דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת ביוגרפיה לכולם 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2711 פעמים ]

הפקת ספרים זה עניין למקצוענים. ממש כך. לא כל אדם או חברה יכולים להפיק ספרים שונים, בעיקר אם אין להם ניסיון כלשהו. הפקת ספרים בכלל וסיפורי חיים בפרט צריכים להיות איכותיים, מרשימים ומיוחדים, אחרת חבל על ההשקעה של הכסף. לאחרונה אנשים רבים זיהו את החשיבות בהפקה של ספרים שונים, בעיקר ספרי זכרונות, ורוכשים את שירותיהם של גורמי הפקה שונים. ואמנם התחום הזה התעורר וכיום ניתן להפיק ספרים כאלו בכריכה קשה או רכה, עם תמונות, תצלומים ותרשימים ובנייר כרומו משובח וייחודי.
מעבר לספרי זכרונות, רבים מעוניינים להזמין שירות גם בתחומים נוספים ומגוונים, מעין מזכרת לפועלם רב השנים בקיבוץ, בכפר, במפעל התעשייתי או במיזם המיוחד שקרם עור וגידים. כתיבת ביוגרפיה אינה דבר של מה בכך והיא עסק לבעלי ניסיון בלבד. ביוגרפיה חשובה לצורך העניין כדי להאדיר את שם המפעל או העסק, לשרטט את דמותו של המספר או של מושא המחקר ולתת ביטוי ציבורי לעשייה רבת השנים. כתיבת ביוגרפיה תעשה את העבודה והכול תלוי במיומנותו המקצועית של המראיין ושל כותב הספר.
מובן שתהליך כתיבת הספר עשוי להימשך מספר חודשים, משום שדרושה עבודה עקבית ומדוקדקת, כאשר בעיקר בשלבי הכתיבה והעריכה יש לשים לב לאותיות ולמילים, לסגנן את המשפט ולהימנע מלכתוב בשגיאות כתיב. תהליך הכתיבה מרגש ובייחוד כאשר מספר הסיפור או האיש שעליו מבצעים את המחקר מקבל את כתב היד לעיונו. נכון, דרושה סבלנות רבה בכתיבת הביוגרפיה או בכתיבת ספר זכרונות משום ששניהם דורשים מיומנות רבה שיש בשפע לבעלי הניסיון. כמו כן חשוב להיות רגיש לצורכי המספר או המרואיין ולהיענות לבקשותיו המיוחדות לפני תהליך הפקת הספר ותוך כדי כתיבתו.
לעתים למספר הסיפור יהיו הערות שונות לתיקון של כתב היד וכותב הספר יהיה צריך להתאים את כתב היד לדרישותיו. תהליך הפקת הספר הוא עניין מורכב ודורש זמן. מובן שתוך כדי העבודה יכול המספר למסור תצלומים או תמונות שיש בידיו, אם כי רצוי לעשות זאת לפני תחילת העבודה, בשלב איסוף החומר. בשלב הזה יש לאסוף את כל החומרים הרלוונטיים הדרושים לכתיבת הספר, משום שבעזרת החומר הארכיוני כותב הסופר את הספר – הם כלי עזר רב משמעות עבורו. באמצעות ההתבוננות בתמונות הוא יכול לשלב בספר מראות, צבעים וריחות של התקופה ההיא ולהוסיף לספר ממדים נוספים וחשובים.  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב