• האם כל הלקוחות שלכם קונים את אותם מוצרים?
• האם התועלות שמקבלים הלקוחות שלכם מן המוצרים הם תועלות זהות?
• האם אתם ערים לנקודות חשובות אלו?
• האם ידעתם שאתם יכולים להגדיל את המכירות ברגע שתבנו מסר שונה
לכל פלח שוק?
יתכן ויש לכם תשובות טובות לכל השאלות האלו. אבל מה אתם עושים בפועל?
פילוח ברמת מוצרים ומסרים שיווקיים הוא אחד מעמודי התווך של הפעילות השיווקית.
להלן דוגמה משוק הרכבים:
עד סוף שנות ה 80 כל מותג של רכב כוון לשוק מסוים - קדילק, מרצדס, סוברו, סוסיתא - כל מותג במחיר מסוים, באיכות, בגודל, בעיצוב, - אלו בנו את המכונית כמכוונת לשוק מסוים, אותו אנו מגדירים כפלח שוק.
בשנים האחרונות חל מפנה. חברות הרכבים הבינו שהם יכולים לכבוש נתחי שוק גם מפלחי שוק נוספים שלא היו פלחים מסורתיים שלהם, מבלי לאבד ניקוד במיצוב של
המותג הכולל.
החברות בנו תתי מותג החל ממכונית קטנה דרך המשפחתית, המנהלים והיוקרתית.אחת ההפתעות בשנות ה 90 היתה לדוגמה כניסתה של מרצדס לשוק המכוניות הקטנות.
מה קורה עם רשתות השיווק? בעבר כל רשת מותגה כמווכוונת לשוק מסוים. היום לשופרסל ולריבוע כחול ישנם תתי מותגים
בהתאם למיקום, לגודל, לאיכות השירות ולמחירי המוצרים.
פילוח הוא אחד האסטרטגיות החשובות בשיווק. הפילוח בא לידי ביטוי במוצר, או בשירות, אבל עיקר האתגר שלכם הוא המסר השיווקי. נתחו כל פלח שוק והתועלות שהוא מקבל מן המוצרים שלכם. בנו מסר שיווקי מותאם לכל שוק.
דוגמה מעולם המיחשוב: חברה נותנת שירותי מיחשוב - תמיכה, מכירה וטכנולוגיה.לצרכן הפרטי - נכון לשדר מסר של הדרכה.
ללמד את ילדי הבית איך מטפלים ואיך שומרים על מחשב, ואיך מטפלים בתקלות. (חוץ מפייסובק סקייפ ועוד כמה דברים
הילדים בדרך כלל לא מבינים במחשבים)למשרד הקטן - המסר הנכון הוא לתת שירות מעולה כך שהמחשבים יפעלו כל הזמן
וללא תקלות ואם יש תקלה - היא תטופל במיידי.
לעסקים גדולים שיש להם מחלקות מחשב - המסר הנכון יהיה אספקה של חלפים, גיבויים, אבטחת מידע ועוד.
שואלים אותי - איך בונים מסרים שונים בעמוד בית של האתר?
במקרה זה נכון הוא לייצר כותרת אחת כוללת בראש העמוד ומתחתיו למקם בצורה גראפית את המסרים השונים לפלחי השוק השונים עם קישורים לעמודים המרחיבים את התאור לכל פלח ופלח.
אם המסרים השיווקיים שלכם ממוקדים לסוג אחד של לקוחות אבל בעצם יש לכם פלחים שונים, אין לכם מושג איך תגדילו את מספר הפניות כשתפנו לכל פלח מסר שיווקי שונה.
קדימה, תעשו ותראו את התוצאות.
אתם מוזמנים ליצור קשר ולשוחח איתי בענין.
דני קרני יועץ שיווק