דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע נכסים רבים מובילים לדאגה רבה וכיצד ניתן להתמודד עם הבעיה? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2376 פעמים ]

מדוע נכסים רבים מובילים לדאגה רבה וכיצד ניתן להתמודד עם הבעיה? 

 

 

הנכס האמיתי והנכס הנסתר

 

כל נכס שאתם קונים מתחלק לשני צדדים: צד אחד הוא הנכס האמיתי והצד השני הוא הנכס הנסתר. הנכס האמיתי הוא הנכס שאותו אתם קונים ורואים ביד. הנכס הנסתר הוא עלויות האחזקה של הנכס שרכשתם.

 

למשל, אם רכשתם רכב בסכום של 10,000 שקלים אז למעשה רכשתם שני נכסים: נכס אחד הוא הרכב עצמו והנכס הנסתר השני הוא עלויות האחזקה של הרכב שיכולות להסתכם ביותר מערך הרכב עצמו. או למשל, אם נטלתם משכנתא של 100,000 שקלים אז למעשה רכשתם שני נכסים: נכס אחד הוא המשכנתא עצמה ואילו הנכס הנסתר הוא עלויות המשכנתא המצטברות. ברוב המקרים הנכס הנסתר עולה בכמה מונים מהנכס הממשי שקיבלתם, כי עבור משכנתא של 100,000 שקלים אתם עלולים לשלם הוצאות אחזקה של כ-250,000 שקלים ולעיתים אף יותר.  

 

 

 

אחזקת הנכס היא הדאגה

 

כשאומרים "מרבה נכסים מרבה דאגה" הכוונה היא שהדאגה אינה נובעת מריבוי הנכסים עצמם אלא מריבוי נכסים נסתרים והצורך לתחזק אותם. אם לא היה צורך בתחזוקה של נכסים - העולם היה פשוט יותר. הבעיה היא שהתחזוקה היא בדרך כלל החלק העיקר בנכס.

 

כל בני האדם זקוקים לנכסים מכל הסוגים, השאלה היא הגבול, המינון, הצורך האמיתי בהם. בעידן המודרני מרבית האנשים נשאבים למצב לא תקין ולא בריא היוצר עומס, בו הם מוצאים את עצמם עם המון נכסים ועם המון דאגות - מבלי יכולת להינות מהנכסים שלהם או להשתחרר מהם. למשל, בכל בית ממוצע יש המון נכסים, מטלטלין, דברים שחייבים לתחזק ולשלם עליהם למרות שהם למעשה מיותרים לחלוטין.  

 

 

 

מרבית הנכסים הם מיותרים

 

נכסים אינם רק דברים פיזיים שיש לנו. נכסים הם גם הרגלי חיים בזבזניים. לדוגמה, ההרגל ללכת לחדר כושר 7 פעמים בשבוע הוא הרגל בזבזני ויקר היוצר דאגה כי הגוף הופך לסוג של "נכס" הדורש אחזקה מאוד יקרה בזמן, בשעות, בתוספי מזון, בשורה אינסופית של הוצאות אחזקה מוגזמות.  

 

כשעושים בדיקה אמיתית מהם הצרכים האמיתיים של האדם, מגלים שלאדם הממוצע יש צרכים בסיסיים, ומעבר להם הוא אינו באמת זקוק לדבר. ברגע שאדם מתחיל לצבור עוד ועוד נכסים שהם מעבר ליכולת ההכלה שלו וכושר התחזוקה שלו - החיים שלו הופכים מחיים טובים ומדוייקים לחיים כבדים, מלאי דאגות, משימות שיש לבצע וחוסר הנאה מהחיים.

 

 

 

הקטנת הנכסים מקטינה את עלות האחזקה 

 

אם אתם רוצים להקטין את עלויות האחזקה שלהם ואת מידת הדאגה שלכם בחיים - הקטינו את כמות הנכסים הפיזיים שלכם. הקטנה נכונה של הנכסים הללו תקל על החיים השוטפים שלכם ותוריד מכם דאגות מיותרות.

 

דאגות אינן נוצרות מן האוויר. דאגות נובעות מחלוקה לא נכונה בין תועלת מנכסים לבין עלות אחזקתם. בחינה מדוקדקת של הנכסים שיש לכם, התועלת האמיתית שלכם מהם ועלויות האחזקה שלהם - תוביל לשינוי נכון של סדרי העדיפויות שלכם ותיצור מצב בו החיים שלכם יהיו טובים ואיכותיים יותר ממה שהיו אי פעם.

 

 

וטיפ לסיום: הקטינו נכסים מיותרים וחסכו לעצמכם טונות של לחצים, דאגות, הוצאות ומחוייבויות מיותרות לחלוטין.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב