דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם יחסי ניצול מיני ומהם המאפיינים הבולטים שלהם? 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 3428 פעמים ]

מהם יחסי ניצול מיני ומהם המאפיינים הבולטים שלהם?  

 

 

דמות סמכותית או קרובה

 

יחסי ניצול מיני בדרך כלל מתרחשים בין אישה לבין דמות סמכותית או קרובה שאותה היא הכירה במסגרת מקום העבודה, במסגרת הלימודים, האימונים או הקריירה.

 

הדמות הקרובה חייבת להיות דמות שהיא סמכותית, חזקה מהאישה, בעלת ידע וכוח רב ממנה, בעלת סטטוס גבוה, דמות שהאישה יכולה להיתלות בה או להניח שהקרבה אליה תקדם אותה מבחינת הקריירה, החיים, היכולות והאפשרויות. 

 

 

 

חוסר יכולת להתנגד ושליטה מנטאלית

 

יחסי ניצול מיני מתרחשים כאשר לאישה אין בעצם יכולת ממשית להתנגד ליחסי הניצול. ניסיונותיה להתנגד לגבר או לסיים את הקשר ביוזמתה עולים בתוהו, לגבר יש כוח עדיף עליה והוא למעשה שולט עליה מבחינה מנטאלית ומחשבתית.

 

כאשר גבר מפעיל מכבש לחצים על האישה המנוצלת, מכוון אותה, מחליש את דעתה, שולט בה רוחנית, רגשית או מנטאלית ולמעשה מכתיב את התנהגותה - לאישה אין חופש בחירה ואין לה יכולת להשתחרר לעולם מהקשר המנצל.

 

 

 

צורך בדמות מגוננת והודפת

 

במצב כזה, נשים מנוצלות רבות נאלצות לפנות לדמות חיצונית חזקה ומגוננת שתחלץ אותם מההסתבכות עם הגבר המנצל ותהדוף אותו הרחק מהן. לעיתים הדמות המגוננת יכולה להיות בן זוג, בעל, אבא או מטפל.

 

הקושי של נשים להדוף את הגבר המנצל, לומר לו "לא", לשים לו גבול ולהשתחרר מאחיזתו הרגשית והמנטאלית הוא זה המחייב אותן לפנות לדמות חזקה מהן שתסייע להן להיחלץ מהקשר המעוות. לבד ובכוחות עצמן הן מתקשות לעשות כן.

 

 

 

בריחה לטשטוש מיני

 

אחת התוצאות של יחסי ניצול מיני היא שהאישה בוחרת, לעיתים באופן מודע ולעתים באורח תת-הכרתי, לטשטש את המיניות שלה ואת גופה מתוך מטרה למנוע בעתיד יחסי ניצול דומים.

 

הטשטוש המיני יכול לבוא לידי ביטוי בצורות מגוונות: חזרה בתשובה ואימוץ אורח חיים סגפני או נזירי, עלייה מאסיבית במשקל, הליכה בשיער קצר או קצוץ שאינו נשי או מחמיא, לבישה של בגדים לא מחמיאים או גדולים מדי וטשטוש כל ביטוי למיניות או לסקסיות.

 

 

וטיפ לסיום: יחסי ניצול מיני נובעים בדרך כלל מחולשה מובנית של האישה ומאמביציה אישית חזקה. הצורך המוגזם של אישה בהצלחה מהירה ובהישגים אישיים והרצון המוגזם שלה להצליח ולבלוט הופכים אותה לטרף פגיע וקל עבור גברים חזקים וסמכותיים המנצלים את החולשה הזאת וגורמים לאישה לנהל איתם קשרים רומנטיים ומיניים שלא מרצונה המלא.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב