דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המוטיבציה הפנימית שלכם מכתיבה את כל האירועים בחיים שלכם - הכיצד? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 660   [ נצפה 3199 פעמים ]

המוטיבציה הפנימית שלכם מכתיבה את כל האירועים בחיים שלכם - הכיצד? 

 

 

מוטיבציה גבוהה ומוטיבציה נמוכה

 

המוטיבציה הפנימית או הרצון האמיתי של האדם הוא הקובע בסופו של דבר את כל מה שיקרה לו בחיים. אם למשל, אדם יש לו מוטיבציה מאוד גבוהה להתחתן ולהביא ילדים - זה מה שיקרה. אם אין לו מוטיבציה גבוהה - זה פשוט לא יקרה.

 

מוטיבציה שונה מאוד מרצון. כפי שידוע, אנשים רוצים המון דברים, אבל לא בהכרח מוכנים להתאמץ בשבילם. מוטיבציה היא המקום שבו אנחנו מוכנים ממש להתאמץ בשביל מה שאנחנו רוצים, להוריד כפפות, ולעבור שינויים מפליגים מבפנים ובמחוץ, הכל כדי להשיג את מטרתנו. 

 

 

 

החשיבה, האמונה וההתנהגות תלויים אך ורק במוטיבציה

 

למשל, אדם שיש לו מוטיבציה גבוהה להיות עשיר - רמת ההתנגדות שלו לעושר, לכסף, לתאוות בצע או לחיים הפזרניים והתאוותניים תהיה מאוד קטנה. כתוצאה מכך, יהיה לו קל יותר להקריב קורבנות גדולים ובסופו של דבר באמת להגיע לעושר גדול.

 

לעומת זאת, אם אדם רוצה להיות עשיר אבל אין לו מוטיבציה להיות עשיר - רמת ההתנגדות שלו לעושר תהיה מאוד גדולה. האמונות הפנימיות שלו יהיו מכוונות כנגד קפיטליזים, כנגד התעשרות מהירה, כנגד אורח החיים הזוהר, כנגד ההשחתה שבכסף. התוצאה תהיה, שיהיה לו מאוד קשה ואף בלתי אפשרי להיות עשיר כי רמת ההתנגדות שלו להתעשרות היא גבוהה ואילו רמת המוטיבציה שלו להיות עשיר היא מאוד נמוכה.

 

 

 

שינוי מוטיבציה יחולל בסופו של דבר שינוי עמדות מקיף

 

כיצד אנשים מחבלים במטרות שלהם? אם למשל לאדם מסויים יש רצון להתחתן, אבל רמת המוטיבציה שלו להתחתן היא נמוכה - הוא יחבל במטרה של עצמו, אף מבלי להיות מודע לכך לגמרי. הוא ישים דגש על דברים שירחיקו אותו מחתונה על ידי כך שהוא יהיה חשדן כלפי כל בני זוג פוטנציאליים, יטפח בתוכו פגיעות מיחסים בעבר, יחשוב שיחסים תמיד נגמרים לא טוב, יבנה לעצמו תרחישים זוגיים מבהילים ושליליים, לא יגלה יוזמות רומנטיות מצידו אלא יחכה שהיוזמה תבוא מהצד השני, ימנע מלבחור את בני הזוג הנכונים והנעימים, יבזבז זמן יקר על קשרים גרועים, ינהל מאבקי כוח קשים עם בני הזוג שלו ויעשה הכל כדי להוכיח לעצמו שזוגיות טובה וחתונה מעולה הם דברים בלתי אפשריים. התוצאה תהיה הכשלה עצמית, הרס של יחסים או הימנעות מיחסים ובסופו של דבר אימוץ דפוס של כישלון בזוגיות. 

 

חשוב להבין, שכדי לשנות כל דפוס של כישלון שמתקבע בראש צריך קודם כל לשנות את רמת המוטיבציה הפנימית ולהגדיל אותה. באמצעות הגדלת המוטביציה יתחולל שינוי עמדות מקיף, שימת דגש שונה, גישה חיובית, בחירות נכונות ובסופו של דבר של הצלחה. 

 

 

 

דוגמה מהשטח

 

הנה דוגמה לתסריט של אישה שרמת המוטיבציה הזוגית שלה היא נמוכה וכתוצאה מכך חייה הזוגים נראים כמו סרט זוגי טראגי של תאונת פגע-וברח. כל חייה היא סיפרה לעצמה שהיא רוצה זוגיות טובה כמו בסרטים, אבל משום מה חייה הזוגיים לא תאמו את החלום הזוגי שלה. שנים היא חיה לבד. התחתנה אך כעבור זמון קצר התגרשה, כי היה לה משעמם בזוגיות והיא לא הצליחה להעריץ את בן הזוג שלה אלא לזלזל בו. אחרי גירושיה היא חיפשה בני זוג שלא רצו אותה ודחו אותה והיא טיפחה פגיעות ורגישות מוגברת מגברים. אחרי מפח הנפש היא הגיע למבוי סתום בחייה הזוגיים והעבירה עוד כמה שנים בבדידות מוחלטת.    

 

התסריט הזה אינו תוצאה של גורל אכזר או תהפוכות הגורל. זהו תסריט שהוא תוצאה של רמת מוטיבציה זוגית נמוכה. אישה שאין לה מוטביציה גבוהה להיות בזוגיות או להתחתן - פשוט לא תהיה בזוגיות ולא תתחתן. רמת ההתנגדות של אישה כזאת לחתונה היא כה גדולה שמבלי משים היא תחבל בכל יחסיה הזוגיים ולא תאפשר לעצמה להתחתן. ואפילו אם היא תתחתן - היא תתגרש כעבור זמן לא רב, ולא תמיד היא תבין באמת למה היא מתגרשת ומדוע היא אף פעם לא מרוצה מיחסיה הזוגיים. יצר ההרס העצמי שלה הוא תוצאה של מוטיבציה נמוכה להצליח בזוגיות ורמת התנגדות ושליליות מאוד גבוהה לזוגיות ולחתונה.

 

 

וטיפ לסיום: אדם בעל רמת מוטיבציה נמוכה ייקח באופן תת-הכרתי ובלתי נשלט את כל הכישלונות הקטנים שקרו לו, ינפח אותם, ישכנע את עצמו שהם הסיבה שהוא אינו מגיע למטרתו ובסופו של דבר יוותר על המטרה שלו או יחבל בה כך שלעולם לא יהיה סיכוי להגיע אליה. לעומת זאת, אדם בעל מוטיבציה גבוהה יתעלם באופן מודע מהכישלונות הקטנים שקרו לו במהלך הדרך וימשיך לשמור כל הזמן ובאופן שיטתי ועקבי על אופטימיות גדולה ועל גישה בונה עד להשגת מטרתו.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב