דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגנונות טיפול זוגי פסיכולוגי 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2411 פעמים ]

טיפול זוגי הפך להיות שיטה יעילה ונפוצה ביותר בקרב מרבית העולם לטיפול בבעיות חיי זוגיות. ניתן אף להוסיף ולהגיד כי טיפול זוגי הפך לטרנד עכשווי ואפקטיבי בקרב בני זוג רבים, זאת בעקבות הצלחת הסדרה עטורת השבחים "בטיפול" שתפסה לאחרונה את זמן המסך שלנו, והציגה בפנינו את עולם הטיפול הזוגי, יתרונותיו, קשייו ובעיקר את חשיבותו ליחיד ולזוג.

מהו טיפול זוגי?

ככלל, טיפול זוגי הוא תהליך טיפול המשלב את שני בני הזוג ומאפשר לשניהם להתמודד עם הבעיות שנוצרות בחיי הזוגיות המשותפים שלהם. טיפול זוגי מניח לבני הזוג להתמודד אחד עם השניה בדרך מכובדת, לפרוק את שעל ליבם, להגדיר את המחלוקות בניהם, להבין מה גורם להן וכיצד ניתן לפתור אותן. במסגרת טיפול זוגי ינכחו שני בני הזוג עם מטפל זוגי. המטפל הזוגי תפקידו לאתר את הקשיים בין בני הזוג, לאפשר להם לבטא את עצמם (את תחושותיהם, קשייהם, רצונותיהם, אכזבותיהם ותקוותיהם), לאבחן את דפוסי ההתנהגות שלהם ולסייע להם לפעול בדרך הנכונה שתוביל לשיפור חיי זוגיות. על מנת להשיג זאת, מטפל זוגי שם דגש על פיתוח תקשורת חיובית ומכובדת בין שני בני הזוג, כזו התאפשר להם גם בעתיד להתמודד נכונה עם בעיותיהם. נוסף על כך, המטפל האישי מעודד כל הזמן את בני הזוג לשינוי דפוסי ההתנהגות והחשיבה השליליים שלהם, ולשנות את נקודות המבט הנוכחיות שלהם.

סגנונות טיפול זוגי

לטיפול הזוגי מטרה אחת ויחידה לשפר ולשקם מערכות יחסים זוגיות, אולם ישנם מגוון דרכים באמצעותן טיפול זוגי יכול להתנהל. ישנו סגנון טיפול זוגי נפוץ – טיפול זוגי משותף. כזה המשלב את שני בני הזוג יחד במהלך הטיפול ובמהלכו שני בני הזוג מטופלים יחד על ידי אותו מטפל זוגי. בנוסף, ישנו טיפול זוגי אינדיבידואלי, כזה אשר במהלכו כל אחד מבני הזוג מטופל לבדו, באופן אישי אצל אותו מטפל זוגי. כמו כן, ישנו טיפול אינדיבידואלי. טיפול אינדיבידואלי הינו טיפול בו אחד מבני הזוג נפגש קבוע עם מטפל זוגי, ואילו בן הזוג השני נפגש עם המטפל רק מידי פעם. יתר על כך, ישנו טיפול זוגי מאוחד המשלב את כלל סגנונות הטיפול הזוגי בהתאם לבני הזוג. שיטת טיפול זוגי זו מאפשרת למטפל להפיק את המרב מהטיפול ולבני הזוג להרוויח את המקסימום מפגישות הטיפול הזוגי. טיפול זוגי מאוחד מתבסס על העובדה שכלל שיטות הטיפול הזוגי שוות ביעילותן וכל אחת מותאמת ספציפית לבני הזוג על מנת להטיב את הטיפול בהם.

לטיפולו של עניין

בין אם תבחרו ללכת לטיפול הזוגי הנפוץ והמשותף ובין אם תבחרו ללכת דווקא לטיפול האינדיבידואלי, תהא אשר תהא סיבתכם, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים, שבאם תשקיעו ותתמידו בתהליך הטיפול הזוגי תוכלו לראות תוצאות חיוביות.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור גירושין, גישור עסקי, וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0523-100-104




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב