דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איחור באבחון סרטן ומחלות קשות 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2333 פעמים ]

אחת מהתביעות השכיחות בתחום הרשלנות הרפואית הינן תביעות בגין איחור באבחון מחלות ממאירות שונות, גידולים או מחלות קשות אחרות. עילת התביעה מסתמכת, במרבית המקרים, על כך שהמחלה הקשה נתנה כבר בשלביה הראשונים סימנים אשר היה על הרופא הבודק, כרופא סביר, לחשוד בהם כסימנים אפשריים המרמזים על המחלה הקשה או הגידול ולהפנות את המטופל לבדיקות מתאימות.

הטענה של התובע בתביעות מסוג זה הינה כי לו היה הרופא פועל בסטנדרט סביר ונכון ניתן היה לאבחן את המחלה או הגידול בשלב מוקדם יותר מכפי שאובחנו בפועל וכך היה נגרם לו נזק קטן יותר שכן היה, לדוגמא, צורך בניתוח קטן יותר. בתי המשפט אף הכירו בראש הנזק של 'אובדן סיכויי החלמה' אשר מתבסס על הקביעה הרפואית כי מחלה ממארת אשר מאובחנת בשלב מאוחר מביאה סטאטיסטית לסיכויים רבים יותר להישנות של המחלה ולסיכויי החלמה קטנים יותר מאשר מחלה אשר אובחנה בשלב מוקדם.
על מנת לבסס תביעה בגין איחור באבחון על התובע הניזוק להוכיח כי הרופא המטפל התרשל בטיפול וכי רשלנותו זו אפשרה למחלתו להתקדם ובכך נגרם לו נזק.
בחלק גדול מהמקרים הרופא הראשון אליו פונה המטופל אשר סובל מסימנים התחלתיים של מחלה ממארת או גידול הינו רופא המשפחה. בפסיקת בתי המשפט התגבשו הלכות רבות באשר לחובות המוטלות על רופא המשפחה הסביר. בין היתר נקבע כי מוטלת על רופא המשפחה כרופא אשר נחשף למגוון בעיות רפואיות חובת עדכון מתמדת בספרות הרפואית על מנת שיוכל לתת לפונים טיפול בסטנדרט טוב ומקובל. כמו כן חלה על רופא המשפחה החובה להפנות את המטופל לייעוץ של רופא מומחה בתחום אשר בו הוא חושד כי יתכן ולמטופל קיימת בעיה רפואית כמו למשל אונקולוג או כירורג.


במקרה של אפשרות כי נגרם נזק למטופל עקב איחור באבחון סרטן, מחלה ממארת או כל מחלה קשה מומלץ לפנות לעורך דין אשר בקי בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין יקבל לידיו את מלוא תיקיו הרפואיים של המטופל ויערוך ייעוץ ראשוני עם רופא מומחה על מנת להעריך אם אכן היו סימנים מקדימים אשר היו אמורים להדליק 'נורה אדומה' אצל הרופא המטפל בשלב מוקדם וכן יעריך האם לאיחור באבחון ובטיפול הייתה משמעות ממשית מבחינת נזקו של המטופל. חשוב לדעת כי לעיתים לא כל הסימנים למחלה ממארת או גידול בהכרח הינם סימנים כמו כאב אשר המטופל מרגיש בהם בעצמו שכן חלק מהסימנים באים לידי ביטוי בתוצאות של בדיקות שונות כמו בדיקת דם, בדיקת שתן ועוד.

העדר התייחסות של הרופא המטפל לתלונות אשר מרמזות על מחלה קשה והימנעות מביצוע הבירור הנכון והמתבקש יכולה להוות רשלנות ואם נגרם למטופל בשל כך נזק הרי שיש מקום לשקול הגשת תביעה.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב