דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נזקי גוף עקב שריפה ואש 

מאת    [ 09/10/2007 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2833 פעמים ]

שריפה עלולה לגרום לנזקי גוף קשים - כוויות חמורות, נזקי שאיפת עשן ועד למוות. במקרה שבו אדם ניזוק בגופו עקב שריפה יש לברר היטב מהו מקור האש והשריפה והאם השריפה פרצה בשל רשלנות של גורם כלשהו.

המחוקק הקל על הנפגע בגופו בעקבות שריפה בסעיף 35 לפקודת הנזיקין אשר קובע כי אם הוכח שהנזק נגרם עקב אש וכי הנתבע הבעיר את האש או היה אחראי להבער האש או שהוא תופש המקרקעין או בעל המקרקעין שמהם יצאה האש - על הנתבע הראיה שלא הייתה לגבי מקורה של האש או התפשטותה התרשלות שיחוב עליה.

כלומר לשם הדוגמא אם בשל אי הקפדה על זהירות בטיפול באש בישול פורצת שריפה במטבח מסעדה אשר גורמת לאורחי המסעדה נזק גוף הרי שאורחי המסעדה שנפגעו אינם צריכים בתביעת הנזיקין שיגישו להוכיח את רשלנות עובד המסעדה או בעלי המסעדה אלא הנטל עובר על כתפי עובד המסעדה ובעליה להוכיח כי לא התרשלו.

פסק הדין בעניין ת.א (ת"א) 1056/00 יורשי עזבון המנוחה נילי דבוש ז"ל נ' עיריית ת"א ואח' עוסק במקרה טראגי של מות אם וביתה בשריפה אשר פרצה בבניין מגורים. השריפה התרחשה בשל הצתת ערימת קרטונים וניירות אשר הונחה קרובת לנורת הלוגן בדירת שכן בבניין.

בית המשפט דחה את התביעה אשר הוגשה כנגד שירותי הכבאות של עיריית תל אביב בטענת רשלנות בטיפול בשריפה. בית המשפט קיבל את התביעה כנגד בעל הדירה אשר ממנה החלה השריפה משום שהתרשל בשמירת החומרים הדליקים סמוך למקור החשמל וכן התרשל בכך שכאשר פרצה השריפה לא סגר לאחר הימלטו מהדירה את דלת הדירה על מנת למנוע את התפשטות האש ולא הזהיר את שאר הדיירים מפני השריפה.

בית המשפט עשה שימוש בסעיף 35 לפקודת הנזיקין וקבע כי השכן הנתבע לא הרים את הנטל כי לא התרשל.
במרבית המקרים של שריפה אשר גרמה לנזק גוף שירותי הכבאות עורכים לאחר הטיפול בשריפה חקירה אשר אמורה לגלות את מקור השריפה ודרך התפשטותה. דו"ח חקירה זה יכולה לשמש את הנפגע בעת הגשת תביעה על נזקיו.

מומלץ לפיכך בכל מקרה של נזק גוף עקב שריפה לפנות לנציבות הכבאות על מנת לברר אם התקיימה חקירה בנוגע לשריפה ולקבל העתק מדו"ח החקירה.

את נזקיו הרפואיים על התובע להוכיח כמקובל בכל תביעת נזיקין בגין נזק גוף באמצעות חוות דעת רפואית ערוכה לפי פקודת הראיות אשר קובעת את נכות התובע ונזקיו.

יש לפנות בשלב מוקדם ככל האפשר לייעוץ אצל עורך דין הבקיא בתחום נזקי הגוף על מנת שידריך את הנפגעים כיצד יש לפעול וידאג לקיום בדיקות מתאימות על ידי הרשויות והמומחים הנדרשים.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב