דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח פלסטי רשלני - מה עושים עכשיו? 

מאת    [ 09/10/2007 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2242 פעמים ]

כאשר מטופל פונה לניתוח פלסטי ובשל הניתוח נגרם לו נזק גוף יש מקום לבחון האם הנזק נגרם בשל רשלנות רפואית בשלבים שלפני הניתוח, בעת ביצוע הניתוח ובמעקב שאחריו.
מומלץ מאד כבר בשלב הראשון להתייעץ עם עורך דין הבקי בתחום הרשלנות הרפואית אשר יוכל לתת לנפגע ייעוץ ראשוני האם יש מקום לבירור משפטי, ימנע מהנפגע לבצע טעויות אשר עלולות לפגוע בזכותו לקבלת פיצויים בגין נזקיו וידריך אותו כיצד לנהוג.
השלב הראשון בטיפול בתביעה על רשלנות רפואית בגין נזק שנגרם בניתוח פלסטי אסתטי הינו איסוף של התיעוד הרפואי מכל הגורמים שטיפלו בנפגע. עורך הדין יכול לפנות בשם הנפגע באמצעות טופס ויתור על סודיות רפואית חתום בידי הנפגע.
לאחר איסוף התיעוד הרפואי ניתן לבצע ייעוץ ראשוני עם רופא מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית אשר יעריך אם אכן הטיפול היה סביר ואם ניתן לקבל חוות דעת התומכת בטענות הנפגע.
ניתוחים פלסטיים הינם ניתוחים לא דחופים ולא הכרחיים ובהתאם לחוק זכויות החולה ופסיקת בתי המשפט מוטלת על הרופא המנתח חובה מוגברת לתת למנותח מספיק זמן לפני הניתוח הסברים מלאים על הניתוח, סיכוניו וסיכוייו, סיבוכים אפשריים וכן טיפולים תחליפים אפשריים. את ההסברים הללו על הרופא לתת בפגישה מסודרת זמן מספיק לפני הניתוח ולא ביום הניתוח על מנת שהמנותח יקבל תמונה שלמה וברורה על הניתוח אשר הוא עומד לעבור.

בחלק גדול מהתביעות בגין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי אשר גרם לנזק עולה הטענה כי המנותח אשר נפגע בעת הניתוח לא נתן הסכמה מלאה ומדעת לביצוע הניתוח שכן לא הוסברו לו הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בניתוח וכבר בכך התרשל הרופא בטיפול במטופל שנפגע. בתי המשפט קיבלו לא אחת טענות אלה וגם טענה של הנתבעים כי התובע חתם על טופס הסכמה לניתוח בו מפורטים הסיבוכים והסיכונים לא הועילה להם במקרים שבהם הטופס נחתם ביום הניתוח וזמן קצר לפני הניתוח מבלי שהמנותח הבין על מה הוא חתום ומבלי שניתן לו הסבר מהמנתח על הסיכונים בניתוח.

תביעה ברשלנות רפואית בגין ניתוח פלסטי רשלני חייבת להיות מוגשת בליווי חוות דעת רפואית של מומחה מתאים אשר קובעת כי הגורם הרפואי אשר טיפל בתובע התרשל בטיפול ומהו הנזק שנגרם לתובע בשל רשלנות זו. במידה וקיים נזק בתחומי רפואה נוספים, כמו למשל בתחום הנפשי, מומלץ להצטייד אף בחוות דעת רפואית של מומחים בתחומים אלו שיעריכו את הנזק שנגרם.

כאמור לעיל מומלץ להתייעץ עם עו"ד בשלב מוקדם על מנת להיעזר בו לצורך איסוף התיעוד הרפואי, פניה למומחים רפואיים וכן על מנת להימנע מטעויות נפוצות אשר אחת מהן הינה משלוח מכתבי תלונה לרופא המטפל או לגוף הרפואי במסגרתו בוצע הניתוח כאשר במכתבים אלו יש לעיתים אי דיוקים עובדתיים שעלולים לגרום לקשיים בניהול תביעה עתידית.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב