דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים ? הדרכים לצמצם את הסיכון 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2328 פעמים ]

תחום הכירורגיה האסתטית והניתוחים הפלסטיים הולך ותופש תאוצה בישראל בשנים האחרונות ומספר הניתוחים שמבוצע הולך ועולה משנה לשנה. רובם המכריע של הניתוחים הפלסטיים - אסתטיים דוגמת ניתוחי אף, אוזניים וחזה נעשים במסגרת פרטית כאשר המטופל מממן את עלות הניתוח מכיסו.
נוכח הפופולאריות של ניתוחים אלו קמו בשנים האחרונות מספר רב של מרפאות פרטיות אשר עוסקות בתחום הניתוחים הפלסטיים ולמרבה הצער, נוכח הביקוש הגואה, לא כולם הקפידו ומקפידים על סטנדרטיים רפואיים סבירים דבר אשר עלול לגרום לנזקים למנותחים.

יודגש כי מרבית הניתוחים הפלסטיים עוברים בהצלחה ולשביעות רצון המטופל אולם מהמקרים הלא מועטים של נזק שנגרם למטופלים בעקבות ניתוח פלסטי ניתן לגבש מספר המלצות באשר לאמצעי הזהירות שכדאי לנקוט בעת שמתכננים ביצוע ניתוח פלסטי וכיצד יש לפעול אם חלילה נגרם נזק עקב הניתוח.

ראשית עד לפני תקופה לא ארוכה כל רופא בישראל יכול היה על פי חוק לבצע ניתוח פלסטי והדבר הביא לכך שרופאים אשר אין להם כלל מומחיות בתחום הכירורגיה הפלסטית ביצעו ניתוחים אלו. בעקבות שינוי בתקנות משרד הבריאות הוסדר נשוא זה כך שמרבית הניתוחים הפלסטיים מבוצעים רק על ידי רופאים בעלי תעודת מומחה בכירורגיה פלסטית, ניתוחי אף יכולים לבצע אף מנתחי אף אוזן וגרון וניתוחי עפעפיים יכולים לבצע גם רופאי עיניים. על אף השינוי בתקנות מומלץ בכל מקרה לברר כי הרופא אשר עומד לבצע את הניתוח הינו בעל תעודת מומחה בכירורגיה פלסטית ואת מידת ניסיונו.

כאשר פונים למרכז רפואי או מכון ולא רופא פרטי חובה לקבל מידע מדויק מיהו הרופא אשר יבצע את הניתוח ולעמוד על כך שהרופא המנתח יבדוק אותך מספיק זמן לפני הניתוח (לא ביום הניתוח!).

אסור לוותר בשום אופן על לכל הפחות שתי פגישות ארוכות ומסודרות עם הרופא אשר יבצע את הניתוח מספיק זמן לפני הניתוח על מנת שניתן יהיה להבין את המידע שנמסר לגבי הניתוח.

בפגישה עם הרופא המנתח יש לבקש הסבר מלא על הניתוח שעומדים לעבור, לשאול על סיכונים אפשריים וסיבוכים ולקבל הסבר גם עליהם. חשוב לדעת כי בכל ניתוח יתכנו סיבוכים ויש סיכונים ותשובות לשאלות בעניין סיכונים וסיבוכים אשר נענות בהתחמקות צריכות להדליק נורה אדומה.

רצוי מאד לקבל מהרופא דפי הסבר על הניתוח אותו אתם מעוניינים לעבור ולקרוא אותם בבית וכך להתכונן לפגישה הבאה עם הרופא בה תוכלו לשאול שאלות נוספות.

טופס ההסכמה לניתוח אמור בהתאם לחוק זכויות החולה להיחתם מספיק זמן לפני הניתוח ולאחר שהמטופל קיבל הסבר מלא ומדויק מהרופא על הניתוח, סיכוייו, סיכוניו וטיפולים או ניתוחים תחליפים לו.
מומלץ כמו בכל תחום להיוועץ עם יותר ממומחה אחד, לקבל המלצות מלקוחות לשעבר ולאסוף כמה שיותר מידע לפני ההחלטה על הניתוח.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב