דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה גורם לנו להיות מחוברים לעצמנו ומה דוחף אותנו להיות מנותקים מעצמנו? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2644 פעמים ]

מה גורם לנו להיות מחוברים לעצמנו ומה דוחף אותנו להיות מנותקים מעצמנו? 

 

 

המציאות הפשוטה

 

אנשים שמחוברים לעצמם הם אנשים שיש להם קשר ישיר עם "המציאות הפשוטה" והריאלית. המציאות הפשוטה כוללת את הפעולות הבסיסיות ביותר בחיים של האדם: פרודוקטיביות, עשייה, מאמץ פיזי, הומור, מין במידה, אוכל במידה, פשטות וצניעות.

 

המציאות הפשוטה הוא המקום שממנו בני האדם תמיד יוצאים ואליו הם תמיד חוזרים. הוא סוג של "נקודת מוצא" לחיים בכל תקופה, בכל תחום, בכל נושא. כלומר, בכל פעם שאנחנו רוצים להתחבר לעצמנו עלינו לשוב ליסודות, לבסיס, לשורש, למקור ולנקודת המוצא של הדברים - בין אם מדובר בחיים האישיים (מי אני באמת?), בחיים הזוגיים (איך התחיל הקשר?) ובחיים המקצועייים (מה משך אותי מלכתחילה למקצוע?).  

 

 

 

המציאות המורחבת והמציאות הפסיכוטית

 

מעבר למציאות הפשוטה קיימים עוד שתי ממדים נוספים של החיים: המציאות המורחבת והמציאות הפסיכוטית.

 

המציאות המורחבת - זהו הממד הרוחני של החיים. בממד הזה אנו חווים חוויות חושניות חזקות ומועצמות שהן מעבר לחוויות הפשוטות והבסיסיות של החיים והן כוללות: הארות רוחניות, מין מוגזם וספירטואלי, סמים, התעלות רוח מסחררת, התאהבויות חסרות שליטה, אכילה תאוותנית, התמכרויות, ראוותנות, הצלחה אדירה, נוחיות מוגזמת, פינוק, ניוון, רווחים עצומים וכסף קל.המציאות המורחבת היא מימד שבא להוסיף למציאות הפשוטה, אבל הוא אינו יכול לבוא במקומה. אחת הבעיות המרכזיות של אנשים שמתנתקים מעצמם, היא שברגע שהם מתחילים לעבור מהמציאות הפשוטה למציאות המורחבת, הם זונחים את המציאות הפשוטה לגמרי, מתנתקים ממנה, וכך בדיוק הם מתחילים לאבד אחיזה במציאות ולמעשה להתנתק מעצמם ומהעולם.  

 

המציאות הפסיכוטית - מעבר לממד הרוחני קיים ממד נוסף והיא המציאות הפסיכוטית. מציאות זו כוללת: חשיבה מורכבת, רעיונות מסובכים ומתוסבכים, מבנים מנטאליים רב-שכבתיים ועולם שהוא דימיוני, סוריאליסטי, מעוות ווירטואלי. כשאנשים נוגעים במציאות הפסיכוטית המרחק שלהם מהמציאות הפשוטה הוא גדול מאוד, האחיזה במציאות הריאלית אינה קיימת כמעט בכלל ולכן אנשים שמגיעים למצב הזה פשוט משתגעים ו"מאבדים את זה" לחלוטין.

 

 

 

 

 

 

אובדן מוטיבציה, שעמום, הצלחה גדולה מדי וניתוק מהערכים הבסיסיים

 

ככל שאנשים מתרחקים מהמציאות הפשוטה אל עבר המציאות המורחבת וממנה אל המציאות הפסיכוטית כך הם מתרחקים מהקרקע, "מתרוממים" לגבהים שהולכים ומתקרבים למצב של שיגעון, טירוף, אובדן דרך וחוסר משמעות.

 

זו הסיבה מדוע הרבה מאוד אנשים חווים תהליכים של הרס עצמי והתרסקויות דווקא לאחר תקופה של הצלחה, גדילה, צמיחה והישגים יוצאי דופן. עם ההישגים והתיאבון מגיעה המון פעמים התרחקות מהמציאות הפשוטה - ואז ההתרסקות היא בלתי נמנעת. זמרים, אנשי עסקים ומנהיגים מצליחנים רבים נפלו "חזק" רק בגלל שבמסגרת תהליך הצמיחה וההצלחה שלהם הם התנתקו מהמציאות הפשוטה והריאלית, או בלשון העם "השתן עלה להם לראש".

 

 

 

להתחבר מחדש

 

כדי להתחבר מחדש יש לשוב אל הערכים הבסיסיים, אל המציאות הריאלית הפשוטה, בלי מורכבויות, בלי סיבוכים, בלי חשיבה מנטאלית ועם נוכחות מצומצמת של המציאות המורחבת.

 

לא ניתן לשוב לתחושה של חיות, מציאות, הנאה מדברים פשוטים, יציבות ובסיס חזק ללא שיבה למציאות הריאלית והפשוטה והיאחזות ברורה בה ללא פשרות.

 

 

וטיפ לסיום: כשאנו שבים למציאות הפשוטה שלנו אנו מתאחדים עם עצמנו, עם הכוח שלנו, עם תחושת החיוניות שלנו וגם עם הקרובים לנו. לעומת זאת, כשאנו הולכים ומתרחקים מהמציאות הפשוטה אנחנו מתנתקים מעצמנו, מסביבתנו, מהקרובים אלינו ומכל המציאות שסובבת אותנו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב