים שונים הקשורים לתוכנות ולמערכות שהם מפתחים.
יחד עם כתיבת בלוגים טכנולוגיים, פתחו במיקרוספט גם בלוגים הקשורים לעולם הגיוס במטרה למשוך את מועמדים. הבלוגים אפשרו, מעבר למסירת המידע לגבי המשרות הקיימות, גם לתקשר עם מועמדים פוטנציאלים ולענות על שאלות. תהליך זה של תקשורת ישירה בין מועמד פוטנציאלי לבין מנהל מגייס עומד בניגוד גמור למצב הקודם בו המועמדים שלחו את קורות החיים ונשארו עם התחושה שקו"ח שלהם נעלמו ב"חור שחור" .

המארינס מגייסים את MySpace
גם MySpace מבוסס על רעיון הרשתות החברתיות המקוונות והיא כבר חצתה את קו מאה מליון המנויים כש-80% מהם הם בגילאי 16-34.
כל אדם או ארגון יכול ליצור לעצמו פרופיל ב- MySpace ולהזמין "חברים" ומועמדים פוטנציאלים להצטרף לרשת החברה. בצורה כזאת, אחרי שחברה יוצרת רשת חברים, ניתן לשלוח בבת-אחת הודעות לכל ה"חברים" בתחומים הקשורים למיצוב החברה או בחיפוש עובדים.
אחת הגופים שפירסמו עצמם דרך MySpace הינו המארינס האמריקאי ותוך כ-5 חודשים הם יצרו רשת של 12,000 "חברים", כשמתוכם מעל ל-400 בקשו להתגייס. אחד הדרכים שלהם למשוך את משתמשי האתר היתה על ידי העלאת קטעי ווידאו של אימוני חיילי מארינס, תרגולים, ונחיתה על חופים - פרסום שמשך את המשתמשים הצעירים של MySpace.

לסיכום, המעבר לעולם ה- Web 2.0 פותח מקורות גיוס חדשים. האתגר בחיפוש אחר העובדים המתאימים הופך לקשה יותר, מנהלי ואנשי גיוס שיידעו לנצל נכון את הטכנולוגיה החדשה יזכו ליתרון התחרותי המיוחל.
מורית רוזן היא מנהלת חברת HRD המתמחה בייעוץ למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני.
החברה מתמחה בעיצוב ושיפור תהליכי גיוס, בניית תשתיות Relocation, מניעת הטרדה מינית בארגונים ועוד.

מורית מביאה ניסיון מעשי רב בתפקידי ייעוץ וניהול משאבי אנוש ביניהם שימשה כמנהלת Relocation, מנהלת גיוס ומנהלת ייעוץ ארגוני.

לקוחותינו נמנים עם הארגונים המובילים במשק ומגיעים ממגזרים שונים.

חברת HRD פיתחה את המודל המקיף ביותר לבחינת ועיצוב מערך גיוס מנצח.

למידע נוסף על הפתרונות שמציעה חברת HRD ניתן לבקר באתר http://www.hrd.co.il/
או לשלוח מייל אל:
info@hrd.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב