דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נחמו נחמו עמי גילוי הניצוץ שבכל יהודי 

מאת    [ 12/08/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 3024 פעמים ]

בס"ד

ואל"כ

 

ההר הטוב – גילוי הניצוצות שבכל יהודי, ואתחנן תשע"א

 

אעברה נא ואראה את הארץ הטובה אשר בעבר הירדן ההר הטוב הזה והלבנון.

בשבת שלאחר תשעה באב נקראת פרשת ואתחנן, תחינתו של משה בבקשו להיכנס לארץ הטובה, ארץ ישראל.תחינה זו עומדת במרכזה של פרשה זו.

ההפטרה הנקראת בשבת זו הינה הראשונה בשבעת שבתות דנחמא.מרכזה  של הפטרה זו הינה במילים הפותחות "נחמו נחמו עמי יאמר אלהיכם".

בסיומם של ג' שבועות של אבלות אשר במרכזם יום תשעה באב, יום חורבן המקדש, אומר הקב"ה נחמו נחמו עמי".

מהי הנחמה וכיצד ביכולתנו להינחם ?

או' משה אעברה נא .....ההר הטוב הזה והלבנון  או' ר' נתן "כל הנקודות טובות שמוצאין בכל אחד מישראל, זה בחינת  התנוצצות משיח".משיח הינו איחוד של עם ישראל כולו.איחוד כל הניצוצות הנובעות מכל יהודי ויהודי.על כל אחד מאיתנו לגלות את הניצוץ שבו זאת כדי שידע הוא  וכן ע"מ שהאחר יוכל גם הוא לראות את זאת ההתנוצצות.

כדי להגיע ל"ההר הטוב הזה והלבנון" אין צורך במאמץ מיוחד מעבר לעין טובה, עין הרואה בכל אחד מישראל , נקודות טובות, נקודות מאירות, אורו של משיח.משה גם הוא אומר וה' התאנף בי על דבריכם וישבע לבלתי עברי את הירדן, היינו משה או' לעם  ישראל, בגין מעשיכם אני איני נכנס לא"י.או' ר' נתן זהו שאמר הקב"ה למשה "רב לך אל תוסף דבר אליי עוד בדבר הזה".משה "מלין" שעונשו זה לאי כניסתו לא"י נובע ממעשיהם של בני ישראל.משה אינו יכול להיכנס לארץ ישראל, לארץ הטובה אל ההר הטוב הזה והלבנון.עדיין חסרה התנוצצות המשיח שבכל יהודי ויהודי. כך נאמר גם על מיתתו של ר' עקיבא בייסורין, השיב הקב"ה למשה "כך עלה במחשבה".

ישנה מציאות שהצדיק אינו יכול להביאה/לקדמה אלא רק ע"י הסתלקותו.הסתלקות זו מביאה את משה לעליה גדולה אשר איננה ניתנת להשגה בעולם כלל.משה שנסתלק בשעת מנחה בשבת שהינה עת רעוא דרעוין, רצון הרצונות, בהסתלקותו עלה למקום ממנו יש לו היכולת לפעול ולהשתדל ולהאיר לתלמידו יהושע, ממקום זה יש היכולת להשפיע לדורות.זהו ענין הסתלקות הצדיקים, עלייה לצורך השפעה לעולם לצורך הארת הניצוצות שבכל יהודי ויהודי.   

ההפטרה הפותחת את ז' שבועות דנחמא, מתחילה בנחמו נחמו עמי.המציאות בה עבר יום ט' באב ועדיין לא נגאלנו, צער רב טמון בה, גם נחמה יש בה, נחמו נחמו עמי,העיכוב הינו לצורך המשך הארת הניצוצות שבכל יהודי המשך הארה לקראת השנה הקרובה בה להיגאל.משה לא זכה להיכנס לא"י אך תלמידו, ממשיך דרכו יהושע הוא נכנס והוא המכניס, מהות כניסתו של יהושע הינה, משה.כך גם אצל דוד המלך, דוד לא בנה את ביהמ"ק, שלמה בנו הוא הבונה.מהות בניית המקדש ע"י שלמה הינה דוד המלך.

גם בנין ביהמ"ק, מהות בנינו הינו כל יהודי ויהודי לדורותיו.

 

נחמו נחמו עמי  

 

 

דויד לקסאמת

 

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. בוגר ומורה במכללת "רידמן". מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב