דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום סטילס לשיווק מוצרים 

מאת    [ 13/08/2011 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 3229 פעמים ]

לקוח, המתכנן חומר שיווקי עבור מוצריו, יודע כי עולם הצילום עבר במהלך השנים האחרונות מהפכה. הוא מודע כי הצילום הדיגיטאלי הפך נגיש ביותר. תוך פרק זמן קצר הוחלפו רוב מצלמות הפילם במצלמות דיגיטאליות. יותר מזה, נוחיות הצילום וההדפסה, וכניסת המצלפונים (טלפונים סלולאריים המכילים מצלמות) יצר היקף אדיר של שימוש. מיליארדי תמונות מוצגות בתוכנות שיתוף כמו פייסבוק, פיקאסה ופליקר. אולם דווקא פשטות הצילום עלולה להטעות את הלקוח של צילום המוצרים לחשוב כי בהתאם לכך ניתן להתפשר על רמת המקצוענות לצילום סטילס בתהליך הקמפיין השיווקי.

 

בסדרת מאמרים זו, אציג בפניכם את ההתפתחויות בתחום הצילום, ואת שילובו של הצלם בתהליך אותו עובר הלקוח עם גורמים נוספים בתהליך (צלם, עורך גרפי, איש השיווק, במאי סרטי התדמית או סרטי מוצר) על מנת להשיג את התוצאה האופטימאלית.

למאמר שני חלקים עיקריים.  בחלק הראשון אציג את ההשלכות של צילום סטילס על מיתוג ומיצוב מוצרים בהתאמה למדיות השונות (אינטרנט, ברושורים, שלטי חוצות וכו'). בחלק השני  אציג את השינויים הטכנולוגיים שמשפיעים על צילום המוצרים.

 

כמו בכל מסע שיווקי, לפני שניגשים להפקה עצמה,  יש לזהות את הטכנולוגיה והמוצר (או השירות) ביחס לתחרות ולהגדיר את הייחוד והבידול של החברה (הבידול השיווקי). בכך, מאפשרים ללקוח הפוטנציאלי להפנים את המסרים במכלול הערוצים. מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצי שיווק לצורך גיבוש הבידול השיווקי של החברה.

 

צילום הסטילס הוא חלק קריטי במיתוג המוצר. שימוש מושכל בצילום מתוכנן, שבו מודגש אופיו של המוצר או המרכיב הרלוונטי למסר, ושילוב של עיבוד פוטושופ (שאת יתרונותיו והטכניקות הקשורות אליו אפרט בחלקו השני של המאמר), מאפשר למשל לסרט התדמית להקפיא את הדימוי, או להדגיש מרכיבים שלו בפורמט הנדרש להעברת המסר.

 

 

בשלב הבא יש לתרגם את המסרים השיווקיים לשפה העיצובית. מצד אחד יש ליצור אחידות (פונטים, פלאטה של צבעים, צורות וכו') ומצד שני אפיון מפורט של העיצוב במדיות השונות.

 

לענייננו, בשלב זה יש להיפגש עם הצלם ולשלב אותו בעשייה. יש להגדיר את המוצר הנדרש, וכן להחליט האם מצלמים את המוצר כולו או מרכיבים שלו, האם על רקע סביבתו הטבעית או רקע מלאכותי, האם בהשוואה לפריטים  אחרים (לדוגמא על מנת להדגיש גודל, ניתן לצלם ליד מדגים) או בהשוואה למוצרים אחרים אותם הלקוח הפוטנציאלי מכיר. האם נדרש עיבוד יוקרתי (למשל זוהר) או ישיר (למוצר המשדר פונקציונאליות טהורה).

 

יש לאפיין את צילום המוצרים הן באופן כללי, והן בתיאום עם איש המקצוע האמון על המדיה (מעצב האתר, במאי סרט התדמית או סרט מוצר, או המעצב הגראפי של הברושור), ואת שילוב צילום הסטילס בכל מדיה והייחודיות שלה. האפיון כולל:

 

-          פרמטרים כלליים המגדירים את המסר השיווקי - צבעי רקע, זווית צילום, עומק שדה, תאורה (ניגודית שטוחה), האם ליצור תחושה של עומק ועובי או ליצור תחושת השטחה וכו'

 

-          פרמטרים ספציפיים למדיה המיועדת:

o       ברושורים - גודל צילום הסטילס והרזולוציה שלו המפורט מספיק על מנת לזהות את הפרטים, אך לא משתלט על הברושור. התאמת הצבעים והתאורה למרכיבים אחרים

o       אתר אינטרנט- התאמת הגודל (רזולוציה) והפרטים (האם להדגיש מרכיבים או תמונה כוללת של המוצר) לעמוד המבוקש. מצד שני רזולוציה נוספת על מנת לאפשר פתיחת הדימוי לגודל מסך מקסימאלי. סביר לצפות לכמות תמונות גדולה יותר באתר מאשר בברושור.

o       פלקאט או שלט חוצות - רזולוציה ופורמט מתאימים, צבעים מתאימים והתאמה לפורמט והמסר הכלליים. כאן מדובר בדרך כלל בתמונה בודדת באיכות ורזולוציה מקסימליים.

o       הפקת סרט תדמית או סרט מוצר – השתלבות בפורמט והצבעים של הסרט. שילוב זוויות ופרטים עקב הצורך ביותר מאשר זווית אחת, התמקדות בפרטים קטנים וכד.

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב