דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריונות בקרב קטינות והסמכות ההורית - ירון זיו 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 4058 פעמים ]

בשבוע שעבר, שודר סרטה של צופית גרנט: "למה לא סיפרת לי?".
הסרט עוסק בתופעת ההריונות בקרב נערות קטינות, הגורמים וההשלכות של המקרים, בין אם הוחלט להפסיק את ההריון ובין אם הוחלט על לידה וגידול הילד.

 

מובא ע"י דר' ירון זיו

במהלך הסרט, סובבת צופית את נושא הגישה לנוער מצד ההורים, כיצד לשאול ולדבר עם הצעירים ומדוע אלו אינם תמיד נפתחים. ההורים הנבוכים מודים כי אינם יודעים את הפתרון "הנכון" לבעיה וכי הם נאלצים לחיות בתקווה כי הם עושים את הדבר הנכון.

חינוך מניעתי וקרבה

"ההורים צריכים לעסוק בחינוך מניעתי", אומר ד"ר ירון זיו, "זה אומר שההורים צריכים ליזום שיחות עם הבנות לקראת קיום יחסי מין, ומה זה בעצם לדבר על מין, על אמצעי זהירות והגברת המודעות באמצעות ביקורים משותפים אצל רופא נשים. ישנו צורך לתת תחושה שההורים נמצאים שם בכדי להכין את הילד ולהעשירו בצורה נאותה לקראת חיי מין תקינים ולא כמשהו זול או כתחליף לאהבה".

אחת הבעיות שמעלה ד"ר זיו מעלה, היא סוגיית הלחץ החברתי בו שרויים בני הנוער מאז ומעולם ומתגבר עם השנים. הבנים נתונים ללחץ חברתי "לעשות את זה כבר" ואלו מצידם מפנים את הלחץ הזה אל עבר הבנות "לתת מהר" ובכך להוכיח את אהבתן או את מקומן בחברה.

בנוסף, הנגישות לאינטרנט וזמינות המידע, מאפשרת גישה מהירה לתכנים אשר לא הולמים את גילו של הגולש – ללא שום פיקוח. בכך ילדים בתחילת גיל העשרה שלם, ולעיתים אף לפני כן, נחשפים לפורנוגרפיה ושאר תכנים מיניים אשר מעוותים את תפיסתם לגבי המציאות המינית והדרך בה דברים אמורים להתבצע.

"כל זה, מחייב את ההורה להיות מאוד זהיר, מאוד רגיש, מאוד נגיש, זמין, מאוד מעודד ומאוד מוביל. ואם הורה לא עושה את זה, ולמרות שאני חוטא כאן בהכללה, אבל רוב ההורים לא עושים את זה נכון, ומצפים שפשוט איכשהו הקשר הזה יקרה, אז מן הסתם הצעירים לא משתפים ואלו התוצאות שאנו רואים".

ליווי והבהרת ההשלכות

לדעתו של ד"ר זיו, במידה והצעירה אכן נכנסה להריון, יש להוות את הצד התומך ולא להקשות עליה בפריקת הכעסים והטענות לעברה. יש ללוותה לועדה או לייעוץ ולעשות את הדרך הזאת לצידה.

בנוסף, אומר ד"ר זיו, אין לעודד או להסכים עם הצעירה במידה וזו מחליטה להמשיך את ההריון וללדת את הילד ויש להבהיר לה את ההשלכות של ההחלטה. "נערה בת 15-16 אשר הופכת להיות אם, עדיין איננה בשלה להיות אמא והיא מאבדת את הסיכוי שלה לנעורים תקינים והתפתחות תקינה, דבר אשר עושה עוול גם לה עצמה וגם לילד שיוולד". כמו כן, לדעתו של ד"ר זיו, זוהי זכותם המלאה ואף חובת של ההורים להבהיר את עמדתם במקרה שכזה, לאור העובדה כי ברוב המקרים הם אלו שישאו בעולה של החלטת הבת להביא ילד לעולם והם אלו אשר יצטרכו לגדל אותה ואת התינוק יחדיו.

ד"ר ירון זיו - מייסד ומנהל מקצועי מרכז "מעוף" להתפתחות אישית, מחבר הספר "מסע קבוצתי". . ד"ר לפסיכולוגיה קלינית (Newport University) עובד סוציאלי (Yeshiva University,MSW) יועץ ארגוני,(Polythecnic University, M.Sc ) ירון זיו הוא עמית מחקר ומדריך במכון אלברט אליס בניו-יורק לתרפיה רציונלית אמוטיבית REBT מטפל מוסמך בגישת הגשטלט מטעם מכון הגשטלט בקליבלנד אוהיו ומטפל קוגניטיבי-התנהגותי מוסמך מטעם אוניברסיטת תל-אביב. לפרטים נוספים:[
http://yaronziv.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב