דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס הון על ידי קרנות גידור וקרנות הון סיכון 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3167 פעמים ]

אחת הבעיות הניצבות בפני עסקים חדשים ורכישות של עסקים קיימים היא גיוס הון. חברות ישראליות בעבר גייסו הון באמצעות שימוש במספר מצומצם של אופציות: מימון באמצעות הבנקים, ובעזרת הבורסה בתל אביב, אפשרות שלא תמיד הייתה אפשרית. בפני חברות היי טק נפתחה בעבר עוד דרך לגיוס הון באמצעות בורסת נאסד"ק, אשר מאז העלתה את רף הכניסה להנפקה ראשונה הפכה לאופציה לא רלוונטית עבור עסקים מתחילים רבים.

בשנים האחרונות, כמות ומגוון אופציות גיוס הון עבור עסקים חדשים ורכישות עסקים קיימים נפתחו והפכו נגישות ומורכבות. עם הגלובליזציה והאינטרנט המהיר, חברות הזקוקות להון התקרבו למשקיעים פוטנציאלים ברחבי העולם כולו והטכנולוגיה מאפשרת מסחר גלובאלי נוח. גיוס הון בבורסות זרות, קרנות גידור, קרנות השקעה פרטיות, הנפקות פרטיות למשקיעים מהארץ או מחו"ל.

יחד עם המגוון הגדל במכשירים הפיננסיים הזמינים לעסקים לצורך גיוס הון, כך גדלה מורכבות ההחלטה באילו מבין האופציות השונות לבחור. הצורך להשאר עם אצבע על הדופק כדי לזהות הזדמנויות שונות עולה ואיתו גם הצורך בקבלת החלטה מקצועית הלוקחת בחשבון את מגוון הפרמטרים עליהם ההחלטה תשפיע.

מילות המפתח: גלובליזציה ועדכניות

חברות ישראליות שבעבר בחרו להשאר עם מצגות ודו"חות לא עדכניים או בעברית בלבד מוצאות את עצמן מחוץ ללופ לגבי הזדמנויות גלובליות רבות. ניהול מימוני עדכני יבטיח כי אלטרנטיביות מימוניות ישקלו, בנוסף על האלטרנטיבות המסורתיות. ניהול הבוחן באופן שוטף מה הן אפשרויות המימון, מה הטרנדים המקובלים ומה קורה בעולם כולו יבטיח כי הזדמנויות לא יפוספסו.

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בנושא גיוס הון הוא הפגישה הראשונית עם המשקיעים: קסם אישי המגובה במצגות מקצועיות בשפה המובנת למשקיעים, הבנה מעמיקה של המוצר, תוכנית עיסקית מגובשת ומקצועית – כל אלו חיוניים להצלחה בגיוס ההון. במיוחד בעסקים חדשים שעדיין אין בידיהם מוצר מוגמר מניב, חשוב לזכור כי אלמנט הרגש משחק תפקיד לא מבוטל בהחלטת הקרנות והמשקיעים השונים.

עד כמה מסובך להחליט בין האפשרויות המימוניות השונות?

כאשר בוחנים אפשרויות מימון שונות יש לקחת בחשבון פרמטרים רבים: הבנה מעמיקה של מצב השווקים בארץ ובעולם, הבנה פיננסית יסודית של הפרמטרים השונים המשפיעים על ההצעה, ניתוח המרכיבים רגשיים הכרוכים בהצעה וכן אלמנטים עסקיים בהצעה עצמה.

זיהוי אלמנטים כגון טרנדים בקרב המשקיעים המוסדיים, שווי השוק וזיהוי בועות, מצב השווקים בבורסות שונות ברחבי העולם, השוואת ריביות, עמלות, מכרזים על ריביות, דיסאג'יו, פרמיית המרה, אופציות ותמחורן, מדרגות שונות, מכפילי שוק, פרמיות, בטחונות ועלויות גיוס – כל אלו חיוניים לבחינת כדאיות ההצעה.

בנוסף על פרמטרים אלו גם פרמטרים סובייקטיוויים ופסיכולוגיים כגון דילול החזקות בעלי עניין, שליטה, עיתוי נכון, שווי נכון, חשיפה ציבורית, נכונות לקבלת מגבלות ולגבי חברות ציבוריות גם האפקט שייווצר בשוק ההון לאחר בחירת אפיק מסוים הם קריטיים לביצוע עסקת גיוס הון מוצלחת.

 

יחד עם פתיחת האפשרויות לגיוס הון על ידי עסקים חדשים ורכישת עסקים קיימים הגיעה גם החובה להשאר עדכנים, גלובלים ומקצועיים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, המהירה והזולה, בתנאי שוק משתנים.

 

עדי דהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב