דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התאמת נעלי ספורט למתאמן 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2959 פעמים ]

נעלי ספורט הן שם כולל לנעליים המותאמות לפעילות ספורטיבית ושמות דגש על מאפייני תנועות הגוף, יציבות וחומרים השומרים על המתעמל מפגיעות פיזיולוגיות שונות (כף הרגל, ברכיים, עמוד השדרה) שעלולות לקרות באופן מיידי או בטווח הרחוק ולעיתים אינן הפיכות. כל ענף ספורט דורש מהגוף דברים אחרים - יציבות, מהירות, קלות תנועה, קפיצה ועוד, בהתאם לדרישה הספורטיבית מתוכננת הנעל המיועדת ולכן חשוב להגדיר את ייעוד הנעל לפני שבוחרים דגם וצבע ולהעצים את נוחות ויעילות הפעילות כמו גם את השמירה על בריאות הגוף. חברות המייצרות אביזרי ספורט נוהגות לפרט את איכויות הנעל והדגשים הטכניים שנכללו בעיצוב ותכנון הנעל כדי להבטיח התאמה מריבית של נעלי הספורט לצורכי הלקוח.

כלקוח וכספורטאי המעוניין לרכוש נעלי ספורט אסור להקל ראש באיכות ונוחות הנעל וחשוב לציין כי לא בהכרח הכי יקר הוא הכי טוב בתחום אביזרי הספורט ושההתאמה האישית לגוף ולצרכים צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. יש לקחת בחשבון את המאפיינים הבאים:


    • 

    משקל של המתעמל - לבעלי משקל גדול יותר מומלצת בדרך כלל נעל עם יותר תמיכה לחלק האחורי של כף הרגל וקשת נמוכה יותר כדי לחלק את העומס המופעל על הברכיים וכפות הרגליים בעת האימון.


    • 

    אופן ותכיפות השימוש בנעליים - שימוש מוגבר בנעלי ספורט (למעלה מ-3 פעמים בשבוע) דורש חומרים עמידים יותר שאינם נשחקים במהירות וגם מומלץ שתהיה לנעל תמיכה טובה שתעניק לרגל יציבות שהגוף דורש.


    • 

    נוחות ? אין לקנות לנעלי ספורט בלי למדוד אותן קודם לכן. יותר ויותר חנויות לאביזרי ספורט מאפשרות לבדוק את הנעל במתקנים בתוך החנות כדי לתת ללקוח למדוד את הנעל בעת פעילות כמו למשל ריצה. כדאי לבצע את המדידה בשעות הפעילות של היום כאשר כלי הדם מורחבים כפי שקורה בזמן אימון.

כמו שלכל ענף ספורט יש דרישות שונות כך גם נעלי הספורט שונות בין הענפים במטרה להתאים את הנוחות לפעילות ולתת לגוף את האימון הטוב והבריא ביותר עבורו. נעלי ריצה עבור ריצות קצרות הן לרוב נעליים קלות עם בולמי זעזועים חזקים ורמת חיכוך נמוכה במטרה לתת לספורטאי את המהירות שהוא זקוק לה בריצה כזו, לעומת זאת בריצות ארוכות חשובה יותר התמיכה לכף הרגל וגמישות הנעל שכן אופן הריצה משתנה במהלך הריצה. דוגמא נוספת היא נעלי כדורגל שצריכות להיות עשויות מחומרים עמידים וקשיחים כדי למנוע פציעות בכף הרגל מפגיעת הכדור בעוצמה וגם לספק לשחקן חיכוך טוב עם המגרש בין אם זה מגרש דשא או אספלט בקט רגל בעוד שבנעלי כדורסל שמים דגש על בולמי הזעזועים הטובים מקדימה, מאחורה ובצידי הסוליה בגלל ריבוי הקפיצות, הניתורים והנחיתות מגובה הקפיצות כך שהברכיים לא יפגעו במהלך אימון ריצה, ספורט או משחק. אימון אירובי כולל מגוון תנועות ודורש מהנעל גמישות של כף הרגל, תמיכה לעקב ובולמי זעזועים טובים לכריות כף הרגל בקדמת הנעל במיוחד אם האימון משלב מדרגה אך גם אם לא. בניגוד להתעמלות אירובי שמתבצעת בדרך כלל במקום סגור על משטח פרקט, טניס הוא ספורט בו משטחי המשחק מאוד שונים זה מזה - החל ממגרשי אספלט קשיחים, מגרשי חמר ועד למגרשי דשא מיוחדים ובהתאם לסוג המגרש מותאמת סוליית הנעל שצריכה להתאים למידת החיכוך הרצויה עם המגרש ולאופי המשחק - הרבה ריצה או הרבה קפיצות כפי שכבר דיברנו משפיעות על כמות בולמי הזעזועים בנעל ועל החומרים מהם תהיה הנעל עשויה ותאפשר למתאמן ולשחקן לשפר ביצועים ולשמור על בריאותו.

חשוב להדגיש כי הדברים נאמרים בגדר המלצה וכי התאמת נעלי ספורט למתעמל היא אישית ומשתנה לא רק מאדם לאדם אלא גם בין חברות ואפילו בין נעליים מאותה מחלקה באותה חברה ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע נוסף להמלצות והפרטים שצוינו. נעלי ספורט, בכל סוגי השימוש בהן, מתבלות ומומלץ שאדם העוסק בפעילות גופנית לפחות מספר פעמים בשבוע יחליף נעליים כל חצי שנה. נעל ספורט בלויה לא תמשיך להעניק לכף הרגל את התמיכה שהגוף זקוק לה ויכולה גם כך לגרום לנזק ולפציעות ספורט חמורות.

עורכת תוכן ואחראית שיווק באינטרנט בפארטי אפ - בניית אתרים, קידום אתרים, ניהול תוכן ופרסום בגוגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב