דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופות גמל- הזמן של המדינה לגמול לכם 

מאת    [ 12/08/2011 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 1865 פעמים ]

הצבירה לפנסיה היא מהדילמות המרכזיות איתן מתמודד כל ישראלי המגיע לגיל בו עליו להחליט לאן פניו מועדות מבחינת קריירה וניהול חיים וככל שהוא מקדים להחליט ולחסוך, כך יצליח לצבור סכום גדול ומשמעותי יותר בבוא היום בו יפרוש וייצא לגמלאות ולפנסיה, כך שמדובר על המשכורות העתידיות ועל הבטחת איכות החיים ורווחתם בזמן שלא תהיה לו אפשרות לנהל חיי עבודה מסודרים וקבועים, אלא אם ירצה להמשיך ולעבוד באינטנסיביות של גיל 30 ו-40 גם בגיל 70. מתוך האופציות העומדות בפני האזרח המעוניין בכניסה לעולם הצבירה לפנסיה אחד המסלולים המועדפים הוא מסלול קופות גמל. קופות גמל מאפשרות חיסכון לטווח זמן בינוני וארוך, בין אם כקופת צבירה לפנסיה ומשיכתה בגיל היציאה החוקי לגמלאות בישראל, 64 לנשים ו-67 לגברים, ובין אם כאפיק השקעה הניתן למשיכה מעל לגיל 60 או לפני, בתשלום מס הכנסה גבוה של 35% על הרווחים שהצטברו, דבר שהופך את המשיכה המוקדמת ללא אטרקטיבית וללא כדאית. הרציונאל, במקרה זה, ברור לחלוטין. למדינה, וגם לאזרח, יש אינטרס להשאיר סכום לא נגיש שאי אפשר, או לא כדאי לגעת בו בשל המיסוי הגבוה ואובדן זכויות היתר הגלומות בהשארתו, והפיכתו למסלול פנסיוני מחויב המציאות בישראל המודרנית.

בכלל, קופות גמל מהוות אפיק השקעה אטרקטיבי לכל ציבור המועסקים בישראל, בין אם כשכירים ובין אם כעצמאים, ומדינת ישראל, באמצעות חוקי פיקוח ורגולציות למיניהן, מעודדת ורואה בחיוב השקעה באפיק קופות הגמל, ומעניקה למשקיעים בהן הטבות במס והקלות ניכרות במשיכה ובאופן הפקדת הכספים ללא עלויות וללא היטלים. כחלק מהרצון לגרום לאנשים לא לפדות קופות גמל בגיל צעיר ולא לנצל את הכספים הנמצאים בהן לצרכים משתנים ואחרים, אלא רק לצרכי השקעה בעתיד וברווחת החיים בגיל הפנסיה, מעניקה המדינה את הזכות לפדות את הקרנות מגיל 60 ומעלה ללא תשלומי מס על הרווחים שהצטברו וזהו חיסכון בנטו של עשרות אלפי שקלים ופעמים רבות אף של סכומים גבוהים יותר. כאמור, ניתן למשוך רווחים ופיקדונות של קופות גמל גם בגיל צעיר יותר, אך המשמעות היא תשלום מס הכנסה על פי חוק רווחים בשוק ההון של 35% מכל הרווחים שהצטברו, אך לא מהפקדות הבסיס.

קופות גמל הן סוג של בית השקעות או קרן נאמנות שבהם הכספים המופקדים ניתנים למשמורת וזכויות הניהול והניוד שלהם מועברים בנאמנות למנהלי הקופות. המשמעות היא כי לצד הסיכוי להשגת רווחים נאים לאורך השנים, יכולות להיות גם תקופות של הפסדים וירידת ערך או, לכל הפחות, של האטה ברווחיות הקופה. משום כך, על המשקיע להיות ערני ומעורה בנעשה בקופת הגמל שלו ובעת הצורך אף לבקש להעביר את ניהול הקרן לחברת ניהול קופות גמל אחרת, המוכיחה עצמה כיעילה יותר ורווחית יותר, דבר שלא יפגע בזכויות המשקיע ובהקלות המגיעות לו כמשקיע באפיק קופות גמל.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב