דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חיים, ביטוח פנסיוני ומה שביניהם 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2643 פעמים ]

ביטוח חיים – ביטוחים לעצמאיים

לפני מספר שנים קבעה המדינה כי העובדים השכירים זכאים לביטוח פנסיוני. על המעסיק לפתוח קרן פנסיה לעובד לאחר מספר חודשים מיום תחילת עבודתו. ביטוח פנסיוני הוא ביטוח שמבטיח דבר נוסף מעבר לקצבה חודשית לאחר היציאה לפנסיה, הוא כולל גם ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה לעובד. כעצמאים, אין לנו מעסיקים אלא אנחנו המעסיקים של עצמנו ולכן אנחנו צריכים לדאוג לעצמנו ולרכוש פוליסת ביטוח חיים.

למה חשוב לרכוש ביטוח פנסיוני (הכולל ביטוח חיים)?

עצמאים צריכים לדאוג להוצאות והכנסות העסק שלהם. ידוע שבמקרים רבים הוצאות העסק באים על חשבון תשלומים אחרים כמו ביטוח חיים. המדינה לא חייבה בעבר את העצמאים ברכישת ביטוח פנסיוני או ביטוח חיים ורוב העצמאים העדיפו לדאוג להיום ולא לעתיד. במקרים בהם עצמאים שלא רכשו ביטוח חיים איבדו את כושר עבודתם ולא היה באפשרותם להמשיך לעבוד, לא היה מי שישלם להם פיצויים על כך.

רכישת ביטוח פנסיוני הכולל בתוכו גם ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה חוסכת לעצמאים את הצורך לחפש עבודה חדשה במקרה של אובדן כושר עבודה, או להמשיך לעבוד בהגיעם לגיל הפרישה. תשלום חודשי לחברת הביטוח עבור ביטוח פנסיוני תבטיח פיצויים במקרים אלו.

ביטוח חיים לעצמאים

לעצמאים יש מספר אפשרויות לרכישת ביטוח חיים. אפשרות אחת היא רכישה של ביטוח חיים בלבד למקרה של אובדן כושר עבודה או מוות בטרם עת, ואפשרות שנייה היא רכישה דרך קרן הפנסיה, כך הוא ידאג גם לקצבת פנסיה עבורו, עבור ילדיו ועבור אשתו. הדרך הטובה ביותר לרכישת ביטוח חיים היא דרך קרן פנסיה מפני שהכסף שנחסך יוענק למבוטח במקרים של יציאה לפנסיה או במקרה הפחות נעים של אובדן כושר עבודה או מוות.

קיימים שני מסלולים עיקריים המיועדים לרכישת ביטוח חיים לעצמאים:


    • קופות גמל: קופת גמל היא מסלול לחסכון שלא מחייב את העובד העצמאי ברכישת ביטוח חיים אך ממליץ על כך. כספי קופות הגמל משתחררות בעת הגעתו של העצמאי המבוטח לגיל הפרישה, הכספים לא משתחררים בתשלום אחד אלא בקצבה חודשית. קופות הגמל הן פופולאריות בקרב העצמאים מפני שהן מזכות אותו בהטבות מס והקצבה פטורה ממס אם היא נמשכת לאחר שהעצמאי הגיע לגיל הפרישה. את ביטוח חיים וביטוח אובדן כושר עבודה רוכשים כמוצר משלים לקופות הגמל.
    • ביטוח מנהלים: ביטוח פנסיוני המשלב חסכון עם רכישת ביטוח חיים ואובדן כושר עבודה. בביטוח מנהלים ניתן לתכנן את גובה הקצבה שתתקבל בזמן הפרישה.

ביטוח פנסיה (הכולל בתוכו ביטוח חיים) מאפשר לעצמאי לעבוד בלי דאגות, הוא יוכל לפרוש בגיל הפרישה, אם יאבד את כושר עבודתו יהיה מי שידאג לו ולמשפחתו ואם חלילה יעבור לעולם הבא יהיה מי שידאג למשפחתו.

הכשרה חברה לביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב