דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראייה ממוחשבת - האם ישנו תחליף לעין האנושית ? 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 324   [ נצפה 1695 פעמים ]

ראייה ממוחשבת – האם ישנו תחליף לעין האנושית ?

מכונות כבר עושות כמעט את הכל, יותר טוב ויותר יעיל, הן לא מתעייפות ויכולות לבצע פעולות הדורשות דיוק מקסימאלי שאנו בני האדם איננו יכולים לבצע. אך האם באמת יכולה המכונה להחליף את העין האנושית ובאמת "לראות"?

ראייה ממוחשבת הנה התחליף לעין האנושית, ונעשית באמצעות מחשבים ושכמותם. לדוגמא: הזנת מספר אינסופי של תמונות ומציאת הדקויות והאבחנה בניהם מצריכה שעות עבודה רבות של ירידה לפרטים ודקדוק בכל אחד מהתמונות.

הזנת התמונות למחשב ושימוש בתוכנה קיימת אשר מקנה למחשב יכולת ראייה אבסולוטית גם בפרטים הקטנים אינה מציאות עתידנית. כיום באמצעות העידן הטכנולוגי בו ניתן לצלם אין סוף של תמונות ברגע נתון ובמהירויות שונות, ניתן להזין אל המחשב מספר בלתי מוגבל של תמונות והזנת פקודה, קרי, ראיה ממוחשבת,  אשר תגרום למחשב לראות את התמונות כולן במהירות בלתי אנושית והסקת מסקנות.

ראייה ממוחשבת – הפקת המיטב מהטכנולוגיה

ראייה ממוחשבת עוזרת לנו במציאת פתרונות והסקת מסקנות לתהליכים אשר בעבר נדרשו עבורם שנים וכח אדם בלתי מבוטל. ראייה ממוחשבת יכולה "לצמצם" תקופות וזמנים, יכולה לרדת לפרטי פרטים מיקרוסקופים אשר יכולים לשפוך אור על תהליכים כימיים וביולוגיים כמו גם תהליכים חברתיים ואבולוציוניים, על תהליכים בתעשייה וכדומה, אשר כאמור בעבר נדרשו לשם כך כוחות אנושיים רבים כמו גם משאבים רבים, וכיום ניתנים לביצוע באמצעות מחשבים ספורים ומעט מאוד כח אדם.

ראייה ממוחשבת הנה השלב האבולוציוני הבא לראייה האנושית. בעוד אנו מנסים להבין ולתפוס רגע או תמונה חשובה, המחשב יכול באותו הזמן לעבד ולנתח אלפי תמונות שונות ולהסיק מסקנות טכניות ויבשות, אך עם זאת הכרחיות לטכנולוגיה ותעשיה.

מחשבים משתמשים בראיה ממוחשבת

המחשבים יכולים לתת את התשובות למטלות אשר בעבר דרשו שנים של עמל במטרה להגיע אליהם. אך יחד עם זאת נראה כי עדיין אין תחליף לטכנאי אשר תפקידו לוודא כי אכן המכונה עושה את עבודתה נאמנה.

סיכום

ראיה ממוחשבת עוזרת לנו כעובדים או בעלי מפעלים לייעל את תהליך הייצור ו/או הבקרה. עיבוד תמונה בראיה ממוחשבת מוזיל עלויות – וכך תומך בתחרותיות של עסק או אפילו של מדינה בשוק חופשי.

מכונת כתיבה – כתיבת תוכן הנה חברה קטנה ומשפחתית שהקמנו אחרי שזיהינו צורך גדל והולך בקרב מקדמי ובעלי אתרי אינטרנט לכתיבת תוכן איכותית. עד היום נהנו משירותינו עשרות לקוחות מכל המגזרים, משרדי ממשלה וצבא, חברות בניית וקידום אתרים ובעלי עסקים פרטיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב