דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סריקת מסמכים - ארכיון דיגיטלי, PDF וחתימה דיגיטלית 

מאת    [ 16/08/2011 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 2638 פעמים ]

מהי אותה חתימה דיגיטלית שכל כך הרבה מדברים עליה בהקשר של ניהול המסמכים בעידן הדיגיטלי?

חתימה דיגיטלית היא סוג של אישור המופק באמצעות טכנולוגיה מיוחדת ותפקידה לאשר את זהותו של מי ששולח מסמך באמצעות האינטרנט. במובנים מסוימים היא מקבילה לחתימה פיזית שכאילו נחתמה בעט או חותמת אמיתית. החתימה הדיגיטלית מונפקת על ידי גורם מאשר שתפקידו לאמת את זהות הגוף המבקש. לאחר שבוצע זיהוי המערכת מנפיקה חתימה דיגיטלית המהווה אסמכתא. החתימה הדיגיטלית מהווה מעין "אח גדול" שיושב ברשת, מזהה את הצדדים בתהליך ונותן אישור באמצעות חתימה ייחודית.

בויקיפדיה מוגדר חוק החתימה האלקטרונית כתוכנה, חפץ או מידע ייחודיים שנועדו ליצירת חתימה או סימן אלקטרוני המקושרים או מוצמדים למסר אלקטרוני ומאפשרים זיהוי של בעל אמצעי החתימה. ערך זה מתייחס לחתימה דיגיטלית בהיבט קריפטוגרפי.

בניגוד לחתימה רגילה, חתימה דיגיטלית צריכה להיות ייחודית לחותם ונפרדת מהמידע. כיוון שמבחינה טכנולוגית העתקה והדבקה של מידע דיגיטלי קלה למדי ואין דרך להבחין בין מקור המידע לבין העותקים שלו, חתימה דיגיטלית חייבת להיות ייחודית ושונה עבור כל מסמך, כך שלא יהיה ניתן להעתיק חתימה דיגיטלית שנעשתה על מסמך אחד ולהדביקה למסמך אחר.

ניהול מסמכים – תגידו שלום לנייר

מדוע אנחנו משתמשים בחתימה דיגיטלית? חתימה דיגיטלית מאפשרת לנו לשלוח ללקוחות שלנו חשבוניות או מסמכים חשובים אחרים באמצעות הדואר האלקטרוני. משלוח חשבונית במייל חוסך לארגון כסף לא קטן. דמיינו ארגון השולח ביום 100 חשבוניות בדואר. הוא מבזבז דיו בהדפסת החשבוניות, הוא מבזבז נייר, הוא צריך לרכוש מעטפות, הוא צריך לרכוש בולים, הוא משקיע זמן בהכנסת החשבוניות למעטפות והדבקת הבול, הוא משקיע זמן בהליכה לדואר.

חשבון גס מגלה שעלות הדפסת ומשלוח חשבונית בודדת עומד על 5 ש"ח לערך. תכפילו במספר החשבוניות בחודש ותגלו איזה חסכון יכול להיווצר לארגון המשתמש בחתימה דיגיטלית. ועדיין לא דיברנו על התרומה של הארגון לשמירה על איכות הסביבה באמצעות החיסכון בנייר.

מה עוד ניתן לעשות עם חתימה דיגיטלית? למעשה ניתן להדפיס מסמכים מכל סוג אשר מודפסים כיום במעמד שני צדדים השותפים לתהליך. כפי שחשבונית מהווה אסמכתא לעסקה שנעשתה בין שני צדדים, כך גם מסמכים המונפקים על ידי גופים ציבוריים, קופות חולים וכדומה.

חתימה דיגיטלית היא חלק מתפיסת ניהול חכמה, חסכונית ויעילה ששמה ארכיון דיגיטלי. תפיסה זו המאפשרת לארגון לשלוט בקלות מתוך המערכת הממוחשבת על כל הפעולות שתועדו על גבי נייר או שהצריכו הנפקת מסמך (קובץ דיגיטלי) בגין אינטראקציה מסוימת.

כדי לאפשר לארגון לשלב את מסמכי הנייר שלו במערכת ארכיון דיגיטלי (ארכיון ממוחשב) יש צורך להמיר את כל מסמכי הנייר לקבצי מחשב שישולבו בתוך מערכת חכמה לניהול מסמכים. על מנת שנוכל להמיר את מסמכי הנייר לקובץ דיגיטלי יש צורך בתהליך ביניים הנקרא סריקת מסמכים. על כך ניתן ללמוד במאמר נפרד.

 

 

 

דוקיומנטס - ניהול מסמכים, סריקת מסמכים, שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי,  http://www.documents.co.il טל: 054-5880060 href="mailto:info@documents.co.ilinfo@documents.co.il">">info@documents.co.il
 

"מסמכים" - אתר אינפורמטיבי לניהול מסמכים, סריקת מסמכים, ארכיון דיגיטלי, סריקת מסמכים. www.mismachim.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב