דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כללים לעריכת מאמר 

מאת    [ 13/08/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2329 פעמים ]

כל מי שכתב דבר מה בחייו, שאל את עצמו האם זה כתוב טוב? האם זה מעניין? האם יש פה יותר מדי? אולי מעט מדי מידע? ישנם מספר חוקי בסיס שנועדו לשם כתיבת מאמר טוב - הנהם הם לפניכם:

- קראו את המאמר שלכם שוב ושוב בעין ביקורתית, עדיף - לאחר שהדפסתם אותו. מאמרים נקראים אחרת כאשר בודקים אותם על דף ולא על מסך המחשב כפי שהורגלתם בעת כתיבתו. טעויות שהחמצתם עד כה עשויות לצוץ בקריאה מסורתית מדף, כפי שנהגו לעשות הרבה לפני הבלחת מסכי המחשב.

- בדקו האם פתיחת המאמר מסבירה, אפילו מרמזת, על תוכנו העיקרי. אם לא, לא טוב, משום שבמאמר, "החדשות" צריכות להופיע בהתחלה, בניגוד לכתיבה פרוזאית, שם התחושה והרגש עולים בחשיבותם על המידע.

- שובו ובדקו באמצעות האינטרנט את העובדות שאתם כותבים אודותיהן. ודאו שאינכם טועים ומטעים.

- האם מבנה המאמר קוהרנטי ומוביל את הקורא אל המסקנה או הלקח באופן הגיוני? האם תוכן המאמר תואם את פתיחתו? האם שמרתם על הקו המנחה וההיגיון הפנימי של "שאלת המחקר" שהופיעה בצורה זו או אחרת בתחילתו? לא? מחכה לכם עוד עבודה. כן? עברו לסעיף הבא.

- בקריאה חוזרת של המאמר תוכלו לשים לב לחזרות טקסט מיותרות, למילים שמופיעות פעמים רבות מדי, ולתיאורים מכבידים שמעמיסים על הקורא. נסו "לנקות" את הטקסט מכל אלה ולהפוך את המידע למזוקק יותר.

- העבירו את המאמר לקורא מיומן בעל חוש ביקורת והרשו לו להעיר את הערותיו המלומדות. הקשיבו לו, כנראה יש כמוהו עוד אלפים שיראו את אותן בעיות שהוא מבחין בהם.

- אם ברצונכם להשביח את המאמר בצורה משמעותית, העבירו אותו לעורך לשוני. באמתחתם של אנשי מקצוע אלה יש יכולת נדירה "לגהץ" את הטקסט כך שכל מה שנאמר במאמר, ישמע ויקרא הרבה יותר טוב. עורכים לשוניים ישימו לב לשגיאות כתיב שאתם לא הבחנתם בהן, ובנוסף - הם קוראים הרבה טקסטים ויש להם חוש מפותח לאבחנה בין תוכן טוב יותר או פחות. שדלו אותם להעיר את הערותיהם גם בנוגע למבנה התוכני של המאמר.

"כותב טוב", ישמח לעמוד לרשותכם בכתיבת מאמרים שכאלה ויסייע בידכם ליצור תוכן קריא, מעניין ואשר בנוי נכון. "כותב טוב" אף יספק לכם עריכה לשונית משובחת. "כותב טוב" רוצה לנוח עכשיו, תודה שהחזקתם מעמד.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב