דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל יקר, האם הגעת לתקופה הכחולה שלך? 

מאת    [ 16/08/2011 ]

מילים במאמר: 1155   [ נצפה 3137 פעמים ]

מנהל יקר, האם הגעת לתקופה הכחולה שלך?

לא נולדים מנהלים, לומדים להיות כאלה

 לא נולדים מנהלים, לומדים להיות כאלה: רבים מהמנהלים זוכרים בשקיקה את סיפורי האימהות: "מהיום שהוא נולד, הוא ניהל את כולנו"... ומי שלא מספרת עליו אימו סיפורי מנהיגות לא יהי לעולם מנהל או מנהיג?, האמנם?.

"מנהיגים לא נולדים, הם מתפתחים", כך לדברי רודולף ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו-יורק, מה שמשאיר פתח גדול של תקווה, לכל מי ששואף להיות מנהל או מנהיג, ובעיקר, לשפר בהתמדה ובהדרגה את כישוריו הניהוליים.

 להיות מנהל

להיות מנהל בימינו זו משימה מורכבת יותר מאשר בעבר. מנהלים נדרשים לספק תוצאות בכל רגע, למרות כל קושי, משבר ודילמה אפשרית, צפויה ובלת"מית (בלתי מתוכננת), בכל אחד מארבעת התחומים המרכזיים בניהול:

  1. ניהול עצמי
  2. ניהול אנשים
  3. ניהול משימות/ יעדים
  4. ניהול השיווק והפוליטיקה בתוך ומחוץ לארגון

בקורסי הניהול באקדמיה, כמו גם בלימודים לתארים בניהול, ניתן בקלות ובמהירות, ללמוד תיאוריות, מודלים, כלים ושיטות, אבל רק באקדמיה של העסקים, הלכה למעשה, תוך ניסוי, בהייה, תהייה, טעייה וחזור חלילה, תוך צבירת חוכמת החיים, ניסיון החיים, מודעות גבוהה לעצמי ולזולת, מיומנויות אישיות בתחומי תקשורת- הופכת הלמידה לעשייה, המידע הופך לידע, התיאוריות מיושמות בפרקטיקה ויוצרות את התפוקות הרצויות. אז, באיזו תקופה אתה, מנהל יקר, נמצא כיום?

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה הורודה שלך? 

את תמים, מאמין, ללא כל קשר לגיל, לניסיון. זו האישיות, שמכתיבה את האמונה, למרות ההתנסות, שכל פעם מכאיבה. אתה מאמין בטוב, מאמין בטוב לב, מאמין בצדק, מאמין בהיגיון, מאמין שכל אדם יודע מיהו, מהו, ומה, בעיקר הוא לא. מאמין שאנשים ישרים, הגונים, אחראיים, אכפתיים, ובעיקר, מחויבים למילה, להבטחה ולדרך. המציאות, כל פעם מחדש, טופחת על פרצופך, מצליפה משהו, ואתה מתחזק בעמדתך, שהטוב בסוף ינצח, למרות, שכנציג הטוב, אתה כיום כל כך עייף.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה הלבנה שלך? 

אתה כבר לא כל כך תמים. מזמן התחלת לשאול שאלות, להקשות קושיות, שבדרך כלל את האחרים מעצבנות. במיוחד, ואולי בפרט כאשר הן, פעם אחר פעם, מתגלות ככל כך נכונות. נמאס לך מסיפורי מעשיות, אתה כבר לא מאמין באגדות. אין לך כוח להתקפות, או לרעיונות מכל עבר, שבסוף מסתיימים בקול ענות  חלושה, ובהפצצה של הרעיון הבא. אתה מתעקש על נתונים, על מידע, על סטטיסטיקות, כל תהליכים מסודרים ובקצב הנכון, ולא על התרגשויות והצפות של רעיונות והצעות בלי חתירה לתוצאות.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה השחורה שלך?

אתה למוד ניסיון, ולא תמיד הכי טוב, מצויד בחוכמת חיים, בתובנות, במידע וידיעה, של תהליכים, אנשים, אפשרויות וזיהוי הזדמנויות. אתה רואה את התמונה השלמה, את המערכה הכי רחבה ולא רק את הנקודה הבודדה, אליה מנסים כל השאר לחתור ולהגיע. אתה מעשי, מודע ליתרונות, מכיר את החסרונות, מנסה להציג לאחרים את הפוטנציאל והצרכים לצורך הצלחות וגם כישלונות. קשה לך לנוע קדימה, קשה לך להאמין לכל מילה, כי אתה כבר היית שם פעם, באותו סיפור אגדה. ואתה הרי יודע, שלמציאות, יש קצב, צרכים ובלת"מים (בלתי מתוכננים) משלה. האמונות המגבילות לוחשות ורוחשות אצלך בתת המודע, אתה מתקשה לעבור למחשבה האופטימית נטולת הספק, אתה מתעקש להאט את החתירה להספק, לעשות הכל בסדר ובקצב הנכון.

 מנהל יקר, אם אתה נמצא בתקופה הסגלגלה שלך?

סיימת קורס פיתוח מנהלים, אתה שותף לתהליכים ארגונים, טחנת לא מעט ספרי ניהול, שיווק, מיתוג ותקשורת בעידן החדש. אתה מכיר בתיאוריה את סגנונות הניהול ואת זה שלך, יודע לזהות דפוסים של אחרים, חולשות, חוזקות, אמונות וחסימות. אתה מרגיש יותר חזק, עצמתי ומסוגל, אך הרב עדיין תיאורטי. אתה מחפש הזדמנויות ליישם את כל מה שלמדת, לא תמיד זה הולך, אך אתה מעודד, מתרכז בחיובי, במה שכן אפשרי. מתחזק מיום ליום. אתה בכיוון הנכון.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה הצהובה?

העולם שלך מרגיש כמו 'ארץ השמש העולה'. אתה מרגיש נעים ורצוי בכל מקום, רואה את החיובי, האפשרי והמזמין. רוצה וגם עושה. רוצה לשנות, רוצה לנוע, רוצה לעצב עולם אחר סביבך. מרגיש ויודע שזה אפשרי... השתנית ויש כאלה שלא ממש יודעים להכיל אותך ואת השינוי, אבל אתה ממוקד בך. לא בהם. המודעות שלך כבר לא כל כך תיאורטית, אתה כבר יודע להפוך מידע לידע וידע לעשייה. אתה בתנועה, קדימה, עם מינימום חששות, מינימום פחדים ומחשבות שליליות. חושב שפע, מרגיש אין סוף פוטנציאל, מתחיל לצאת החוצה מהקונכייה, מגלה ששם בחוץ, יש עולם מופלא, שכל הזמן חיכה לך. העולם מחייך אלייך יותר מתמיד. האפשרויות נראות קוסמות , זמינות ונגישות יותר מתמיד.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה הירוקה?

תקופת מיליון ההזדמנויות: החשיבה שלך הפכה מאד יצירתית, כל רגע בשבילך הוא הזדמנות, קרש קפיצה לדבר חדש, מחודש וטוב יותר. הדלתות נפתחות, אתה רק צריך להחליט, באיזו מהן להיכנס תחילה. העולם פתוח, ההזדמנויות מגיעות אליך כל הזמן, אתה חי בארץ השמש העולה, מעוז האפשרויות הבלתי מוגבלות. בראש שלך נפרצו כל הגבולות, אתה לא מעמיד בפני עצמך שום הגבלות, שום מגבלות. חצי הכוס המלאה שולטת בחייך, ההגה נמצא בין שתי ידייך, ואתה משרטט בגאון, עם קמצוץ שיגעון את מפת הניווט, בדרך אל מה שבחרת. אתה הנווט של חייך.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה האדומה שלך?

זהו. אתה עושה. פועל במרץ ללא הפסקה. אתה לא נח. אי אפשר לעצור אותך. אתה כמו הארנב של אנרג'ייזר, פועל ועמל ללא הפסקה. אתה מפחד לעצור. אחרי שנים של עצירה, שנים של מנוחה, שנים של תקיעות, אתה באטרף של תנועה.  לא יכול וגם לא רוצה לעצור, בטח שלא לתפוס תנומה. מפחד להפסיק להיות בפעולה. מפחד לחזור לנקודת ההתחלה. אתה מנהל פנתר, ממוקד בעשייה שלך, כשהפוקוס הוא עצמך. יש לך סטנדרטים, יש לך גבולות, יש לך הגדרות, יש לך גם מודעות גבוהה למכלול היכולות, הרצונות והתפוקות הרצויות. ואתה מתמרן בקלי קלות בין כולם.

 מנהל יקר, האם אתה נמצא בתקופה הכחולה שלך?

אתה עמל פחות, מנהל יותר. החלפת  את העשייה הבלתי פוסקת, בהנחיה לפעולה מתמדת. למדת שלא הכל אתה צריך לעשות בעצמך: אפשר וכדאי להאציל סמכויות, אחריות ומחויבות לאחרים. אפשר לשתף מנהלים, אפשר לנסות לחבור למתחרים. אתה בוחר, בורר, מסנן, מסמן מטרות רצויות, בוחר רק מה שחשוב ועומד בראש סולם התיעדוף. כמנהל, אתה מליח להפעיל מערכת של עובדים הפועלים כמו מכונה משומנת ומיומנת היטב, מינימום השקעה, מקסימום תפוקה. אתה מנהל- מנצח: מנצח את הדרישות, מנצח את המכשולים, מנצח על תזמורת עובדי המחלקה או האגף או הארגון שלך, בדרך לביצוע המשימות וההגעה ליעדים הרצויים. אתה מנצח. אתה המנצח. ויודע לפרגן לצוות שבזכותו הגעת לתפקיד, בזכותו תמשיך להצליח בו, ובזכותו תקפוץ לתפקיד הניהולי הבא.

 או, שאולי מנהל יקר, הצלחת והגעת לתקופת הפלטינה?

זהו, אתה ספור מנהל מגה- מותג, כולם רוצים להיות כמוך, מדברים עליך, מזמינים אותך לדבר, לספר, איך עשית, איך הגעת, ואיך הם יכולים להגיע כמוך להיות מגה- מנהל. הביטחון הפנימי מאפשר לל להיות נחמד- חיצוני. אתה רגוע ושולט בכל מצב. מחייך, כי לדעתך העולם, במיוחד שלך פשוט יפה, וגם חשבון הבנק שלך מאד מאד מרוצה.  את עושה מה שאתה אוהב, ואוהב את מה שאת עושה. בדרך, קוצר שבחים וכספים מכל כיוון, הצלחות ותשבחות בכל פינה... אתה סומך על העולם, ובעיקר, העולם, שזקוק לך סומך עלייך. אתה מזמן כבר לא תמים, אך עדיין בפינות ובקצוות קצת מאמין. בעיקר – בך, בדרך וביכולות, הרבה – באפשרויות ובאנשים הנכונים. אתה נמנה על מקבלי ההחלטות, שמידי יום מעצבים מציאויות. בכל צעד אתה מביא המון תועלת. העולם ואתה במלוא הצנעה יודעים, שהמחר החדש תלוי בך ובאנשים שכמותך. אתה מנהיג.

 

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ יועצת ארגונית ואסטרטגית ומאמנת למצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435250 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב