דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי משפחה יחידנית ומה החידוש שהיא מבשרת? 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 4699 פעמים ]

מהי משפחה יחידנית ומה החידוש שהיא מבשרת? 

 

 

משפחה דו-הורית

 

משפחה דו-הורית היא משפחה שבה יש שני בני זוג והם מביאים לעולם ילדים במשותף. משפחה כזאת היא משפחה "קלאסית" ונהוג לחשוב שמשפחה דו-הורית היא המשפחה העדיפה מכל הבחינות.

 

אלא שבמשפחה דו-הורית עלולות להתעורר מגוון רחב של בעיות וכשלים: מאבקים בין ההורים, חיכוכים, עימותים ואי הסכמות לגבי חינוך הילדים, ניצול הילדים ופגיעה בילדים כחלק מהמאבק בין ההורים, הורות לא מתאימה והורים לא כשירים, גירושין ופרידות וכן כמובן אלימות.

 

 

 

משפחה יחידנית

 

משפחה יחידנית אינה תופעה חדשה כל כך, ובכל זאת היא שונה מאוד ממשפחה דו-הורית ואפילו ממשפחה חד-הורית (משפחה שהייתה דו-הורית בשלב הקמתה והפכה להיות חד-הורית עקב מוות של אחד מבני הזוג, פרידה או גירושין). במשפחה יחידנית מלכתחילה ישנו הורה אחד בלבד - ולא שניים - המקים ויוצר את התא המשפחתי.

 

על פי רוב מקובל לחשוב שמשפחה יחידנית היא משפחה שאותה מקימה אישה, אבל בשנים האחרונות ישנם גם גברים רבים שיוצרים במו ידיהם משפחה משל עצמם ומביאים לעצמם ילדים, אם בדרך של אימוץ, פונדקאות או בדרכים אחרות.

 

 

 

היתרון במשפחה יחידנית

 

היתרון המרכזי במשפחה יחידנית הוא העובדה שיש הורה אחד ולא שניים ובאופן טבעי ישנים פחות חיכוכים ומאבקים על דרך החינוך הנאותה. כתוצאה מכך שיטת החינוך והגישה לילדים היא אחידה וברורה יותר ופחות מבלבלת או קוטבית.

 

יתרון נוסף של משפחה יחידנית הוא שהנזקים הקשים המלווים בפרידה של ההורים או בגירושין אינם קיימים במקרה של משפחה יחידנית. בשל המבנה המיוחד של המשפחה היחידנית היא משפחה הרבה יותר יציבה ו"בטוחה" מאשר משפחה דו-הורית שבה למעלה משלושים אחוזים מההורים מתגרשים, מפרקים את הבית ויוצרים אצל הילדים חרדת נטישה ופיצול פנימי.

 

 

 

הילדים בראש

 

יש אנשים שבראש סדר העדיפויות שלהם נמצאת האהבה והזוגיות. אנשים כאלה בדרך כלל ימצאו בני זוג ויתחתנו, יביאו ילדים ויקימו משפחה דו-הורית. כעבור מספר שנים חלקם יכנס לסטטיסטיקה ויפרק את המשפחה, לא בגלל הילדים אלא בגלל אכזבה מבני הזוג שלהם או משבר אמון איתם.

 

לעומת זאת, יש אנשים רבים שילדים חשובים להם הרבה יותר מזוגיות. עבור אנשים כאלה, משפחה יחידנית היא הפיתרון המתאים. במקום להיכנס לזוגיות לא מתאימה רק כדי להביא ילדים עדיף להביא ילדים לבד מלכתחילה, ולבנות משפחה יחידנית, בריאה, תקינה, יציבה והרמונית.

 

 

וטיפ לסיום: משפחה יחידנית יכולה להוות סוג של פיתרון מתאים, נכון ובריא עבור אנשים שאינם מעוניינים באמת בזוגיות ובשיתוף, אנשים שפשוט אינם טובים בזוגיות או אנשים שמעדיפים להביא ילדים לבד, לחנך אותם בעצמם ולא לוותר או להתפשר על הערכים שבהם הם מאמינים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב