דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת שוק ההון 7-13.8 - איזיטרייד 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 655   [ נצפה 1836 פעמים ]

תל-אביב: הפחד שלט בשבוע החולף – מה יהיה בשבוע החדש?

עצבנות רבה בשוקי העולם, פחד מהמשך משברי החוב שהגיעו גם למדינות מרכזיות כמו צרפת, חששות מגל נוסף של הסדרי חוב ושורה של דו"חות גרועים, למשל בענף הסלולר – כל אלה הביאו השבוע לנפילה של 7.5% במדד ת"א 25, וצניחה של 8.5% במדד ת"א 100. שני המדדים חצו כלפי מטה רמות תמיכה פסיכולוגיות חשובות – מדד ת"א 25 בילה את השבוע כולו מתחת לרף ה-1,100 נקודות ומדד ת"א 100 בילה את השבוע מתחת לרף ה-1,000 נקודות. ומאידך – העליות בימים חמישי ושישי בבורסות העולם מעוררות תקווה לפתיחה חיובית של שבוע המסחר החדש.

לצד הסערות בבורסה, המחאה החברתית ממשיכה להכתיב את סדר היום הכלכלי והפוליטי. בשבוע החולף החל "צוות רוטשילד" – צוות מומחים ופוליטיקאים בראשות הפרופסור מנואל טרכטנברג – את עבודתו. את הצוות מינה ראש הממשלה נתניהו, ומדיווחים בתקשורת עולה כי כבר כעת מסתמן שבין ההמלצות תיכלל ההצעה להעלות בחזרה את מס החברות, במקום להמשיך ולהורידו, על מנת לממן חלק מעלות הדרישות.

בגזרת המט"ח נשמר דווקא השקט היחסי. בהמשך לחוזק שמפגין באחרונה הדולר מול היורו ומטבעות מובילים אחרים, נשאר המטבע האמריקני במשך כל השבוע החולף ברמות שמעל ל-3 וחצי שקלים. בימים חמישי ושישי ננעל הדולר היציג על 3.548 ש"ח.

בעולם: רכבת הרים בוול-סטריט

שבוע סוער במיוחד עבר על בורסות העולם. מדד הדאו ג'ונס, מהמדדים הבולטים בוול-סטריט, רשם במהלכו כמה מהתנודות החריפות ביותר שלו מאז תחילת המסחר לפני יותר מ-100 שנה: ביום שני פתח המדד את שבוע המסחר עם הירידה השישית בכל הזמנים, ביום שלישי רשם המדד את העלייה העשירית בכל זמנים, ביום רביעי נרשמה הירידה התשיעית בכל הזמנים ובחמישי נרשמה העלייה ה-11 בכל הזמנים. לאחר עלייה נוספת של 1.1% ביום שישי, רושם המדד בסיכום השבועי נסיגה של 1.5% בלבד.

המדדים האחרים מציירים תמונה דומה: מדד הנאסד"ק איבד בשבוע הסוער שחלף 1% בלבד, ואילו ה-S&P 500 נפל 1.7% בסיכום שבועי. באירופה נרשמה תמונה מורכבת יותר: בתום עליות חדות ביום שישי, רשם מדד הקאק הצרפתי נפילה שבועית של 2%, הדאקס הגרמני רשם צניחה של 3.8% ואילו הפוטסי הבריטי הצליח בשבוע הסוער לטפס 1.4%. באסיה נפל בשבוע החולף מדד הניקיי היפני 3.6% בעוד מדד ההנג-סנג של בורסת הונג-קונג צנח 6.3% בסיכום שבועי.

אחד הגורמים לסערת השבוע החולף היה החשש כי משבר החובות האירופי עומד להגיע לאחת הכלכלות הגדולות ביבשת – לצרפת, שנחשבה עד כה למדינה בטוחה. שמועות שנפוצו גרסו בתוקף כי חברת הדירוג S&P עומדת לחתוך את דירוג האשראי המושלם (AAA) של צרפת כפי שחתכה את דירוג האשראי של ארה"ב רק שבוע קודם לכן – אך חשש זה נתבדה, כאשר S&P הודיעה על השארת הדירוג על כנו בטענה כי "ממשלת צרפת מטפלת בחוב המדיני שלה ביותר רצינות מאשר ארה"ב".

רשויות המסחר בצרפת ובמדינות אירופיות נוספות על איסור המכירה בשורט (מכירה בחסר) של מניות הבנקים. באיטליה מיהר הפרלמנט לאשר תוכנית צנע חדשה, הכוללת קיצוצים והעלאות מס בהיקף של 45.5 מיליארד יורו.

בזירת המט"ח הצליח השבוע הדולר להתחזק מעט למול היורו, מה שעשוי ללמד כי השווקים חוששים ממשבר החוב האירופי יותר מאשר מחובותיה של ארה"ב. שני המטבעות נחלשו למול הין היפני.

כדאי לשים לב השבוע: איך יגיב שוק הסחורות לזעזועים בבורסות העולם?

איך יתנהל המסחר בשוק ההון? בזמן שבורסות העולם נכנסות לרכבת הרים, הופכים שוקי הסחורות לזירה מעניינת ביותר למשקיעים: מצד אחד, כאשר הפחד שולט בשוקי המניות ישנו "כסף חם" המחפש אלטרנטיבות השקעה, ולא אחת הכסף הזה מוצא את דרכו למסחר בסחורות; ומצד שני, חלק ניכר מהסחורות רגיש בעצמו למתרחש בכלכלה העולמית, ועלול לרשום ירידה בביקושים במקרה של הידרדרות עולמית למיתון נוסף.

בימים האחרונים רשם הנפט ירידות, ומחירה של חבית נפט עומד כעת על 85.38 דולר. הזהב, שהגיע בשבוע החולף לשיא היסטורי של 1,817.6 דולר לאונקיה, רשם ביומיים האחרונים של השבוע ירידות – אך הוא עדיין נסחר ברמה שמעל 1,700 דולר לאונקיה. החיטה רשמה ארבעה ימים רצופים של עליות, והיא נסחרה ביום שישי במחיר של 7.42 דולר לבושל חיטה.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם - מסחר באופציות דיגיטליות 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב