דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת קטנוע ותאונת אופנוע ? כיצד ניתן לקבל פיצויים בגין נזקי גוף 

מאת    [ 09/10/2007 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 3587 פעמים ]

רכב דו גלגלי כגון קטנוע ואופנוע הינו רכב מנועי לכל דבר ועניין בהתאם להגדרתו בחוק ולפיכך חלה חובה לבטחו בביטוח חובה אשר מבטיח פיצוי בגין נזקי גוף במקרה של פגיעת רוכב או כאשר הקטנוע או האופנוע פוגעים בהולך רגל.

חברות הביטוח אשר ביטחו בעבר בביטוח חובה קטנועים ואופנועים הגיעו למסקנה כי הנפקת פוליסות אלו אינה כלכלית עבורן ועל מנת לא להותיר את ציבור רוכבים הקטנועים והאופנועים לא מבוטחים הופנו ביטוחי הרכב הדו גלגלי לחברת ביטוח בשם המאגר הישראלי לביטוחי רכב (הפול) אשר לכל חברות הביטוח חלק בה.

רוכב אשר נפגע בגופו בעת נהיגה או נסיעה על קטנוע או אופנוע זכאי לקבל פיצוי מחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הדו גלגלי אשר עליו רכב.

בתאונות רכב דו גלגלי נפוצות התאונות העצמיות בשל החלקה, איבוד שליטה, פגיעה במכשולים שונים ועוד. מאחר ועל פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אין חשיבות לשאלת האשמה בתאונה הרי שהרוכב זכאי לפיצוי בגין נזק הגוף שנגרם לו אף אם התאונה ארעה באשמתו המוחלטת וגם אם אין כלל צד שלישי אשר מעורב בתאונה.

על מנת לקבל פיצוי במקרה של תאונת אופנוע או קטנוע חשוב לדאוג למסמכים הראשונים אשר כוללים רישיון נהיגה של הנהג ברכב הדו גלגלי, העתק פוליסת ביטוח החובה של האופנוע או הקטנוע, אישור משטרה אשר בו מופיעים פרטי הנפגעים והתיעוד הרפואי של הנפגעים. אם לאופנוע או לקטנוע נגרם נזק פח או פלסטיק כדאי להצטייד בדו"ח שמאי על הנזקים ואם מדובר בנזקים קלים לצלמם שכן לעיתים חברת הביטוח מבקשת לקבל תיעוד זה על מנת לאמת שאכן התאונה התרחשה.

חשוב לדעת כי בפסקי דין אשר ניתנו לאחרונה נקבע חד משמעית כי מי שנהג באופנוע או קטנוע אשר אין לו רישיון נהיגה מתאים על מנת לנהוג בו ונפגע בתאונה הרי שחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הדו גלגלי לא תהיה מחויבת לפצותו. כלומר אדם אשר יש לו רישיון על קטנוע ונפגע בתאונת דרכים בעת שרכב על אופנוע כבד לא יקבל כל פיצוי מחברת הביטוח אשר ביטחה את האופנוע בביטוח חובה.

חלק גדול מפוליסות ביטוח החובה של רכב דו גלגלי הינן פוליסות אישיות אשר מבטחות כנהג רק את בעל הפוליסה עצמו ולא כל נהג. מומלץ מאד לפיכך לפני כל רכיבה כנהג על קטנוע או אופנוע אשר אינו בבעלותכם לבדוק את הפוליסה ולברר כי אכן הפוליסה מכסה כל נהג. במקרה שהפוליסה הינה אישית ולא מכסה נהג 'זר' הרי שהדרך להשגת פיצוי עבור נהג שקיבל את האופנוע מבעל הפוליסה ונפגע בתאונה תהיה סבוכה מאד.

בכל מקרה של נזק גוף אשר נגרם בעת שימוש בקטנוע או באופנוע יש לבדוק ולהתייעץ עם עורך דין הבקי בתחום אשר יוכל לסייע לכם. לעיתים נזק אשר כלל אינו נראה כתאונת דרכים קלאסית מכוסה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כך למשל כוויה ברגל מאגזוז אופנוע בעת ירידה ממנו הינה תאונת דרכים ומזכה בפיצוי.
גם נפילה של אופנוע על רוכב בעת ירידה ממנו אשר עלולה לגרום לפציעה משמעותית בכלים כבדים הינה תאונת דרכים המזכה בפיצוי. אפילו תיקון דרך של האופנוע אשר במהלכו נפצע הרוכב אשר ביצע את התיקון יכולה להיחשב כתאונת דרכים אשר ניתן לתבוע פיצויים בגינה מחברת הביטוח.

מומלץ לפיכך בכל מקרה של פגיעת גוף בעת רכיבה על דו גלגלי להתייעץ עם עורך דין הבקי בנושא נזקי גוף ובוודאי בטרם פועלים אל מול חברת הביטוח.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב