דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיולי נשים למחקר מעמד האישה הקדום בסין 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 5063 פעמים ]

בחברה המסורתית הסינית, כך מגלה אישה שנוסעת לטיולי נשים – לנשים היה שם סידורי קבוע, לפי הסדר במשפחה – ולא שם פרטי ושם משפחה. זה בלתי נתפס היום. לאחר נישואיה המוקדמים הייתה מקבלת את שם בעלה, שרכש אותה. התפקיד הנשי בסין המסורתית, יגלו נוסעות לטיולי נשים, הוא להיות אם ורעיה. זהו. תפקידיה של האישה הוא לכבד את הוריה ואת בעלה. היא חייבת לציית לכל אלו ולקיים את מצוותם. היא צריכה לטפל בהוריה, בבעלה ובהוריו שהזדקנו. אם היה מקרה מוות כמו רצח – עליה לנקום את העוול. לאחר המוות עליה היה להקים בקתה ליד הקבר ולהתאבל.

מעט מאד נשים בשושלות המוקדמות התמרדו והתגרשו, אבל זה היה קיים ויש לכך תיעוד ספרותי – וגם במוזיאונים שתוכלו לבקר בהם במסגרת טיולי נשים.

אישה נשואה בסין העממית הקדומה

כמובן שתפקיד האישה ומעמדה נקבע לפי מעמד אביה ובעלה. בסין יש חשיבות לנישואין – ולכן משמעות גם במעמדה ותפקידה של האישה והרעיה. האישה חייבת להינשא בחברה הסינית. המשפחה היא זו שהגדירה את המעמד החברתי והמשפטי של האישה. שדכנית היא זו שמצוותת בגיל צעיר בין בני הזוג – והחיזור והנדוניה הם טקס בירוקראטי נטו. לאחר הנישואין על האישה לבכות (בכוח) מול הוריה על ה"סבל" של עזיבת הבית.

האישה והגבר הם YIN וYANG. הגבר הוא המוביל והאישה היא הפסיבית. הגבר יכול למכור את אשתו לקנות אחרת אם זו עקרה. אם בגדה בו – הוא רשאי להרוג אותה. כמובן שאיננה יורשת דבר ואינה בעלת רכוש.

מנהגים סינים עתיקים בטיולי נשים בסין

נשים רבות השפיעו על התרבות הסינית – בעיקר מתמרדות נדירות למיניהן. טיולי נשים רבים מישראל מתמקדים במעמד האישה הסינית, ולכן אם החלטתן לנסוע לאחר ממגוון הטיולים לסין – חשוב שתדעו ממי לשאוב השראה.

הנשים המתמרדות הסיניות

הקיסר הסיני היה בוחר נשים רבות, ושווה לבקר במסגרת טיולי נשים בארמונות הקיסרים. הנשים היו פילגשים והראו כמה כוח יש לגבר השליט ומה מעמדו. היא הייתה צריכה להתמודד עם נשים רבות אחרות בחצר וזה היה סבל גדול ומאבק כוחות מתיש. החוקים היו קשים מאד.

בהיסטוריה השינית יש שלוש מתמרדות עיקריות, שבמסגרת טיולי נשים אתן חייבות לבקר בגלעדים ובמוזיאונים המזכירים אותן: WU ZI TIAN, מאה 7 לספירה שהייתה קיסרית סין במשך 40 שנה (!!), והייתה שליטה אכזרית מאד – כנראה כי גברים לא רצו לראות אותה בשלטון. השנייה הייתה CIXI, ששלטה בקיסרות האחרונה של המאה ה-19. השלישית היא אשתו של מאו – JIANG QING, ששלטה לאחר מותו מאחורי הקלעים.

מנהגים סיניים עתיקים שאפשר לפגוש בטיולי נשים

אם מעניינות אתכם נשים סיניות, תוכלו ודאי לראות את התופעה שהייתה מקובלת פעם – קשירת רגלי הנשים כדי שתשארנה קטנות. המקור הוא במאה ה-10 לספירה, בעיקר במשפחות עשירות. במאה ה-18 הפך נפוץ בסין כולה. זה היה בעיקר סימן מבדל בין נשים הסיניות לבין הנשים המונגוליות – שלהן רגליים גדולות, "גסות". הרגליים נקשרו מגיל 5 והלאה. אישה ללא רגליים קטנות התקשתה למצוא שידוך.

שלום, שמי אבנר כהן. עובר בתחום הביטוח, אוהב ספורט ונסיעה על סגווי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב