דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין לאבד את מקומך לבין לדעת את מקומך? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2498 פעמים ]

מהו ההבדל בין לאבד את מקומך לבין לדעת את מקומך?  

 

לדעת את מקומך

 

אדם שיודע את מקומו הוא אדם שמבין מהו תפקידו בחיים, איזה חלק עליו למלא בשרשרת חוליות החיים, להיכן בדיוק הוא שיייך, מהם גבולותיו ומגבלותיו, למי הוא כפוף ולמי עליו לתת את הדין.  

 

לדעת את מקומך בחיים פירושו בעצם להשתייך למשהו. שייכות לדרך מסוימת שהיא מוגדרת וברורה. שייכות למגדר שלך. שייכות לתפקיד שלך בחיים. שייכות למשפחה, למסורת, לחיים ברורים ופשוטים, לחוקים וכללים. 

 

 

 

שורת התפקידים - שרשרת של חוליות

 

החיים מתנהלים לפי מערכת של כללים. אדם שיודע את מקומו מקבל את הכללים הללו באופן טבעי, אינו מורד בהם ואינו מנסה לשבור אותם ולסלק אותם מדרכו.

 

לדוגמה, גבר שיודע את מקומו הוא גבר שמבין שתכלית קיומו היא לפרנס, להוביל, לעבוד קשה ולהעניק ביטחון לבית. ילד שיודע את מקומו הוא ילד שמבין שתכלית חייו הוא לציית להוריו ולכבד אותם, כדי שהם ישמרו עליו ויסייעו לו כל חייו. אישה שיודעת את מקומה היא אישה שמבינה שתכליתה בחיים הוא נישואים, הבאת ילדים, טיפוח המשפחה ואיחודה.

 

 

 

לאבד את מקומך

 

אבל, לא כל האנשים יודעים את מקומם. לא לכולם יש מקום להשתייך אליו. יש רבים שאיבדו את מקומם הנכון במהלך החיים - איבדו אמון בגברים או בנשים, איבדו אמון בהורים, איבדו הורים, שכלו ילדים, ילדים שנפגעו מהוריהם וכיו"ב.

 

כשאדם מאבד את מקומו - הוא אינו יודע כבר מהו מקומו, מהו תפקידו, מהי תכליתו. הוא אדם תלוש שהולך לאיבוד. הוא אינו חלק משרשרת החיים המרכזית ולמעשה הוא אינו שייך לשום דבר ולשום מקום.

 

 

 

חופש מצד אחד אך העדר כל שייכות מצד שני

 

אדם תלוש הוא אדם חופשי מאוד, אך בה בעת הוא גם אדם נטול כל שייכות ושורשים. למשל, אישה עצמאית ודעתנית מאוד היא אישה חופשייה שיכולה להביע את דעתה ולעמוד על כל אמונותיה, אבל על פי רוב היא אישה שאינה שייכת ואינה קשורה לאיש, אינה שייכת לגבר ולבעל והיא בודדה.

 

ילדים שנדחפו לעצמאות מגיל צעיר הם ילדים עצמאיים וחופשיים לעצב את חייהם כרצונם, אבל אין להם שייכות - לא למדינה, לא להורים, לא למשפחה, לא לשום דבר. גברים שלא התמסרו לאישה אחת מצאו את עצמם בחיים של נוודות, משוטטים בחיפוש מתמיד אחרי בית, חום ואהבה.

 

 

וטיפ לסיום: כשאדם יודע את מקומו - החיים ברורים לו ופשוטים עבורו. כשאדם לא יודע מהו מקומו - החיים חופשיים אך חסרי שייכות ומשמעות. אנשים שיודעים את מקומם הם אנשים שחיים את החיים בהרמוניה ובסדר. אנשים שאינם יודעים את מקומם באמת או אנשים שאיבדו את מקומם הם אנשים שעושים שטויות, אנשים שנאבקים ונלחמים לשוא, אנשים שאינם מוכנים אף פעם להתכופף או להתגמש והם בטוחים תמיד שכולם רוצים רק להשפיל אותם ולסרס אותם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב