דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברות סיעוד 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2337 פעמים ]

בכל יום הולדת מאחלים לנו להגיע לגיל 120. הודות לרפואה המודרנית, רובנו אכן נאריך חיים ונגיע לשיבה טובה. אך האם אנו ערוכים לכך מבחינה כלכלית? רובנו מעבירים את שנותינו כבוגרים מבלי לחשוב על היום שבו נזדקן וכנראה נזדקק לסיוע בביצוע הפעולות הבסיסיות והיומיומיות ביותר. אלא שככל שתוחלת החיים עולה ויותר אנשים הופכים לסיעודיים בהתקרבם לגיל 80 ול- 10 השנים האחרונות בחייהם, כך גדלה המודעות לחשיבותו של ביטוח סיעודי ולחיוניותן של חברות הסיעוד.

סיעוד לעת זקנה

הסטטיסטיקה מלמדת שכל אדם שלישי בגיל 80 ומעלה וב- 10 השנים האחרונות לחייו יזדקק לשירותי סיעוד לתקופה של 3 שנים לפחות. הטיפול הסיעודי, הכולל סיוע בקימה ושכיבה במיטה, החלפת בגדים, אכילה ושתייה, רחצה, הליכה ועשיית צרכים, הוא יקר מאוד ועלותו מוערכת בכ- 5,000 – 20,000 ש"ח בחודש, בהתאם למקום שבו הוא ניתן (בבית - על ידי מטפל או עובד סיעודי זר, או במוסד סיעודי) ולרמת המוסד. עלותן של 3 שנות טיפול סיעודי מגיעות לכ- 180,000 – 720,000 ש"ח.

מכיוון שבישראל קיים חוק סיעוד, כל אדם שנמצא זכאי יכול לקבל שירותי סיעוד בביתו, באמצעות מטפל/ת מטעם אחת מחברות הסיעוד האמונות על יישום החוק. הזכאות והיקף שירותי סיעוד אלו נקבעים על ידי המוסד לביטוח לאומי, אשר מעניק גמלת סיעוד. אלא שהמענה הציבורי הוא דל במיוחד, וגמלת הסיעוד של הביטוח הלאומי אינה מתקרבת לעלות הטיפול הסיעודי הנדרש. בדיוק בשל סיבה זו חשוב שלכל אחד יהיה ביטוח סיעודי פרטי.

חברות הסיעוד – מענה ציבורי ופרטי

חברות הסיעוד הן שאמונות על יישומו של חוק הסיעוד הלכה למעשה, המאפשר לקשישים סיעודיים לקבל סיוע ולהמשיך לגור בביתם. כדי שהקשיש ובני משפחתו לא יאלצו להתמודד בעצמם עם הבירוקרטיה המסועפת הכרוכה בקבלת גמלת סיעוד ובהתאמת מטפל סיעודי זר או אחר, וגם לא בסוגיות של יחסי עובד-מעביד עם המטפל, חברות הסיעוד מטפלות עבורם בכל עניינים אלו.

לאחר שהוגשה בקשה לקבלת גמלת סיעוד, ונקבע היקף הגמלה באמצעות מבדק שעורך הביטוח הלאומי (מבדק התלות בעזרה – ADL), חברות הסיעוד אחראיות על התאמת מטפל לקשיש. הן אחראיות גם על הבאת עובד סיעודי זר והשגת היתר עבודה עבורו, על הכשרת המטפלים, תשלום שכרם וזכויותיהם הסוציאליות.

פרט לפעילותן במישור הציבורי ובמסגרת חוק הסיעוד, חברות הסיעוד מספקות מענה גם למי שרכש ביטוח סיעודי פרטי. קשיש בעל ביטוח סיעודי פרטי יכול לקבל שירותי סיעוד בנוסף לאלו שנקבעו לו על ידי הביטוח הלאומי במסגרת המענה הציבורי. חברות הסיעוד יכולות לספק מטפל/ת סיעודי/ת באופן שוטף וקבוע, וגם לפרק זמן קצר, כמו לאחר החלמה מניתוח, כשבני המשפחה נמצאים בחו"ל וכו'.

לסיכום, חשוב לזכור שכל אדם עלול להפוך לסיעודי, במיוחד בגילאי זקנה. אין עוררין על כך שחוק הסיעוד הוא חשוב ומבורך, אך לא כדאי להסתמך רק על המענה שהמדינה מספקת. חשוב לרכוש גם ביטוח סיעודי, על מנת שנוכל להיעזר בשירותיהן של חברות הסיעוד באופן פרטי, במידה ויתעורר הצורך.

עובדים זרים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב